VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti


Vieras

#1345 Re: SUSIVIHALLE EI OLE PERUSTEITA!

17.01.2012 15:21

#1342: Canis Lupus - SUSIVIHALLE EI OLE PERUSTEITA!

kyllä se mieli muuttuis jos oma koeras tai kissas jäis susien hampaissiin pittäää visssiin ootella että susi tappaa jonku ihmisen ennenku asialle jottain tapahtuu

Vastaukset

kunnioittakaa luontoa

#1346 Re: Re: SUSIVIHALLE EI OLE PERUSTEITA!

2012-01-17 16:43:45

#1345: - Re: SUSIVIHALLE EI OLE PERUSTEITA!

Asun metsän keskellä. Meillä asustaa ja liikkuu aivan pihapiireissä karhu, ilveksiä ja nyt myös susia. Omassa pihassa on susia käynyt jälkien perusteella. Harmi kun en nähnyt omin silmin. Meillä on 3 kissaa ja yksi sekarotuinen ajokoira. Viime kesänä edellinen kissani kuoli joko ilveksen tai suden hampaisiin. Olin asiasta hyvin surullinen ja suren kissani kuolemaa edelleen, mutta missään vaiheessa en ole raivostunut, että nyt jumalauta kaikki ilvekset ja sudet on tapettava! Se oli todella valitettavaa, että niin kävi, mutta ne sudet ja ilvekset ovat asuneet täällä ennen minua ja valitetavasti se oli luonnon kiertokulkua. Ei minun kissassani lukenut, että tämä on kotieläin, älä tapa. Tiedän myös, että on iso riski koiramme joutua suden hampaisiin varsinkin kun koiramme on pihassa irti. En siltikään aio ikinä vaatia susien tappamista täällä. Toivon jonain päivänä näkeväni suden omin silmin. Se olisi hieno hetki. Itse olen valinnut asuvani maaseudulla ja jos pedot eivät miellytä suosittelen muuttamista aivan kaupungin ytimeen.

Canis Lupus

#1354 Re: Re: SUSIVIHALLE EI OLE PERUSTEITA!

2012-01-17 18:46:19

#1345: - Re: SUSIVIHALLE EI OLE PERUSTEITA!

Meillä kulki susi pihan läpi. Näin sen ja kun lähdin koirien kanssa ulos, tiesin myös koirien reaktioista että se oli susi. Näin myös jäljet. Siltikään ei pelota. Jos susi vie koirani, suren varmasti tapahtunutta, mutta en todellakaan vaadi susia sen vuoksi tapettaviksi. Omapa on valintani jos kuljen koirat vapaana ja susi vie. En myöskään ottanut mediaan tai metsästäjiin yhteyttä tapahtuman vuoksi. Paikka pysyköön salassa.

Susivihaajien moraali on kaksinaamaista. Osa metsästäjistä suojelee salametsästäjiä. Uskon karmaan, ja siihen että pahat teot maksetaan takaisin ennemmin tai myöhemmin. Myös susivihaajien kannattaisi muistaa tämä.