Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille

Kommentoitu viesti

Älkää viitsikö

#13 Joo-o...

28.12.2013 23:28

Saisiko vielä vähän lisää holhousta? Niin, totta on että ilotulitteista on varmasti kaikenlaista harmiakin niiden käsissä jotka niitä eivät vaivaudu kunnolla käsittelemään. Itse olen saanut joskus kunnon paukun ihan jalkoihini myös. Koirat pelkää ja niin edespäin. No, ensinnäkin, voidaanko sanoa että myynnin rajoitukset eivät tehoa, kun ei tietääkseni ole kokeiltu edes sitä että paukkuja myytäisiin vasta aattona, eikä päivääkään ennen? Toisekseen onko se myyjien vika että joukossa on aina niitä jotka eivät osaa käyttäytyä rakettien kanssa? Kolmannekseen, ikäviähän nuo kaikki silmä- ja käsivammat on mutta niin kauan kuin Suomessa on vuoden jokaisena päivänä kaikilla aikuisilla yksityishenkilöillä oikeus ostaa alkoholia ja tupakkaa (jotka muuten taitavat tappaa hieman enemmän porukkaa kuin uudenvuodenraketit) ja vastata ihan itse niiden käytöstä, niin kauan yksityisille voidaan myydä myös yhtä vuoden päivää varten ilotulitusraketteja. Jos ei voida, niin samalla logiikalla sitten kaupoista pois kaikki liian suolainen ja rasvainen ruoka, nekin aiheuttavat sydän- ja verisuonisairauksia, mutta meillä on oikeus päättää itse mitä syömme, oli se miten epäterveellistä tahansa. Ja mitä tuohon rahaan tulee, niin kai se aikuisen ihmisen oma asia on jos rahaansa haluaa paukutella taivaan tuuliin. Kai tämä marina on sitä jokavuotista "otetaan ilo pois uudestavuodesta ja kaikesta muustakin mistä voidaan" - kampanjaa, harmi että uusivuosi on kuitenkin JUHLA.

Vastaukset

sivusta-ajattelija & allekirjoittaja

#132 Re: Joo-o...

2014-01-02 16:43:47

#13: Älkää viitsikö - Joo-o...

Älkää viitsikö - Joo-o, se kertoo jo koko asenteesi.

Pelkkää älytöntä vastustusta vastustamisen vuoksi ilman ainoatakaan pitävää perustetta.

Sen sijaan kannattaisi etsiä turvallista keskitietä, kompromissia, joka minimoisi vahingot ja maksimosii ilon kaikille, tulituksiinkin. Se vaatii VIITSELIÅISYYTTÄ älyn lisäksi, mutta sinä et antaisi edes toisten viitsiä, saati säästää henkiä.

Nuo itseaiheutettujen  ravinnosta, alkoholista ja tupakasta johtuvien sairauksien RINNASTAMINEN  rakettien viattomille  sivullisille aiheuttamien vammojen kanssa ONTUU tosi rankarasti, niistä ei voi puhua edes samalla viikolla, ja sinä puhut samaan hengenvetoon.

Lasku kylläkin molemmista tulee veronmaksajille, mutta muuten sinulla menee puurot ja vellit tosi pahasti sekaisin. Ei mitään logiikkaa. Jos juhla kaipaa viattomia  kuolonuhreja, sokeita ja raajarikkoja ( vähättelevästi vain kaikenlaista harmia), ainakin minulta siinä menevät juhlatunnelmat taivaan tuuliin, ja onni Kankkulan kaivoon. Itku aivan liian lyhyetä ilosta.

 

Ehkä sinun pitäisi ensin itse kokea meluilotuliTUSKAA, ennen kuin todella kykenet asettumaan siitä kärsivien asemaan.

En voi estää sinua hankkimasta itsellesi suolalla korkeaa verenpainetta, rasvoittamasta aorttaasi, tuhoamasta maksaasi, maksoi mitä maksoi, koska se olisi mahdoton tehtävä. Kukaan ei myöskään voi kieltää saati estää vielä nopeampaa itsemurhatapaa

Ehkä kuitenkin on mahdollista järjestää turvallisempia tapoja katsella pimeältä taivaalta värillisiä visioita.Katri-Helenalle riittää pelkkä tähtitaivas. Voisimmeko ehkä tyytyä jopa samaan?

Yritä itsekin viitsiä ajatella, tai sallia se ainakin muille. Ja yritä myös viitsiä lukea ensin toisten harkittuja ehdotuksia, jos omista on puute.

En löydä kirjoituksestasi ainoatakaan todella raketavaa ajatusta. Vain marinaa ja uhmaa, sen kyllä lapsikin osaa. Sama pätee täällä kyllä aika moneen muuhunkin kontrollin vastustajaan. Yritä aikuistua. Ehkä  vielä ehdit,  ennen kuin joudut holhouksen alaiseksi.

Tuntuu, että tarvitset sitä jo nyt, itsehän jopa pyydät.

Sen sinulle kyllä suon. Paukut vaan pois, pikkemies? oletan. Miksiköhän

 

Jep

#377 Re: Joo-o...

2020-01-01 04:01:13




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…