Saamenkieliset tv-uutiset siirrettävä parempaan katseluaikaan

Kommentoitu viesti

Risto

#44 En täysin ymmärrä time slotin merkitystä

30.01.2013 13:00

Periaatteessa kannatan ajatusta ohjelma-ajan time slottien jakamisesta myös erilaisten vähemmistöryhmien ohjelmille.

En kuitenkaan ole täysin samaa mieltä: minä en ole vuosiin järjestänyt elämääni TV:n ohjelmapäälliköiden laatimaan aikatauluun vaan tallennan haluamani ohjelmat ja katson ne oman "time slot"-ajatteluni mukaisesti silloin kun se minulle sopii. Eli lasten ohjelmat kun lapsila on se sopiva hetki ja omat ohjelmani kun olen saanut lapset yöpuulle. Kyseinen ohjelma on katsottavissa myös YLE Areenasta mikäli tallentaminen ei onnistu.

KUITENKIN, koska kyseessä on uutiset ja siten ajankohtaisohjelma, olisi mielestäni ymmärrettävää ohjelmapolitiikkaa että ko. ohjelma lähetettäisiin ainakin Areenassa heti kun se on tehty, todennäköisesti jo iltapäivällä eikä keskellä yötä. Myös ohjelmapaikka tv-kartassa olisi mielekkäämpi mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään, eilisten uutisten katsominen tallentimesta tai netistä seuraavana päivänä ei tunnu kovin mielekkäältä.

Enemmänkin tämä prime time ajan saaminen joltain YLE:n kanavapaikalta tuntuu poliittiselta kuin muulta kysymykseltä.

Vastaukset

Naapuri

#46 Re: En täysin ymmärrä time slotin merkitystä

2013-01-30 15:25:48

#44: Risto - En täysin ymmärrä time slotin merkitystä

Poliittiseltapa hyvinkin. Siksi tässä yritetään kiivaasti vedota myös poliittisiin vaikuttajiin.