Stop eläinsuojeluterrorismille.

Kommentoitu viesti

Järkee
Vieras

#119 Eläinten oloista ja oikeuksista ei sais puhua mitään

26.01.2011 18:46

..ennenkun ihmisoikeudet toteutuu. OE-aktivistilta olen kuullut että kuulemma eläinten oikeudet on siksi tärkeämmät kuin ihmisten kun ne eivät voi ihmisten hoidossa vaikuttaa oloihinsa. Tiedänpäs vaan että maapallolla asuu miljoonia ihmisiä jotka eivät voi vaikuttaa oloihinsa, jopa Suomessa on sellaisia ihmisíä paljon ja se joukko lisääntyy koko ajan. Miksi pidän sitten ihmisten oikeuksia tärkeämpina? Siksi että ihminen superälykkäänä olentona kärsii huonoista oloista enemmän ja niin psykoottiset kuin fysikaalisetkin vaikutukset ovat isommat kuin eläimillä. Lisäksi ihmisillä on usein myös oletettu pidempi elinaika. Kristittynä kuitenkin olen aina ollut sitä mieltä että Jumalan edessä olemme kaikki saman veroisia niin ihmiset kuin eläimetkin ja kaikki olemme Jumalan luomia otuksia. Kuitenkin kun puhutaan paljon eläintensuojelusta eläinrääkkäyksestä niin tässä hätäkässä unohtuu ihmiset, entäs ihmisten suojelu ja ihmisten rääkkäys? Eikö kannattaisi hoitaa ensin ihmisten asiat kuntoon niin sitten ne jaksais hoitaa eläimensäkin hyvin. Tiedän itsekin että väsyneenä ja huonokuntoisena hoidan eläimet huonommin kuin tavallisesti ja olen kuullut että myös muutaman eläinrääkkäystapauksen takana on ollut eläiten omistajan henkinen loppuunpalaminen. Eräässä eläinrääkkäystapauksessa, eläinten omistaja löytyi kodistaa vakavassa psykoosissa, sen henkilön tila oli niin vakava että sitä seurasi pitkä sairaalajakso ja luultavasti lopunikäinen työkvyyttömyys. Jos tässä byrokraattisessa maassa hoidettais nämä ihmiset kuntoon ennenkun niiltä menee tolkku ja sivullisetkin kärsii niin luulen että siinä samassakin eläitenkin asiat korjaantuisi.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#132 Re: Eläinten oloista ja oikeuksista ei sais puhua mitään

2011-01-26 21:53:19