Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

j

#926 Re: Re: Re: Re: Re:

21.03.2013 18:37

#924: taku - Re: Re: Re: Re:

Etiikkaan vaikuttaa muukin kuin uskonto. Itse en ole saanut minkäänlaista uskonnollista kasvatusta kotona (kolussa sitä tietty tyrkytettiinkin, sen eettisyys onkin sitten toinen keskustelu) ja minusta on tullut mielestäni hyvinkin eettinen toimija. Tasa-arvon lisäksi kannatan myös eläinten oikeuksia ja vastustan voimakkaasti väkivaltaa. Oikeudenmukaisuus (ja sitä kautta tasa-arvo) on hyvinvoivan yhteiskunnan tärkein perusta.

Mainittakoon tässä välissä, että olen maailmankatsomukseltani agnostinen.

Vastaukset

mie vain

#930 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-03-21 18:53:59

#926: j - Re: Re: Re: Re: Re:

Kun joku on oikein paatunut, sanotaan ettei hänellä ole omaatuntoa.  Eli omatunto toki on Jumalan lahjana jokaisella ja siksi, että Luojamme sen meihin asetti, voimme pyrkiä hyvään ilman ns. uskovaisuutta.  Kuitenkin, jos nöyrrymme ja tarkastellemme ihmistä, eläimiä, luonnon ihmeitä, miten kukaan jolla vähääkään on järkeä voi väittää; kaikki on sattumaa?

www.luominen.fi auttaa alkuun tutkimaan mikä on totuus.

taku

#955 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-03-21 19:59:29

#926: j - Re: Re: Re: Re: Re:

kenen etiikkaan vaikuttaa kenen ei.Minun oma etiikkani perustuu yksinomaan Jumalan sanaan.en minä epäile etteikö sinulla olisi moraalia.Kunnioitan näkemyksiäsi.Loppujen lopuksi mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmaa.Mutta jos oma etiikka perustuu yksinomaan uskontoon(mitä sillä nyt tarkoitetaankin) on aika mahdotonta tehdä politiikkaa ilman uskontoa.