Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi

Kommentoitu viesti


Vieras

#1

12.08.2014 14:00

Kaupunkimetsien ei tulisi olla kovan metsänhoidon piirissä lainkaan. Ei missään kaupungissa, koska nämä tarjoavat kaupunkilaisille selkeän virkistys ja hengähdys mahdollisuuden.

Vastaukset

Suo siellä vetelä täällä

#6 Re:

2014-08-21 08:10:37

#1: -  

 Kivinokkalaiset itse pyytävät kaupunkia kaatamaan alueen arvokkaita vanhoja puita.

Kivinokkalaiset itse pyytävät kaupunkia vetämään alueelle sähköt ja anovat lupaa suurentaa majojaan. Ne työt on jo käynnissä samoin kuin puiden kaato.  Naturan läheisyyteen ei saa rakentaa. Joten päättää kivinokkalaiset ensin itse mitä  ne oikein haluaa?


Vieras

#17 Re:

2014-12-08 21:33:01

#1: -  

Kaupunki hakkaa liikaa pois arvokkaita puita. Komeimmat häipyvät puistoista ja alati pienenevistä kaupunkimetsistä välittömästi heti kaatamisen jälkeen. Sen sijaan kaadetut risupuut ja jotkut harvat sisältä lahottuneet tai itsestään kaatuneet puut kaupungin työntekijät jättävät sikinsokin lojumaan kuukausiksi ja ties kuinka pitkiksi ajoiksi niin että virkistysalue näyttää tunkiolta. Puut pitää kaataa kasvukauden ulkopuolella eikä kesän kauneimpaan aikaan!

Ketkä kaupungin puunkaatajista varastavat näitä komeimpia puita yhteisiltä virkistysalueiltamme? Paljonkohan niistä maksetaan?

Luonnossa liikkuja

#23 Re: virkistyskäyttö entistä tärkeämpää

2015-01-12 18:52:41

#1: -  

Itä-Helsingin metsät ovat asukkaille entistä tärkeämpiä virkistymisen lähteitä. Talviaikaan samoja metsäreittejä käyttävät hiihtäjät, lenkkeilijät, koirien ulkoiluttajat ja viime aikoina myös talvipyöräilijät. Kaupunkilaiset tarvitsevat puistojen ohella metsiä, joiden puut tuottavat saasteita poistavaa hiilidioksidia, antavat suojaa tuulelta sekä viilennnystä kuumilla kesäsäillä.




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…