IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kommentoitu viesti

Taisto Holla, Mieskonmäki

#507 Sähköinen allekirjoitus

11.03.2011 08:45

Näille adressit.com foorumeille olisi kaikkein parasta saada käyttöön sähköinen allekirjoitus.
Se tulisi muuttamaan, varsinkin noiden turpeen puolustajien, usein melko perusteettomia lausuntoja, jotka ammutaan nimimerkin takaa.
Ja toisihan se myös itse adressille enempi uskottavuutta, kun allekirjoittajan henkilöllisuus olisi varmistettu.

Vastaukset

Martti Peltola

#508 Re: Sähköinen allekirjoitus

2011-03-11 09:28:03

#507: Taisto Holla, Mieskonmäki - Sähköinen allekirjoitus

Just näin kuin Taisto sanoo! Jos on ihan itse(!) jotain mieltä asioista, niin mikä pelottaa oman nimen käytössä? Eri juttu tietenkin on, jos referoi esim. turveyhtiöiden "tiedotteita". Tekstin sisällön perusteella usein näkee mistä "tiedotteesta ne on suurena totuutena" napattu, monasti jopa karkeita asiavirheitä myöden.

Nimettömänä julkaistuissa teksteissä on harmillista liian usein esiintyvä, eri tavalla ajattelevia solvaava kielenkäyttö. Sellainen tosin kääntyy (onneksi) solvaajan omaa sidosryhmää vastaan. Toki kiireessä joskus tulee itsekin kirjoitetuksi hiukan hintelällä harkinnalla, mutta omalla nimellä niistä on helppo ottaa vastuu.

Hannu Heinonen

#509 Re: Sähköinen allekirjoitus

2011-03-11 10:11:19

#507: Taisto Holla, Mieskonmäki - Sähköinen allekirjoitus

Olen samaa mieltä kanssasi että henkilöllisyys olisi hyvä olla varmistettu. Mutta siinä en ole laisinkaan samaa mieltä kun kirjoitit että turpeen käytön puolustajat nimimerkin takaa kirjoittavat. Mitenkäs suhtaudut siihen, että turpeen käytön vastustajien puolelta myös kirjoitetaan nimimerkin takaa. Usein pelkkä -vieras-, tai hyvin usein -Ranex- tai -Rex- ja mitä kaikkea siellä onkaan ollut. Jälleenkö kohdistat kritiikin vain turpeen käytön puolustajille. Eikö tasavertaisuus olisi myös tällä keskustelupalstalla tarpeellista ja myös oikeudenmukaista?