Stop eläinsuojeluterrorismille.

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#244 Re: Re: "vaaditaan tälläisen toiminnan tukemisen lopettamista meidän verovaroin. "

06.02.2011 11:22

#234: olen jo käynyt ministeriössä puhumassa - Re: "vaaditaan tälläisen toiminnan tukemisen lopettamista meidän verovaroin. " 

Voisin mielelläni vaihtaa paikkaa meidän lehmien kanssa.

Lehmillä kun on hieno, moderni koti (itse asun appivanhempieni 70-luvulla rakentamassa vetoisassa hometalossa, mielummin kun rakensimme lehmille paremmat tilat kuin itsellemme).

Lehmillä on myös aina valmiiksi katettu ruokapöytä (itsellä on jääkaapissa turhan usein vain valo),

Peti puhdistetaan kaksi kertaa päivässä ja on mukavan pehmeä (kuka ostaisi mulle uuden patjan kuluneen vaahtomuovin tilalle ja petaisi mun pedin joka päivä??).

Lehmillä on säännöllinen hierova utareiden tyhjennys (kolme lasta imettäneenä tiedän sen pakahduttavan kivun rinnoissa jos vauva päätti vetasta pitkät päiväunet eikä herännyt syömään).

Lehmillä on myös säännöllinen vuosittainen lääkärin tekemä terveydenhoitotarkastus (itsellä on työterveyshuoltokäynti terveydenhoitajan luona periaatteessa joka neljäs vuosi, käytännössä joka viides...).

Sairauden yllättäessä lehmä saa avun heti ja lääkärin paikalle samana päivänä (itse saa lääkärille ajan hyvällä tuurilla samalla viikolla ja sittenkin joutuu odottamaan tuntitolkulla terveyskeskuksen odotushuoneessa).

Jälkikasvusta ei tarvitse huolehtia yksin, ilmainen hoitaja huolehtii vasikankin hyvinvoinnista (itsellä tuo jälkikasvu on täysin omalla vastuulla ensimmäiset noin parikytvuotta).

Tätä listaustahan voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, mutta pointti on se ettei me todellakaan pidetä noita eläimiä huonosti vaan monessa asiassa niiden tarpeet menee jopa omien ja perheen tarpeiden edelle. Esimerkiksi suunniteltu lomareissu perutaan jos lehmien etu niin vaatii, emme voisi kuvitellakkaan lähtevämme reissuun jos joku lehmistä sairastuisi. Lapsetkin ovat oppineet, että elämä menee maatilalla näiden eläinten ehdoilla.

Mutta turha kait teille, hyvät eläintensuojeluihmiset, on tässä mitään yrittää selvittää kun, ette suostu uskomaan meitä kumminkaan. Minulle riittää kun tiedän itse tekeväni hyvää työtä ja parhaan kiitoksen saa noilta navetan eläimiltä.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#248 Re: Re: Re: "vaaditaan tälläisen toiminnan tukemisen lopettamista meidän verovaroin. "

2011-02-06 15:32:01

#244: Vieras - Re: Re: "vaaditaan tälläisen toiminnan tukemisen lopettamista meidän verovaroin. " 

 

Mieltäni jäi hiertämään muutama asia muuten eläinystävälliseltä tuntuvan kirjoituksesi jälkeen. Mielestäsi voisit vaihtaa paikkaa lehmiesi kanssa, mutta haluaisitko tosiaan tulla keinosiemennetyksi ja olla raskaana ja synnyttää vuoden parin välein koko elämäsi, jotta maito virtaa? Saako vasikkasi olla lähelläsi vai joudutko kuuntelemaan sen ikävähuutoa vasikkakarsinasta? Maitosihan kuuluisi vasikallesi, mutta saako se siitä mitään? Mihin se maidontuotannon "sivutuote" eli vasikkasi lopulta joutuu? Vuosia sitten näin tv-ohjelman Keski-Euroopasta ns. Herodes-vasikoista, joita kuljetetaan pimeissä rekoissa pitkiä aikoja sinne ja tänne päätyäkseen jonkun lautaselle. Joudutko itsekin lopulta matkustamaan pitkänkin matkan teurastamolle? No, nyt ajatukseni alkavat synkistyä liikaa ja vaikka vielä olisi kysyttävää niin antaa olla.
Voisin kuitenkin uskoa, että hoidat lehmiäsi hyvin ja jos tosiaan niin on niin toivon sinulle jaksamisia ja toivottavasti en pahoittanut mieltäsi, se ei ole tarkoitukseni.