VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti


Vieras

#464

29.12.2011 01:36

Vai että kaatolupia pitäisi sillä perusteella saada, että susi syö lemmikin metsässä. Kun ihminen menee metsään, silloin ihminen on mennyt SUDEN ALUEELLE, eikä susi ole tieten tahtoen lähtenyt koiria tms. lemmikkejä hakemaan asutuksen läheisyydestä. Jos susi syö sen rakkaan lemmikin siellä omassa oikeassa elinympäristössään, niin kyllähän se nyt vituttaa, mutta voi voi, elämä on. Ei se susi ajattele, että syöpä ihmisen koiran ihan vi*tuillakseni. Se on sudelle luonnollista. Sudet kokevat koiran tunkeilijana ja kilpailijana omalla reviirillään. Syöväthän sudet toisiaankin.

Asia on toinen, mikäli susi tulee ihmisten aluelle pihapiireihin. Tällöin mielestäni jokaisella on oikeus puolustaa omaisuuttaan ja tällaisten häirikkösusien lietsoman pelonkin vuoksi näille susille kaatolupia tulisikin myöntää. Susi ei ole kuitenkaan tappanut ihmistä Suomessa sitten 1800-luvun jälkeen, että ehkäpä sitä omaa suhtautumista (PITÄÄKÖ ODOTTAA ETTÄ VIE LAPSEN!!!!!1111111) voisi harkita uudelleen.

Media on osaltaan lietsonut susivihaa ja pienistäkin asioista uutisoidaan isosti. Esimerkiksi marraskuussa uutisoitiin tilanteesta, jossa lapsi näkee suden ylittävän tietä ja suden irvistävän lapselle. Tämän jälkeen susi on ottanut jalat alle ja lähtenyt paikalta. (http://www.tunturisusi.com/uutinen181.htm)Tästäkin oli paljon keskustelua tyyliin: "noniin, kohta ne syö meidän lapset!!!". JOs susi ylittää tien ja vastaan tulee yllättäen ihminen, niin todennäköisesti susi säikähtää ihan yhtä paljon kuin ihminenkin. Tottakai susi irvistää säikähtäessään viestittäen, että älä hyökkää ja lähtee tämän jälkeen menemään. Tämäkin tapaus osoittaa, ettei susi hyökkää ihmisen kimppuun, mutta tottakai tämäkin juttu saatiin väännettyä nurinpäin.

Itse asun alueella, jossa susia liikkuu ajoittain ja myös pihapiiriin ovat tulleet. Itsekin olen koiran kanssa lenkillä ollessai törmännyt suteen. Rakastan eläimiä ja erityisesti koiria, mutta kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että susilla on yhtä lailla oikeus olla täällä kuin meillä ihmisilläkin. Se, että joku haluaa kaatoluvan omassa luonnollisessa elinympäristössä eläville susille, jotka luonnon lakien mukaisesti tappavat lemmikin, jonka itse olemme susien elinympäristöön vieneet, kertoo siitä, että nämä ihmiset asettavat itsensä ja ihmisenä olemisen kaiken muun yläpuolelle. Kuinka paljon ihmiset tappavat eläimiä sukupuuttoon asti? Ei ihminen ole oikeutettu raivaamaan tieltään kaikkea, mikä aiheuttaa itselle jollain tapaa haittaa. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Ja tosiaan tämän anomuksen "faktat" on osattu kyllä niin hienosti perustella ja lähdetiedoista ei näy tietoakaan..tosin hankalapa niitä on leittaa, jos ne on omasta päästä.

Vastaukset


Vieras

#472 Re:

2011-12-29 08:25:51

#464: -  

 Tällaasta multa nyt tuloo, ku mun mieleni pahootetahan!