Seis Raahen kultakaivos

Kommentoitu viesti

Jari Natunen
Vantaa

#64 Re:

03.06.2012 00:16

#61: Puolueeton -

Puolueellisuutta ja jääviyttä on erilaista. Itse en edusta mitään järjestöä tai kaupallista tahoa tai intressiä tässä asiassa. Kysyttäessä asiasta olen kertonut kuuluvani rivijäsenenä Luonnonsuojeluliittoon ja Vihreät puolueeseen.

Nimettömästi puskista huutelevien tai henkilöön menevien parjauskampanjoiden levittäjien motiiveja tässä asiassa voi itse kunkin arvioida.

Henkilökohtaisesti en suinkaan vastusta kaivoshankkeita yleensä. Valitettavasti tilanne on, että monissa kaivoshankkeissa ja niiden valvonnassa on ongelmia. Ydinvoiman kanssa tällä kaivosasialla ei kai pitäisi olla  mitään tekemistä. Jos joku haluaa keskustella siitä, niin onnistunee muilla foorumeilla.

Ymmärtäisin niin, että kaivoksen kannattaja(t) tahtovat sanoa, että jos joku on eri mieltä heidän kanssaan tai on kiinnostunut ympäristöasioista tai ydinvoimasta, niin on jäävi keskustelemaan asiasta. Minusta tällainen ei vaikuttaisi kovin tasapuoliselta, demokraattiselta tai sivistyneeltä kannalta.

Tasapuolisuuden nimeen he/hän voisi(vat) myös esiintyä omilla nimillään, niin että heidän motiivejaan voisi myös arvioida. Nyt joku saattaa päätellä, että nimettöminä esiintyvien motiivit eivät aina kestä päivänvaloa. Jos kyseessä olisi pörssiyhtiön tiedotus, niin toimintaa voisi pitää naurettavana.

Riippumatta jääviyskysymyksistä ja osakeomistuksista tai työsuhteista,
asiassa pitäisi keskustella todistettavissa olevista tosiasioista ja niiden perusteella voi itse kukin muodostaa kantansa.
Olen esittänyt tosiasioita, joita tähän asti ei ole kukaan koettanut kiistää, vain oikeuteni esittää niitä.

Vastaukset

Puolueeton

#65 Re: Re:

2012-06-03 11:36:41

#64: Jari Natunen - Re:

En minäkään edusta mitään järjestöä tai kaupallista tahoa tässä asiassa. En edes ole käynyt Laivakankaan kultakaivoksella.

En ole millään tavoin kiistänyt Natusen oikeutta esittää tosiasioita tai mielipiteitään tässä asiassa. Enkä ole huomannut, että kukaan muukaan olisi sitä kiistänyt. Viesteissäni en mielestäni ole parjannut ketään.

Julkisuudessa mm. Raahen Seutu-lehdessä on väitetty Natusen olevan puolueeton asiantuntija. Itse en pidä Natusta puolueettomana mm. siksi, että Natunen on allekirjoittanut Seis kultakaivos -adressin.

Jos tuomari keskeneräisessä oikeustapauksessa allekirjoittaisi adressin, jossa otetaan kantaa syyllisyyteen käsiteltävään asiassa  tuomaria pidettäisiin jäävinä (puolueellisena).