Turun kirjastokoulutuksen on jatkuttava

Kommentoitu viesti


Vieras

#4

08.02.2012 05:44

Melkoisen väärä paikka sästää. Kulttuurialat ovat näemmä päättävien tahojen silmissä vähempiarvoisia kuin muut. Todella kauaskatseista.

Vastaukset


Vieras

#5 Re:

2012-02-08 07:18:06

#4: -

Nojaa, kyllähän se musiikkipuoli säästettiin.

Töitä kaikille!

#39 Kulttuurialalta on syytä leikata

2012-02-12 15:49:36

#4: -    "...Kulttuurialat ovat näemmä päättävien tahojen silmissä vähempiarvoisia kuin muut."

Opetus ja kulttuuriministeriö käsittääkseni esitti viime vuoden puolella Turun AMK:lle leikkauslistan. Se edellytti lakkautettavaksi palvelujen johtamisen ja tuottamisen koulutusohjelman sekä kulttuurialalta musiikin koulutusohjelman ja muotoilun koulutusohjelman.

Näistä keskusteluista olen käsittänyt että ammattikorkeakoulu on itse esittämässä että muotoilun koulutusohjelma saa jatkua ja sen sijaan kulttuurialalta lakkautetaan kirjastoalan opetus. Korjatkaa jos olen väärässä.

Olen kuullut että juuri kulttuurialalle on viime vuosina perustettu ihan liikaa koulutusohjelmia joista valmistuneet eivät ole saaneet töitä. Siksi on oikeasti järkevää kaikkien kannalta, että kulttuurialan koulutusta vähennetään reippaasti ja siirretään aloille, joilla työntekijöitä tarvitaan.