Vetoomus Zaherin perheen käännyttämistä vastaan

Kommentoitu viesti

Reich

#15 Re: Re:

04.05.2011 21:24

Jokainen osaa tällaisen nyyhkytarinan kertoa, jos sillä saa leveän elämän Suomesta. Kun oleskeluluvan edellytykset ei täyty, niin käännytys on ainoa oikea ratkaisu. Sääli suomalaisen nyrkkeilyn kannalta, mutta Suomella ei ole varaa olla koko maailman sosiaalitoimisto.

Vastaukset

Anna-Maija Lyyra

#28 Re: Re: Re:

2011-05-05 20:57:20

#15: Reich - Re: Re:

Olen ollut molempien poikien opettaja tämän vuoden ajan. Tunnen heidät, toisin kuin anonyymi kirjoittaja. Olen näiden muutamien kymmenen vuoden työurani aikana nähnyt yhtä ja toista. Näiden poikien kohdalla voin sanoa, että tapahtuu todella suuri vääryys. Sympattisia, ahkeria ja sydämellisiä poikia, jotka ovat tehneet todella paljon töitä ja haaveilleet tulevisuuden rakentamista täällä turvassa.

Ihmisoikeudet?

#88 Re: Re: Re:

2011-05-17 23:34:51

#15: Reich - Re: Re:

Itse maahanmuuttolakiin ja oleskelulupa-asioihin perehtyneenä voin sanoa, että edellytykset luvalle ovat loistavat. Erityisesti perheen pojat ovat oppineet kielen hämmästyttävän hyvin ja nopeasti ja lisäksi käyneet koulua täällä, täysin Suomen lain mukaisesti. He ovat siis osoittaneet sopeutumisensa tähän yhteiskuntaan, eivätkä anna minkäänlaista viitettä siihen, että olisivat tulleet tänne "elämään leveästi Suomen rahoilla".

Lisäksi perheen isän sairauden vuoksi tuntuu kummalliselta lähettää hänet takaisin maahan, jossa ei ole mahdollista saada vaadittavaa hoitoa. Jos valtio tekee tämän päätöksen lähettää ihminen kuolemaan, voidaanko puhua Suomen noudattavan ihmisoikeuksia? Asiasta voi ja saa tietysti olla jokainen mitä mieltä haluaa, mutta itse koen perheen tänne jäämisen parempana vaihtoehtona.