Kannabis lailliseksi

Kommentoitu viesti


Vieras

#1947 Mielipidevanki: Kannabis pitäisi laillistaa

30.06.2010 23:52

Vastaukset

Kimmo Tamminen
Suomi

#1951 Re: Mielipidevanki: Kannabis pitäisi laillistaa

2010-07-02 12:31:51

#1947: - Mielipidevanki: Kannabis pitäisi laillistaa

 

Selkeässä esityksessä ”viikoittain kannabista käyttävä” SKY:n tiedottaja Juuso Alasuutari kertaa mm. huumepolitiikkaa; on vääryys ratsata kotitarvekasvattajia, EU:ssa on jo tehty periaatepäätöksiä huumepolitiikan yhtenäistämisestä ja Portugalin esimerkinomainen kiellon kumoaminen 2001 on johtanut hyviin tuloksiin.

 

Juttu ei siis ollut rikokseen yllyttävää propagandaa, jota ensin odotin.10 minuutin pätkä on kuultavissa Yle-Areenassa vielä 180 päivää. Kaikkien kannabistien puolesta kyllä halajataan aineelle vapautusta ja suurta helpotusta käyttäjille, jotka eivät missään nimessä aiheuta vahinkoa ulkopuolisille. Viina on tuonut kaduille tunnistettavat pultsarit, mutta kannabis tuskin toisi samalla tavoin tunnistettavaa porukkaa.

 

Viikoittain kannabiksesta kieltäytyvänä olen varma, ettei aineen laillistaminen saisi minua käyttämään kannabista. Silti pelkään aineen leviämisen aiheuttamaa jumiintumista ja luulen jo tunnistavani kannabistiporukat. Kun jamaicavärein kirjailtua vaatetusta koristaa hampun kuva, hiuksista on kiharrettu rastoja ja olkalaukussa kolisee bongi, asiasta voi olla varma - vanhemmat hälytys! Kohta saattaa tulla parin tonnin sähkölasku.

 

Muuten olen jutun lopetuksen kanssa samaa mieltä; ”Viina on viisasten kivi, jonka päälle on juosten kustu.”  Ja tätä adressia saisi ja laittaa eteenpäin.