Ambulanssien välitön lähtövalmius koko Pirkanmaalle

Kommentoitu viesti


Vieras

#126 Re: Re:

07.11.2012 13:36

#121: - Re:

Miten jonkun ihmisen mahdollinen "kusipäisyys" vaikuttaa siihen, että me kansalaiset olemme oikeutettuja kelvollisiin terveyspalveluihin? Jotain logiikkaa, kiitos. Ja se yksikkö lähtee tehtävälle, jonka hätäkeskus hälyttää, ei sitä millään kivi, sakset, paperi pelillä ratkaista. Terveydenhuoltolakiin kuuluu onneksi myös ensihoidon kenttäjohto, joka tarvittaessa määrää poikkeamaan hälytysohjeesta. Nykyaikana ei kovin kauan tarvitsisi olla töissä, jos kieltäytyisi tehtävälle lähtemästä tai omin päin alkaisi säätämään kuka lähtee. Tervetuloa nykyaikaan!

Vastaukset


Vieras

#127 Mikä mättää

2012-11-07 14:55:18

"Olen väsynyt siihen, kun tiedän, että potilaan kohtalo olisi voinut olla eri jos olisimme olleet aiemmin paikalla. Se käy ihan oikeasti ammattiylpeyden päälle! Nyt sitten jotka siellä miettivät, että kyllähän minä saan lähteä heti keikalle eikä minun tarvitse pelata sitä kivi-paperi-sakset peliä viittätoista minuuttia. Voin sanoa, että moiseen en ole koskaan aikaani käyttänyt kun ihmisellä on hätä.
...sinne kotiin ei olisi tarvetta mennä kun vielä asemapaikalle saisi muutaman parannuksen".

Puhut itsesi pussiin. Haluat, että nykyinen 15 minuutin valmius muuttuisi välittömäksi sellaiseksi, mutta samalla kerrot kuitenkin lähteväsi tehtäville tarvittaessa paljon nopeammin. Ihan välittömästikin. Juuri tämän yrittäjät ja yrittäjien sokaisemat kuntapoliitikotkin haluavat kuulla. Mitään ei tarvitse muuttaa. Lasku kunnille tulee edelleen hiukan halvemmaksi ja yrittäjien lobbaus on tuottanut tulosta joka näkyy taas pian pankkitilillä.

Älkää luulko, että täällä itkeminen aiheuttaisi mitään kansalaisryntäystä vaatimaan muutosta. Eivät kansalaiset näistä mitään ymmärrä. Ja kuten itse täällä mainostat tarvittaessa välitöntä tehtävällelähtöä, lupaavat samaa myös yrittäjät ja poliitikot kansalle torikokouksissa.

Tämä on nimenomaan edunvalvontakysymys. Suostuvatko ensihoitajat edelleen uhraamaan elämänsä piipaa- ammatin eteen? Kaiken sen mitä ammattiliitot ovat tehneet laillisten oikeuksien esiintuonnin puolesta? Jos eivät, tulee asiaan väkisinkin korjaus. Sen se vaan ikävä kyllä vaatii. Varallaolosta sellaisena mitä yrittäjät ovat vaatineet ja todennäköisesti tulevat vaatimaan, tulee kieltäytyä. Siitä seuraa asioiden korjaantuminen. Ei siitä, että täällä asiaa itketään.