Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kommentoitu viesti


Vieras

#2721 Re: Ohvon tapaus

12.07.2014 13:03

#2701: - Ohvon tapaus

Mikä se Ohvon tapaus on? Valaiskaa asiaa.

Tuntuu lainvastaiselta, ettei työsuojeluvaltuutettu saa olla mukana kaikissa työntekijän ja työnantajan edustajan välisissä ns. keskusteluissa.  Tämä valtuutettuhan on olemassa nimenomaan työntekijän asioiden hoitaja. Työantajalla on omat edustajansa.

Vaikuttaako näihin musiikkiluokan törkeyksiin jonkun/joidenkuiden esimiehen vap.muurarilistoilla esiiintyminen - puolustajiahan löytyy joka tasolta, ei tarvi pelätä asemansa puolesta?

Vastaukset


Vieras

#2725 Re: Re: Ohvon tapaus

2014-07-12 20:26:47

#2721: - Re: Ohvon tapaus

Jurin tiedotteesta: http://www.adressit.com/a/29345

 

Ehkä järkyttävintä oppilaiden kannalta oli irtisanomistani edeltävä viimeinen tapahtuma, jolloin oppilaan isä haukkui minut pataluhaksi oppilaiden kuullen. Tästä kerron edellä. Opettajien kokouksista jo kaksi vuotta minut pois pitänyt rehtori ei suostunut isän käytöksestä edes keskustelemaan kanssani. Se oli osa hänen yli puoli vuotta kestänyttä mykkäkouluaan. Hän käännytti minut pois oveltaan, kun menin hakemaan apua. Jotkut kertoivat minulle, että rehtorin mielestä oppilaan isä sattui vain „suutahtamaan”, ei siitä pidä välittää. Miehen käytös oli siis sallittua ja oikein.

Eikä rehtori suostunutkaan tutkimaan tapausta.

Käännyin työsuojeluvaltuutetun puoleen, joka isän ja rehtorin käytöstä koskevan keskustelun päätteeksi kertoi, että joku kollega on tehnyt minusta ilmoituksen hänelle. Se oli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Juttu kuulosti vähintäänkin „tilatulta”. Työsuojeluvaltuutettu ei kuulemma saanut kertoa, kenestä oli kyse eikä liioin, mitä ilmoitus sisälsi. Näin ollen unohdin koko jutun.

Seuraavaksi menin (uuden) koulutoimenjohtajan puheille isän asiassa. Pyysin häneltäkin apua. Kerroin, että eräs isä on uhkaillut minua. Koulutoimenjohtajan kysymykseen vastauksena sanoin, että kysymys on todellakin erään toisen koulun apulaisrehtorin miehestä. Kerroin myös, ettei oma rehtori suostunut auttamaan minua, joten minun on mahdoton mennä pitämään kyseiseen luokkaan tuntia. Koulutoimenjohtaja lupasi antaa seuraavaa päivää varten ohjeita. Ohjeita ei koskaan tullut, mutta suureksi yllätyksekseni hän ilmestyikin henkilöstöpäällikkö mukanaan koulullemme. Rehtori esiintyi aika tiukkana, ja yhdessä tämä kolmikko antoi käteeni kuulemistilaisuuskutsun koskien mahdollista irtisanomistani. Rehtori ei ollut sanonut asiasta mitään edellisenä päivänä, eikä asiasta tiennyt apulaisrehtorimme eivätkä (huom!) muutkaan opettajat. Näin toimittiin, en osaa taaskaan sanoa kauniimmin: kaikkien selän takana.

Tästä taustasta katsoen on hassua, että ktj. Juha-Pekka Lehmus yhtyen alakoulun ja minun kanssa puhumattoman yläkoulun rehtorin tyrkyttämään valheeseen antoi oikeusasiamiehen ymmärtää, että tässä koko ajojahdin takana onkin muka joku linjakysymys, ikään kuin yläkoulu olisi alakouluun väleissä, ikään kuin linjakysymyksistä olisi joskus päästy keskellä tätä ajojahtia keskustelemaan. Lehmuksen väitteessä ei valitettavasti muuta sanoa, se on yksinkertaisesti valhe. (Ks. ylempäna)