Perussuomalaiset ei ole "The Finns"

Kommentoitu viesti

Mikko Laaksonen

#342 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koodi on yksinkertainen ja Suomen Sisun jäsenet ovat fasisteja

24.08.2011 16:56

#339: E-PK - Re: Re: Re: Re: Re: Koodi on yksinkertainen ja Suomen Sisun jäsenet ovat fasisteja

Kohtuullisen yksinkertainen määritelmä natsismille on NSDAP:n harjoittama politiikka, fasismille laajemmin 1930-40-luvun äärioikeistolainen toiminta eri Euroopan maissa. Suomessa on ollut mm. IKL lähellä fasismia ja kiistattoman fasistisia yrityksiä perustaa kansallissosialistinen puolue. Toki sinun tapaasi puolueen äärioikeistolaista luonnetta voidaan "strasserilaisesti" liudentaa ja väittää sitä vasemmistolaiseksi. Olen itse perehtynyt eri yhteyksissä rasistiseen politiikkaan, ja miscegenaatiokielto on kohtuullisen keskeinen osa rasistista politiikkaa.

Vastaukset

E-PK

#345 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koodi on yksinkertainen ja Suomen Sisun jäsenet ovat fasisteja

2011-08-24 17:05:55

#342: Mikko Laaksonen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koodi on yksinkertainen ja Suomen Sisun jäsenet ovat fasisteja 

 Eikös tuo ole aikalainen kehäpäätelmä. Enkä minä liudenna natsi-ideologian luonnetta, väitän vain, että se on äärivasemmistolaista eikä äärioikeistolaista. Natsien ideologinen tausta on sosialismissa ja työväenliikkeessä. Mistä alkaen sosialismi on ollut oikeistolaisuutta?

Sanoisitko, että Stalinkin oli äärioikeistolainen - hänhän noudatti käytännössä aivan samaa politiikkaa kuin natsitkin.