VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

SKP

#1419 Susi kuuluu Suomen luontoon

18.01.2012 20:21

Olisipa kiva nähdä minkälaiset ihmiset kirjoittavat tällaista p*skaa, mitä suurin osa näistä kommenteista on... Näitä lukiessa ihan hävettää olla ihminen!

Lakatkaa nyt aikuiset miehet (ja naiset) vollottamasta niiden kuolleiden lemmikkienne ja metsästyskoirienne perään... Itse te olette niiden hyvinvoinnista vastuussa, ei kukaan muu. Mielestäni jokainen, joka päästää lemmikkinsä metsässä vapaana juoksemaan ottaa sen tietoisen riskin, että lemmikille voi metsässä jotain tapahtua... Varsinkin jos on vielä tietoinen, että alueella liikkuu susia. Sitäpaitsi voihan metsästyskoiran tai lemmikin tappaa karhu, ilves, hirvi tai ihan IHMINEN (koira voi esim. juosta riistan perässä auton alle)... Olen itse äärimmäisen eläinrakas ja tottakai etusivun kuvat järkyttävät, mutta mielestäni on tekopyhää ja itsekästä vainota yhtä eläinlajia sen takia, että eläin käyttäytyy täysin lajityypillisesti tappaessaan kilpailijansa reviiriltään...

Ilman susia ei olisi ainuttakaan koiraa, mielestäni jo tämä on hyvä syy näiden todella upeiden eläinten kunnioitukseen ja suojeluun!!

Ymmärrän ihmisten pelon sutta kohtaan, onhan tämä pelko meihin istutettu jo pienestä pitäen... Mutta tosiasia kuitenkin on, ettei tähän mennessä susista ole ollut ihmisille todellista uhkaa. Vaikka ne joskus kulkevatkin pihapiirissä niin kuinka moni todella on nähnyt muuta kun suden jälkiä?!? Saatika sitten kokenut ne uhkaaviksi... Suomessa suurin ongelma on, että susi saisi asuttaa vain 2/3 Suomea samalla kun 1/3 (suurin osa parhaista "erämaista") on rauhoitettu täysin poronhoitoalueeksi... Tottakai susien ja ihmisten kohtaamiset lisääntyvät kun susien määrä lisääntyy siellä missä ihmisiäkin on eniten... Ei tämä kuitenkaan tarkoita sitä, että ne tarkoituksella vaanisivat meitä koulujen ja talojen nurkilla!

Ja kyllä, olen niitä "viherpiipertäjiä" jotka suojelevat susia kaupungista käsin... Mutta suurin syy siihen, että tulevaisuudessa haluan muuttaa johonkin syrjäseudulle on nimenomaan rakkaus luontoa ja sen KAIKKIA eläimiä kohtaan... Mitä muuta tuppukylät voivat tarjota kun kauniin luonnon sen kaikkine eläimineen (ainakaan palvelut ja työllisyys eivät pärjää isoihin kaupunkeihin verrattuna)...

Ihminen on sen verran älykäs eläin (vaikkei suurimmasta osasta näitä kommentteja ehkä niin uskoisikaan), että se varmasti pystyisi elämään susien ja muiden petoeläinten kanssa rinnan jos tahtoa vain löytyisi!!

Vastaukset


Vieras

#1441 Re: Susi kuuluu Suomen luontoon

2012-01-19 14:26:33

#1419: SKP - Susi kuuluu Suomen luontoon

Pari tarkennusta: koira ei ole susi, vaan susi on koira (todistettu geenitutkimuksella)

ekoturismi tuo tuloja vain harvoin ja nekin hyvin harvoille; pikemminkin vain veroilla perittäviä menoja

susi kuuluu villikoirarotuna luontoon ja koirasudet (kuten jo kuuluisaksi tullut "loimaan lauma")

luonnon alle - metrin verran riittää