SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Kommentoitu viesti


Vieras

#254 Sirpa Salmi

24.02.2013 22:34

#3: Lauri Oikarinen -

Kävin Ähtärin eläintarhassa n 10 v sitten. Olimme ison ryhmän kanssa susiaitauksen luona. Sudet olivat laumana kaukana meistä. Yksi susista alkoi tuijottaa minua. Kohta se lähti tulemaan minua kohti. Menin aidalle kyykkyyn, katsoin pois päin ja työnsin käteni kainaloa myöten verkkoaidan läpi. Susi tuli varovaisesti luokseni ja alkoi haistella kättäni. Käänsin hitaasti pääni ja katsoin hukkaa suoraan silmiin. Porukka takanani seisoi aivan liikkumatta lähes henkeään pidätellen.

Rauhallisesti siirsin kättäni ja rapsuttelin sutta korvan alta. Tilanne oli käsittämättömän vaikuttava ja ainutlaatuinen. Siinä me katselimme toisiamme. Hetken päästä susi peruutti pois, kääntyi, ja lähti laumaa kohti. Vielä ennen lauman saavuttamista se kääntyi ja katsoi minua.

Suden harmaa alkukantainen katse syöpyi lähtemättömästi mieleeni :) enkä tänäpäivänä tiedä miksi se susi halusi tulla luokseni

Vastaukset

Nafti

#262 Re: Sirpa Salmi

2020-09-06 05:50:39

#254: - Sirpa Salmi  

Samanlainen kokemus samasta paikasta. Suden katse on syöpynyt mieleen. Upea eläin. Suojelkaa tätä ainutlaatuista eläintä älkääkä kuunnelko populisteja ja himo tappaja pyssymiehiä, jotka lähtee vaikka kesken kaiken pukilta saadessaan tappoluvan.:).

Pelkurit, ketkä eivät tule luonnon kanssa toimeen, heidän kannattaa muuttaa kaupunkiin. Ei susi ole tappanut yhtään ihmistä ainakaan sataan vuoteen. Tosin, kaupungissa voi olla vaarallisempaa kun autoilijat tappaa satoja vuodessa.