SUOMALAISEN MUOTOILUN TULEVAISUUS - MUOTOILUINSTITUUTIN ALASAJO?

Kommentoitu viesti

Raindog

#24 Re: Re: -

05.04.2013 00:19

#17: - Re: -

Ai adresseillako se peruskoulu ja itsenäinen Suomi perustettiinkin?
Jos haluatte vaikuttaa jotenkin tähän asiaan, olkaa yhteydessä opetusministeriöön. Siellä ne asiat päätetään. Itse asiassa ne on päätetty jo edellisellä vaalikaudella, joten ei kannata odottaa kovin suuria muutoksia.
Muotoiluinstituutti syö jo nyt enemmän resursseja kuin muut LAMKin koulutusalat, joilta valmistutaan ihan oikeasti omien alojen töihin. Koulutuspaikkoja ja henkilökunnan määrää ei vedetä hatusta, ne perustuvat tarpeisiin.

Vastaukset


Vieras

#26 Re: Re: Re: -

2013-04-05 05:54:30

#24: Raindog - Re: Re: - Jos haluatte vaikuttaa jotenkin tähän asiaan, olkaa yhteydessä opetusministeriöön. Siellä ne asiat päätetään. Itse asiassa ne on päätetty jo edellisellä vaalikaudella, joten ei kannata odottaa kovin suuria muutoksia.

Tarkoitus on varmasti olla myös opetusministeriöön yhteydessä, mutta koittaa silti saada ääntämme kuuluviin mahdollisimman monesta kanavasta. On totta, että tällä hetkellä tapahtuviin asioihin tuskin pystymme vaikuttamaan, mutta toivon mukaan tulevaan pystymme. Vähintään voimme vaatia enemmän läpinäkyvyyttä päätöksentekoon, jotta kuulisimme ajoissa suunnitelmista, sen sijaan, että me opiskelijat ja opettajat saamme kuulla päätöksistä vasta, kun on liian myöhäistä vaikuttaa niihin mitenkään.


Vieras

#27 Re: Re: Re: -

2013-04-05 06:19:36

#24: Raindog - Re: Re: -

En tiedä minä vuonna tai miltä linjalta valmistuit, mutta voin itse Muotsikasta valmistuneena todeta, että omalta vuosikurssiltani kaikki valmistuneet ovat oman alansa töissä. Kuten myös vuotta aiemmin valmistuneet ja vuotta sen jälkeen valmistuneet. Minä mukaanlukien siis. Töitä löytyi aikalailla heti valmistumisen jälkeen osittain opinahjon hyvän maineen takia.