Kansalaisadressi telakkateollisuuden turvaamiseksi Suomessa

Kommentoitu viesti

vapaajäsen

#282 Valcosorsa

28.01.2013 17:29

Tuosta lopussa olevasta wikipedian linkistä löytyy surkuhupaisa esimerkki siitä kuinka SDP luomalla loi työpaikkoja Suomeen. Kannettu vesi ei kaivossa pysy, on hyvä suomalainen kansanviisaus näissä yhteyksissä, ja vielä jos tiedostaa, että Suomessa eletään nykyään kansainvälisen pörssipääoman hallitsemassa kapitalismissa, eikä missään nukkekodissa... http://fi.wikipedia.org/wiki/Valco#Ongelmallinen_tehdas

Vastaukset

Toinen sivusta seuraaja

#283 Re: Valcosorsa

2013-01-28 19:22:19


On hyvä ottaa oppia historiasta, ymmärtää nykypäivää ja katsella rohkeasti tulevaisuuteen.

Piti lukea tuo Wikipedian linkki, jotta sain jotain käsitystä siitä, mistä puhut.
Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että "kannettu vesi ei kaivossa pysy".
Sadettakin tarvitaan.

Kasittääkseni sillon, mikäli luetun ymmärtäminen onnistui (korjatkaa, ellei):

1)
Yritettiin opetella uutta teknologiaa, joka oli vähän kaikille "hakusessa".
- Telakkateollisuudessa meillä on kiistatta maailman parasta osaamista. Siitä olemme varmaaan kaikki yhtä mieltä.

2)
Perustettiin uusia työpaikkoja.
- Telakkateollisuudessa työpaikat ovat jo valmiina hyödynnettäviksi.

3)
Siiloin oli vain valtio mukana.
- Nyt aito tarve ja pyrkimys säilyttää telakkateollisuuden työpaikat tulee esille sekä kunnilta että varsinkin alihankkijoilta ja muulta yksityissektorilta.

Käsittääkseni 1960-1980 luvut olivat niitä "hyvä veli"-aikakausia parhaimmillaan. Siitä ei sen enempää. Jotain parannusta on onneksi tapahtunut niistä ajoista.

Kuuntelin Vapaavuoren infon suorana esityksenä, tosin radion välityksellä.
Kiteytettynä: Olipas kiva käydä katsomassa, miten laivoja tehdään. Tästä oppi paljon.
Minä (valtio) olen kuitenkin sitä mieltä, että olemme tehneet parhaamme ja tulemme tekemään parhaamme.