TYÖTTÖMYYSTURVAN työssäoloehtoa tulisi lyhentää väliaikaisesti 13 viikkoon. Muutoksen tulisi koskea myös (koeaika 6kk) työsuhteita, jotka ovat alkaneet 16.09.2019

TYÖTTÖMYYSTURVAN tasoa parannetaan väliaikaisesti poistamalla työttömyyden alun viisi omavastuupäivää, joilta etuutta ei normaalisti makseta. Omavastuupäivien poiston rahoittaa valtio. Omavastuupäivien poistaminen helpottaa hakemusten käsittelyä.

TYÖTTÖMYYSTURVAN enimmäisaika ei kulu lomautuksen aikana. Lisäksi on esitetty myös, että lomautusilmoitusaika lyhenee viiteen päivään, päivärahan maksamisen este ei ole se, että lomautuksesta on sovittu, ja vielä se, että lomautusoikeus on myös määräaikaisiin työsopimuksiin

TYÖTTÖMYYSTURVAN työssäoloehtoa lyhennetään väliaikaisesti 13 viikkoon nykyisestä noin puolesta vuodesta. Muutos koskee työsuhteita, jotka ovat alkaneet 1.1.2020 jälkeen. Tämän esityksen yksityiskohtia emme vielä tiedä.

Muutoksen tulisi koskea työsuhteita jotka ovat alkaneet 16.03.2020

6 kuukautta taaksepäin.

Elämme haastavia aikoja jossa veteen piirretty viiva edustaa joustavaa ja humaania käsitettä.

Tilanne jossa elämme ei ole inhimillinen. On ymmärrettävää, että päätöksissä pitää vetää rajat perustellen ratkaisu.

Seuraan globaalisti asioita. Tämä hetki jossa elämme on paha. Lisäksi ei kotimainen yritys reagoi huomattavasti aiemmin mahdollisuuteen irtisanoa koeajalla olevat henkilöt. Koska heillä on ollut tiedossa COVID-19 vaikutus aikaisemmin kuin Suomessa. Ihmettelen tiettyjä rajan vetoja. Kuten mainitsin pitää ymmärtää, että raja laitetaan johonkin edustamaan päätöstä. Ei voi syrjäyttää ihmisiä asettamalla raja työssäoloehdon osalta väliaikaisesti 13 viikkoon nykyisestä noin puolesta vuodesta ajalle 01.01.2020 alkaneista työsuhteista takautuvasti päivämäärästä 16.03.2020 jolloin rajoituksia aloitettiin hallituksen toimesta toteutttamaan.

Koska niitä päätöksiä on yrityksissä jo aiemmin tehty.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Jari Jokela voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…