Kannabis lailliseksi

Kommentoitu viesti

käyttäjän vaimo
Vieras

#2508 kannabista vastaan

21.11.2010 01:51

Kannabista puolustellaan sillä, että se ei ole yhtä paha kuin alkoholi tai tupakka tai ei ainakaan pahempi. On aivan sama, onko tupakka tai alkoholi laillista vai ei, uutta laillista päihdettä ei tarvitse tuoda lailliseksi. Minun puolestani tupakan ja alkoholinkin voisi julistaa laittomaksi. Tupakkaa en polta ja alkoholiakin vähän. Voi olla että tulisi ikävä, mutta se ei olisi hinta eikä mikään, terveemmästä yhteiskunnasta niin fyysisesti kuin henkisesti. Ja itse päihderiippuvaisen vaimona voin sanoa, että on aivan sama vetääkö päänsä millä sekaisin, huumeilla, lääkkeillä vai viinalla. Riippuvainen tavoittelee vain yhtä ainoaa asiaa: päihtymistä keinolla millä hyvänsä : hyvää oloa. mielestäni kannabis ja alkoholi voisivat kuulua reseptilääkkeisiin. katukaupan riski on tietysti suuri ja todennäköinen osoite, mutta jos niillä voidaan helpottaa oikean sairauden kipuja tai oireita, ne voisivat siltä osin olla laillisia. Mutta tosiaan riippuvaisen läheisenä tietää ja näkee, kuinka he puolustelevat aina käyttöön "kannabis on parempi kuin amfetamiini" "amfetamiini on parempi kuin heroiini" "viina on parempi kuin huumeet". tätä vertailua on turha jatkaa sillä ainoa päämäärä käyttäjällä on sama. Mieheni kaveri piiri on myös kirjava joukko kohtuu kuin ongelmakäyttäjiä niin kannabiksen kuin muiden huumeiden osalta. surullista nähtävää he jokatapauksessa ovat. fakta on se että käyttäjillä ei ole otetta elämästään, otetta toimivaan parisuhteeseen tai perheeseen ja elämä on muutenkin menossa retuperälle ellei ole jo.

Vastaukset

nipsu
Vieras

#2550 Re: kannabista vastaan

2010-11-25 00:37:05

#2508: käyttäjän vaimo - kannabista vastaan 

kannabis on terveellisempi kuin...

Onhan se yleinen puolustus joka juontaa usein juurensa siit' kuuluisasta lauseesta jonka voi esim. paikallisessa juottolassa kuulla joka kuuluu, etta en ma viitsi mitaan pilvee polttaa, koska mulle riittaa taa viina. Seh'n on juuri toisinpain.. mulle riittaa taa kannabis. Tottakai kaikkein paras olisi kun ei kayttaisi mitaan, mutta monelle tama on mahdotonta. Ei kannabistakaan pitaisi koko ajan poltella kuten ei ryypatakaan, jos kuitenkin polttelee koko ajan niin se kertoo jo muista ongelmista. Itsell'ni oli jo asiat mennyt aikast huonolle mallille kunnes lopetin muiden kuin kannabiksen kayton. Eika se laillistaminen varmaankaan toisi mitaan uutta ongelmaa vaan ottaisi jo olemassa olevan ongelman esille ja se saataisiin valvotummaksi ja helpommin apua saatavaksi ongelmaksi.