Hirvenmetsästysaikaa aikaistettava poronhoitoalueella/Lapissa

Kommentoitu viesti

kolttatyttö

#11 Re: Näin

03.12.2012 21:21

#4: Pyytåjä - Näin

Jep olen samaa mieltä etelän pyytäjät tulevat vain marjastajien sekhan jo syyskuussa.Metästys Ei ole kenenkhän elinkeino vain harrastus pittää niitä hirviä säästääkki ettei käy ku Kemijärvellä ja Rovaniemellä .Ja kuka hullu se pimeässä ampuu ja kuka hullu se ei tunnista ensin mikä on kohe ennenku laukasee.En mie ainakhan vaikka hirviä pyyänki.Ja mie otan loman lokakuussa niin saan tarpheksi olla hirvimettällä.Joulukuussa annan kyllä rauhan mettäneläimille.En ole riutta sanothan meillä Kittilän kairoilla.

Vastaukset

Merja Vierelä

#14 Re: Re: Näin

2012-12-04 09:10:37

#11: kolttatyttö - Re: Näin

Kolttatyttö ja muut aikaistamista vastustavat: Pyydän nyt mitä nöyrimmin, että perehdytte oheislukemistoon - sitä ette ole selvästikään tehneet. Se on mielestäni aika erikoista, kun esitätte noin kovaa kritiikkiä.

En ala asiaa tämän enempää jaappaamaan, mutta toivoisin kuitenkin, että edes sen verran ymmärtäisitte minkä vuoksi hirviä ylipäätään metsästetään - se on nimen omaan hirvikannan hoitoa sekä hirvituhojen ehkäisyä. Toiset ovat siinä onnistuneet, toiset eivät. Minä en ota niistä vastuuta.

Tarkoituksenani on taata turvallinen ja järkevä metsästysaika. Eikä totta tosiaan hirvien elinympäristöt ole samoilla kankailla marjastajien ja marja-apajien kanssa, toisin kuin jänikset ja metsäkanalinnut... Itse kyllä ymmärrän käyttää värikästä vaatetusta marjastaessani ja aina syksyllä luonnossa liikkuessani. Toivottavasti löydätte tähänkin vastauksen oheislukemistosta.