Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieraampi

#4 Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

11.12.2012 23:16

SEA:n kannanotto oli hyvä ja asiallinen. Ehkä se saisi kuitenkin olla tasapuolisempi. Homoseksuaalit tarvitsevat mielestäni myös jonkin liittomuodon, mikäli haluavat sitoutua toistensa elämään ja yhteisen talouden ylläpitoon. Suotavaa olisi, että tälle liittomuodolle luotaisiin omat raamit ja nimi, kuten esillä ollut "pariliitto". Synnynnäisesti homoseksuaaleja tulee aina olemaan biologisista syistä, ellei koko maailma sitten äkkiä muutu hyvin uskonnolliseksi ja lapsia istuteta pyhäkouluun oppimaan tiettyä elämänmallia. Antakaa perinteisen avioliiton olla rauhassa, niin annan muiden, (yhteiskunnan hyväksymien) uusien liittomuotojen olla rauhassa.


Vastaukset

Kysyn vaan

#5 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2012-12-12 22:54:29

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Kuka sanoo, että homoseksuaalisuus synnynnäinen ominaisuus? En usko, että kukaan saa geeneissä homoseksuaalisuuden, vaan se on opittu käyttäytymismalli.

niin

#20 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2012-12-17 16:25:38

Happy gay couples!

#744 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-03-21 12:06:49

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Ei lapsesta pyhäkoulussa heteroa tule. Seksuaalisuus on synnynnäistä, sehän jo tieteellisestikin on todistettu. Siihen ei Jeesukset auta.

Schrei

#883 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-03-21 17:11:00

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Eikös homoseksuaalit saa rekisteröidä parisuhteensa? Eikös sitä voi pitää jonkinlaisena liittona. Enkä ymmärrä miksei se riittäisi.

kgykryu

#2447 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-03-25 16:03:39

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

meillä on jo rekisteröity parisuhde joka on juridisesti täysin yhtäläinen nykyisen avioliittolainsäädännön kanssa lukuunottamatta yhteistä sukunimeä tai adoptio-oikeutta.

Heikki

#2812 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-03-26 08:42:02

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan 

 

>>>SEA:n kannanotto oli hyvä ja asiallinen. Ehkä se saisi kuitenkin olla tasapuolisempi. Homoseksuaalit tarvitsevat mielestäni myös jonkin liittomuodon, mikäli haluavat sitoutua toistensa elämään ja yhteisen talouden ylläpitoon.<<< Ihmisjärjellä ajatellen asia voi äkkiseltään vaikuttaa tuolta, mutta kristittyjen on ajataltava myös homojen pelastusta. Kristityt eivät kuitenkaan voi olla hyväksymässä tai sallimassa homojen liittoja, koska kristitty tekee silloin jopa homoutta pahemman synnin, ja noista synneistä on Raamatun mukaan palkkana kuolema, jos kristitty tietoisesti tekee tuossa asissa vastoin Jumalan tahtoa! (Room 1:24-32) Jos taas me kristityt rakastemme lähimmäisiämme, meidän velvollisuutemme on varoittaa myös homoja siitä, mikä heitä odottaa jos he eivät tee parannusta synneistään ja ota vastaa evankeliumia: Hesekiel 3:17-21 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.,Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut." Edellinen Raamatun kohta osoittaa, että Jumala laittaa meidät kristityt vastuuseen, jos emme kerro totuutta myös homoillle. Tuo vastuu on kova, sillä kohtalonamme on iänkaikkinen ero Jumalasta eli toinen kuolema, jos emme varoita heitä siitä mikä heitä odottaa, jos he eivät tee parannusta!
Jokunen

#4722 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-03-30 10:57:45

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Hyvä kommentti, mutta miksi jo olemassa oleva "rekisteröity parisuhde" ei riitä?

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2013-03-30 12:39:32


ahvenanmaalle vaan kaikki

#6445 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-04-04 21:17:24

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

laitettaaan ne ahvenanmaalle homoilkoot siellä ja menkööt naimisiin vaikka norpan kanssa


Vieras

#6597 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-04-05 14:57:23

Hei.

Anteeksi nyt vain, mutta mielestäni kirjoitat kuin sosiaalidemokraatit, jotka eivät osaa nykyään olla muuta mieltä kuin keskiluokalle sopivasti. Emme me homoseksuaalit ole yhteneväinen yhteiskunnassa vaativa luokka, vaan aivan tavallisia ihmisiä erilaisine taustoineen. Itse toivoisin että saisin samat perustuslailliset kansalaisoikeudet perheen perustamiseen ennen eläkeikää kuin kaikilla muillakin on. Nyt olen 50-vuotias ja huonolta näyttää.

 

 

Ei hoksaa

#9427 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-04-13 09:36:30

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Homoseksuaalit tarvitsevat mielestäni myös jonkin liittomuodon,    Miksi?

Biologi

#25231 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-11-23 09:33:07

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Ihailtavan asiallinen ja hyvin kirjoitettu kommentti. Haluaisin kuitenkin huomauttaa, että synnynnäisesti homoseksuaaleja olisi myös silloin, jos koko maailma muuttuisi hyvin uskonnolliseksi ja lapsia istutettaisi pyhäkoulussa. Heitä olisi, vaikka homoseksuaalisesta käyttäytymisestä kiinni saatuja rangaistaisiin. Heitä saattaisi olla vähemmän, sillä sellainen elinympäristö aiheuttaisi nykyistä enemmän homoseksuaalien murhia ja itsemurhia. Ne, jotka jaksaisivat elää, eläisivät salaillen ja peitellen, itselleen ja muille valehdellen ja kokien itsensä huonoiksi ja vääriksi. Tällaisia yhteiskuntia löytyy nykyisestä maailmastakin, ja silti siellä syntyy jatkuvasti homoseksuaaleja lapsia.

Ei neutraalia avioliittoa

#25816 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2013-12-11 15:29:01

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Olen samaa mieltä, että samaa sukupuolta oleville oma liitto, vaikka se pariliitto. He eivät kuulu avioliiton piiriin, jossa avioparin yksi tehtävä on synnyttää  yhteiskuntaan uusia jäseniä.


Vieras

#29956 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2014-02-27 19:59:43


Vieras

#30740 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2014-03-07 17:08:13

Hessu.

#32706 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2014-03-26 17:28:01


Vieras

#34900 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2014-05-11 12:05:13

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Minut on vihitty avioliittoon yhden miehen ja naisen väliseen liittoon, joka on ollut selvä, vaikka sitä ei ole erikseen luultavasti avioliittolaissa mainittu. Nyt tälle reviirille ovat tunkeutumassa samaa sukupuolta olevat. Ja jos he onnistuvat tulemaan. Mitätöityykö minun avioliittoni yhden miehen ja yhden naisen välisen liittona? Vai pitääkö minun ottaa avioero? Etten olisi uuden häpeällisen avioliiton alainen. Pekka Hartikainen

 

ei me homot niin kauheita olla.

#41246 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

2014-08-23 13:35:44

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan 

 Jos seksuaali vähemmistöjen liittoa kutsuttaisiin pariliitoksi, se kertoisi välittömästi ihmisen olevan homoseksuaali. Itse toivon nimikkeen olevan avioliitto jotta en joudu tulevaisuudessa kestämään homo vastaisten ihmisten kommentteja.