SUOMALAISEN MUOTOILUN TULEVAISUUS - MUOTOILUINSTITUUTIN ALASAJO?

Kommentoitu viesti

Valmistunut ja hyvin työllistynyt

#30 Re: En allekirjoita

05.04.2013 09:11

#12: Raindog - En allekirjoita

Taitaa kyseinen Raindog, muotoiluinstituutista valmistunut, olla joku tuurilla sisään päässyt ja opiskeluajan laiskotellut ITSE kortistoon valmistunut tusinastailaaja :) Luulin että monipäiväiset valintakokeet karsivat tällaiset ihmiset, mutta ainahan sattuu erehdyksiä! Kukaan ei valmistu kortistoon muotoiluinstituutista koska jos oma motivaatio riittää, pääsee mihin vaan! Kortistoon valmistuu ne, jotka vain ovat liian laiskoja ja epäluovia rakentamaan omaa tulevaisuuttaan muotoilualan ammattilaisena!!! siitä ei voi opettajia, muotsikan brändiä tai ketään muutakaan syyttää kuin peilistä irvistävää itseään!

Vastaukset


Vieras

#31 Re: Re: En allekirjoita

2013-04-05 09:27:55

Raindog

#39 Re: Re: En allekirjoita

2013-04-07 00:46:51

#30: Valmistunut ja hyvin työllistynyt - Re: En allekirjoita

Kyllähän sen ymmärtää, että jos väittelylliset paukut loppuvat, täytyy keksiä vastaväittäjästä jotain nokkelaa mollattavaa. Ei tarvitse sitten itse asiasta puhua.

Asia ei tähän kuulu, mutta tein kyllä koko opiskeluajan täysillä töitä. Olin mukana tunnetuissa muotoilunäyttelyissä ja käynnistin itse asiassa hyvinkin mittavia hankkeita. Opinnäytetyöstäni sain kiitettävän. Olen kirjoittanut muotoilusta ja arvostan hyvää muotoilua todella paljon.

Tosiasia kuitenkin on, että Muotoiluinstituutissa koulutetaan liikaa ihmisiä, jotka eivät työllisty alalle. Tietyt osastot voitaisiin lakkauttaa kokonaan, koska lähes kaikki sieltä valmistuneet elättävät itsensä muilla töillä. Elokuvaosasto on ollut positiivinen poikkeus tässä joukossa, ja olinkin todella pettynyt sen lakkauttamisesta.

Muotsikassa myös opetetaan asioita, jotka pitäisi olla täydellisesti hallussa jo ennen hakemista. En voinut opiskeluaikana uskoa korviani kun luokallani ollut henkilö ei tiennyt toisena opiskeluvuotenaan mikä on punaisen vastaväri. Ei muotoilukorkeakouluun pitäisi päästää tällaisia ihmisiä! Se on täydellistä verorahojen tuhlausta.

Muotoiluinstituutista on valmistunut hyviä muotoilijoita, ja toivon heille menestystä kaiken maailman lindforsien ja aarnioiden sijasta. Muotsikka pitää hyvän koulun maineensa vain, jos se kouluttaa tulevaisuudessakin jalat maassa olevia huippuosaajia, ei hipstereitä. Kannattaa muistaa, että Muotoiluinstituutin maine periytyy pitkälti ajalta ennen ammattikorkeakoulua, jolloin opiskelijoita ja rahaa oli paljon vähemmän. Se hyvä mainekin elää enemmän opiskelijoiden kuin muiden keskuudessa. En ole huomannut, että esimerkiksi yritysjohtajat arvostaisivat Muotsikkaa mitenkään erityisesti.