Kelan työmarkkinatukea maksettava viikon jokaiselta päivältä

"Kelalla on merkittävä rooli sosiaaliturvan toimeenpanijana Suomessa. Sosiaaliturvalla tasataan perheiden ja yksilöiden välisiä tuloeroja ja taataan kaikille riittävä toimeentulo"

Työmarkkinatukea saavat ihmiset ovat heikoimmassa asemassa työmarkkinoilla.

Työttömän viikonloput eivät ole vapaa päiviä. Kelan työmarkkinatukea saavat tekevät jonkin näköistä ns. näkymätöntä työtä joka päivä.

Lisäksi työttömillä ihmisillä on kuluja joka päivältä niin kuin työssä käyvilläkin. Työssä käyvät saattavat myös työskennellä viikonloppuisin ja pyhinä lisäkorvauksilla.

Työnhaku on jokapäiväistä. Sähkö, vesi,  ruoka, lämmitys, kotivakuutus, asuinkustannukset, lääkkeet, terveydenhoito ja liikkumiseen liittyvät kustannukset(esim. Julkiset kulkuvälineet) ovat joka päiväisiä kuluja. Lisäksi vaatteet, kunnon ylläpito, terveyden ylläpito, tarpeelliset kalusteet, hygienia tarvikkeet, yhteydenpito laitteet ja niiden käytön kustannukset, liikkumiseen tarvittavat välineet ja niihin liittyvät kustannukset ovat kuluja.

Jopa työnhakuun tarvitaan nopeat ja kalliimmat yhteydet.

Työttömät näkevät paljon mitä työssäkäyviltä jää huomaamatta ja he tekevät usein ns. Näkymätöntä työtä jatkuvasti. Yksinjääneiden auttaminen, keskustelu eri palveluissa, itsensä markkinoiminen, käyminen erilaisissa tapahtumissa, mielipiteiden jakaminen ja muista huolehtiminen. Lisäksi yritykset, pankit, kaupunki, valtio,opiskelijat ja media hyödyntävät työttömien jakamia mielipiteitä ja tietoja toiminnassaan

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Kelan tulisi maksaa työmarkkinatukea ja työttömyyspäivärahaa viikon jokaiselta päivältä saman suuruinen euromäärä jokaiselta viikon päivältä. Tämä kelan viikonloppu etuus koskisi niitä jotka ovat työskennelleet suomessa vähintään 10 vuotta.

Asumistuki ei kata koko asumista vaan loppuosa rahoitetaan työmarkkinatuella.

Adressin tekohetkellä työmarkkinatuen  määrä  on 37.20e päivä. Kuinka moni elää tällä summalla Suomessa. Varsinkaan yksineläjä.

Hammaslääkärikäynti 30-120e kerta julkisissa palveluissa.

Lääkärikäynti julkisissa palveluissa alkaen 21e kerta

Lääkkeet 0-100e kk

Kuntosali ja uinti kunnallisissa palveluissa 4.50 e kerta

Hammalääkärin määräämät purentakiskot 300e julkisissa palveluissa

Kuuluminen järjestöön joka tukee terveydellisiä etujasi 50e /vuosi

Kala kuuluu täysipainoiseen ruokavalioon. Kilohinta noin35-50e kg

Erikoisruokavalio: Esim kauramaitoa 2e kpl

Maitoallergiaan ei ole olemassa erityiskorvausta. Vauva aikana on mahdollista saada korviketta apteekista.

Ruokavaliosta suurin osa pitäisi koostua vihanneksista ja marjoista: tuoreet marjat 9e litra

Kahvipakkaus 6e  ei  kuulu suosituksiin. Eikä tähän kalliseen lisäkkeeseen ole varaa työmarkkinatuella. Ylimääräisiä lisäkkeitä olisi myös erikoisruokavalioon kuuluva kaurajäätelö 4-6 e kappale

Wc paperi 10e kk

Siivoustarvikkeet 10e kk

Kuukautissuojat 4-8e kk

Hiustenleikkuu 30-50 e kk, harvalla yksinasuvalla varaa tähän ollenkaan

Lemmikkieläimen pitoon ei ole varaa. Se toisi monelle yksinäiselle kyllä seuraa mutta lemmikkieläimen pito on todella kallista. Säännölliset lääkärintarkastukset, rokotukset, ruoka ja muut kulut

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että A. Barck voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…