Vaikeasti sydänvikainen Arvo on oikeutettu koulutaksiin

Kommentoitu viesti

hohhoijaa

#72 Ootteko te nyt oikeasti sitä mieltä

27.10.2011 13:39

Hypoteettinen esimerkki: Jos esim. asuu 200 metriä koulusta, joka on kolmikerroksinen, hyvin lämmitetty ja jossa on vaikka 700 oppilasta, luokkakoko 26 oppilasta.
(Huom. kouluissa on oltava invahissit, siis tässäkin on)

Niin oletteko sitä mieltä, että kaupungin / kunnan on maksettava taksit jos vanhemmat päättävät laittaa lapsensa vaikkapa kouluun joka on 7 km:n päässä, mutta on yksikerroksinen ja on vain 200 oppilasta - luokkakoko 25 oppilasta.

Sylettää tällainen, että haetaan eriarvoista kohtelua. Vamma, kuten sydänvikakin on ikävä asia ja vaikuttaa paljon elämään.
Mutta jos haluaa extraa, on oltava halukas siitä maksamaan itse.
Tai sitten on tyydyttävä siihen mitä yhteiskunnalla on tarjota.

Jos nyt Arvolle tarjottaisiin tämä extra-etuus, tulisi se sitten tarjota kaikille muillekin lapsille. Siihen ei olisi kyllä yhtään millään kaupungilla, kunnalla tai maalla varaa. Tai no, ehkä näillä öljymailla lähi-idässä.

"Mä olen urbaani humanisti joka tarkottaa et oon enemmänkin huolissaan niistä lapsista siellä jossain Angolassa joilla ei oo mitään, eiks oo kauheeta. En siis kyl oo tehnyt mitään niitten eteen, mut siis, onhan sekin kauheeta..." (Kyösti Pöysti)

Vastaukset

Raija

#76 #72: hohhoijaa - Ootteko te nyt oikeasti sitä mieltä

2011-10-27 17:22:25

#72: hohhoijaa - Ootteko te nyt oikeasti sitä mieltä

Lainaus; "Helsingin opetusvirasto, joka itse on ottanut vaikeasti sydänvikaisen 11-vuotiaan Arvo Lehtomäen erityisopetuspäätöksellä käymään ao. viraston alaista Helsingin kristillistä koulua,"

Opetusvirastohon on hyväksynyt eli tehnyt päätöksen asiassa. Samoin päätös on tehty koulukyydityksestä.
Oikeusasiamiehelle kannattaa asiasta tehdä kantelu ja itse olen menestyksekkäästi tehnyt kantelun myös Tasavallan Presidentille, joka myös lähestyy asiassa oikeaa viranhaltijaa pyytäen tutkimaan ja selvittämään asian.

"hohhoijaat" toivon teille, että saisitte lämpimästi kokea tuon saman tilanteen muodossa tai toisessa. Suomalainen on niin jukuripää, ettei ymmärrä ennenkuin itse sen kokee. Empatia- ja sympatiakyky puuttuu. Empaattinen ihminen pystyy tietämään miltä asia tuntuu ilman, että istuu itse muurahaispesässä istuvan miehen viereen.
Sympatiakyky vaatii itse muurahaiskekoon istumisen tietääkseen miltä se toisesta tuntuu.

Sympatiakyvytön ei osaa asettua toisen asemaan. Onneksi on paljon ihmisiä, jotka omaavat myös empatiakykyä. Tämä suivaannutti aikoinaan itseäni ja eipä joidenkin asenneongelma ole mihinkään muuttunut.