Levemir-insuliinin korvattavuus turvattava

Kommentoitu viesti

Salla

#143 mitä pitäisi tehdä!

17.12.2012 09:54

Mitä tässä voisi nyt pieni ihminen sitten tehdä? Voidaanko me estää tämä jotenkin? Tää tuntuu sellaselta henkilökohtaselta maailmanlopulta :'( ei oikein joulufiilistäkään.. no jospa se sieltä vielä löytyisi... Diabetesliitto kuitenkin vastustaa tätä? luulisi senkin sanan painavan jotain... itse laitoin sille Risikolle sähköpostia, mutta tiedä sitten auttaako sekään.. :/... voi että.. vai joku mielenosotusko tässä on tehtävä.. Itse oon kyllä valmis mihin vaan, kunhan vaan saan jatkossakin käyttää Levemiriä :'( ....

Vastaukset

levemirillä shokeitta selvinnyt

#145 Re: mitä pitäisi tehdä!

2012-12-17 10:22:44

#143: Salla - mitä pitäisi tehdä!

Ottaiskohan Euroopan ihmisoikeutuomioistuin asian käsiteltäväksi. Eikös tämä nyt kumminkin loukkaa 40 000 diabeetikon oikeuksia. Jokaisella levemirin käyttäjällä on lisäksi monien kanssakärsijöiden lähipiiri, jonka elämään toimivan lääkkeen kieltäminen vaikuttaa todella merkittävästi.  Nämä adressin kommentit pitäis lähettää hintalautakunnalle ja Risikolle nyt ainakin. Samoin juttuvinkkejä ajankohtaisohjelmiin. Tiedotusvälineet tutkivat ja tekevät juttuja pienemmistäkin epäkohdista.

Suurin uhka lienee se, ettei Levemiriä saa kesäkuun jälkeen enää ollenkaan, ei edes itse maksamalla. Kukahan siihen voisi vaikuttaa?