Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä.


Vieras

#551

13.12.2011 22:47

^Loistavasti kirjoitettu! Olen täysin samaa mieltä.
Joopajoo

#552 Re: Vai että oikein lemmikki?

15.12.2011 11:59

#550: -

Kas kun ei sentään lapsi.

Miten joku voi vielä olla noin naiivi ja tietämätön?

Kyllä se kuitenkin on niin,että se sun fifis tappaa ja syö tarpeen vaatiessa minkä tahansa otuksen minkä saa kiinni,eikä se tunne siitä mitään tunnontuskia!

Rotikat

#553 Re: Toisen kouluttajan mielipide

15.12.2011 12:38

#538: Teuvo - Toisen kouluttajan mielipide

Zak George,pelle joka opettaa koirille sirkustemppuja.

Kumma juttu,että nää "kuuluisat" namipalakouluttajat mainostaa itteensä ja omia ohjelmiaan haukkumalla Millania.Koittakaa nyt muistaa,että Millan sanoo itse,että hän ei ole mikään koiran KOULUTTAJA joka opettaa temppuja koiralle!Moniko näistä täälläkin mainituista KOULUTTAJISTA käsittelee todellisia ongelmakoiria,EI KUKAAN!

Nekin harvat kerrat kuin näissä namipalaohjelmissa on nähty jotain pienien ongelmien ratkaisuja,niin menetelmät ovat olleet aivan samoja kuin Millanilla.Useimmiten ongelmat eivät edes johdu koirasta vaan IHMISESTÄ!

Onhan se tietysti ihmisestä hauskaa kun koira osaa sirkustemppuja,mutta sillä ei ole mitään tekemistä todellisen molemminpuolisen kunnioituksen ja tottelevaisuuden kanssa.(tästä esimerkkinä voitte lukea adressin laatijan blogia,mistä selviää kyllä hyvin,kuinka koira osaa lukemattomia temppuja,mutta muuten käyttäytyy ja tottelee miten huvittaa)

Oikeasti koiran ei tarvitse osata kuin muutama hassu käsky,jotka ovat ehdottomia.Meidän isoille otuksille näitä käskyjä ovat:EI,mikä tarkoittaa sitä,että mitä tahansa oletkin tekemässä,lopeta se.SEIS,jolloin pysähdytään vaikka kesken hypyn,PAIKALLA,jolloin ollaan paikalla asennosta riippumatta,TÄNNE,jolloin tullaan luokse heti eikä viidestoista päivä.SEURAA,jolloin kuljetaan vierellä oli remmiä tai ei.

Kaikki muu,kuten istu,maahan,seiso,kieri,tassua,hauku,sivulle sun muut tanssi balettia käskyt on toisarvoisia ja pelkkää huvittelua,tokihan meidänkin otukset temmppuja osaa,mutta mitään tarvetta siihen ei ole.


Vieras

#554 Re: Re: Vai että oikein lemmikki?

15.12.2011 18:46

#552: Joopajoo - Re: Vai että oikein lemmikki?

Itse olet näköjään tässä se tietämätön! Oma "fifini"(paimenkoira) ei todellakaan pärjäisi luonnossa! Kyllä esim. kulkukoiratkin elävät jätteillä/valmiiksi kuolleilla eläimillä, eivät metsästä saalista ympäri metsiä... Ja kuka on puhunut että koira on tuntee tunnontuskia... En minä ainakaan! Jos koira on mielestäsi peto niin päässäsi on kyllä vikaa. Tai mikset sitten samalla hae itsellesi "lemmikiksi" sutta?

Cesarin suuri fani

#555 Re: Elsalle ja muille

15.12.2011 19:31

#7: Elsa Pohjalainen -

USKOMATONTA että joku aloittaa näinkin vihamielisen nimenkeruun PEREHTYMÄTTÄ esim.  Millanin kirjoihin...

Mitä telkkarijaksoihin tulee :

Jokaisen jakson alussa kehoitetaan :ÄLÄ noudata (näkemiäsi) seuraavia teknikoita OTTAMATTA YHTEYTTÄ  ASIANTUNTIJAAN !!! Siis : Cesar Millan ei ole koskaan sanonut että hänen tekniikkaa pitäisi käyttää ...Jaksoissa ei näytetä ensimmäistäkään koiraa jolla EI olisi käytöshäiriöitä....Siis HYVIN käyttäytyville koirien omistajille  (!!!) tämä show on turha....

Ja sille joka sanoo hänen POTKIVAN (kicking) hänen tehdessä tuota takaapäin -ristiin- potkua : YRITÄ sitä itse ja katso paljonko saat sellaiseen VOIMAA...Jalka jolla seisot menee helposti alta pois ...

Koira kuin koira reagoi arvaamattomaan heikkoonkin kosketukseen hyppäämällä sivulle  - kyse ei olke väkivallasta...

MYÖNNÄN että UTUBESSA esitetty "potkimiskooste" JOSKUS oli arvelluttavaa, mutta jokaiselle tapahtuu "vahinkoja"...JOS "rankaisee" niin sen on tultava HETI - tai mieluummin sekunninmurto-osa ennen....

Itse en pysty lonkkavian takia edes yrittämään tuota "risti-kikkausta" - joka saa koiran kuin koiran tasapainon järkkymään ILMAN että sille koituu vammoja..

Olen ostanut juoksumaton jolla koirani ( 2 kpl ) saa lisäliikuntaa  - olen noudattanut no talk-no touch- no eye contact  - tullessani kotiin kun toinen koirista on täysihepulissa - en enää "rupattele " pehmoisia koulutuksen ajan - ja koirani ovat saaneet kiitosta paremmasta käytöksestä JOPA tyttäreltäni joka on haukkunut ENTISIÄ koulutusmenetelmiäni hemmotteluksi...Ja lukenut /ostanut 2 hänen kirjoista....

Koirien ja minun yhteiselo on HUOMATTAVASTI parantunut kiitos Cesarin oppien  - koirat rauhoittuneet ja kiintyneet minuun, ne tottelevat paremmin ja iloisemmin kun tietävät minun ottavan ohjat...Voisin jatkaa loputtomiin...

Kaikki maailman kurittomat ja hemmotellut koirat olisivat onnellisia jos niitä kohdeltaisiin KOIRINA eikä vauva-korvikkeena.

Koira on luotu liikkumaan - olemaan laumassa - EI nukkumassa sohvalla yksin kotona. Ja RODULLA on merkitys....

Cesarin opit kunniaan - mutta JÄRJELLÄ !!!

 

 

 

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

15.12.2011 22:17



Vieras

#557 Re: Re: Toisen kouluttajan mielipide

15.12.2011 22:33

#553: Rotikat - Re: Toisen kouluttajan mielipide 

 En tiiä onko mainittu tätä, mut Victoria Stilwell kouluttaa ongelmakoiria sen ohjelmassa ja se kouluttaa niitä palkitsemalla ja aivan varsin hyvin onnistuu, eikä Victoria mitää sirkustemppuja niille kouluta vaan ihan hyödyllisiä asioita.


Vieras

#558 Re: Ajatuksia

15.12.2011 22:36

#529: tajunta - Ajatuksia 

 

Tiesitkös että Suomessa näytettävästä ohjelmasta poistetaa kaikki sähköpanta kohdat sun muut koska se on Suomessa lailla kiellettyä? Että joo tosi todenmukaisen kuvan Suomalaiset siitä sitten saa....

HÄH?

#559 Re: Re: Re: Toisen kouluttajan mielipide

16.12.2011 11:41

#557: - Re: Re: Toisen kouluttajan mielipide

Jaa,mä en vaan ole nähnyt Stillwellin ohjelmassa vielä yhtään ongelmakoiraa,varsinkaan agressiivista!Ainoastaan tietämättömiä ja taitamattomia ongelmaomistajia.


Vieras

#560 Re: Re: Ajatuksia

16.12.2011 11:45

#558: - Re: Ajatuksia

Juuri näin. Suomalaiset katsovat sensuroitua versiota ja ajattelevat että "vau mikä nero"...

Kyllästynyt

#561 Re:

20.12.2011 22:54

#7: Elsa Pohjalainen -

Osaisitko kertoa myös koirille ettei johtajuutta tarvitse selvittää fyysisesti.

Näin ne jumaliste toimii.FYYSISESTI ja vieläpä monesti kovinkin rajusti!Ei toki tarvitse

hakata ja potkia,mutta kovempia otteita tarvitsee joskus isommilla roduilla!!!!Ja koirat

kommunikoivat fyysisesti,eivät puhumalla!!!!Olen niin kyllästynyt,että ihmiset tekee koirista ihmisiä

ja luulee koiran ajattelevan ihmisen tavoin!!!!


Vieras

#562 Re: Re: Ajatuksia

20.12.2011 23:02

#558: - Re: Ajatuksia

Nimenomaan nämä on suomessa kiellettyjä,mutta tiedätkö kuinka moni kasvattaja ja kennelliiton ja muiden järjestöjen jäsen näitä käyttää ja hommaa laittomasti suomeen.Ja sitten haukutaan muka Cesaria,joka toimii oman maansa lakien mukaan.Siellä ne on sallittua!!!!!Miettikääpä maita,joissa on sallittua viranomaisilta ampua koira,joka haukkuu ja josta naapurit ovat valittaneet...suomessa saa helkkari vieköön koirat hyökkäillä ja purra monet kerrat eikä viranomaiset voi mitään muuta,kuin kehottaa pitämään koira kurissa ja antaa ohjeita...ja hullut koiranomistajat saa pitää koiransa,jonka miltei poikkeuksetta ovat itse tehneet hulluksi omalla toiminnallaan!!!!

Ei voi ymmärtää!!!Nämä ihmiset pitäs saada linnaan,jotka tekevät näitä elukoita hulluksi...


Vieras

#563 Re: kuria??

20.12.2011 23:36

#442: vihainen - kuria??

Eikä se koira ole lapsikaan,eikä ihminen...toivottavasti sinulla ei ole koiraa eikä lasta.


Vieras

#564 Vastine SEY:lle

21.12.2011 06:02

http://www.adressit.com/vastine-seylle

Allekirjoittakaa ja jakakaa eteenpäin kaikki, jotka haluavat Cesarin Suomeen!
Kyllästynyt

#565 Kaskas

21.12.2011 11:27

Mitäpä jumaloimanne namipalaguru Victoria Stillwell opetti eilisessä jaksossa?No sitä,että koirat tarvitsevat RAJOJA,JÄRJESTYSTÄ,KURIA JA JOHTAJUUTTA!
Pitääkö tuo Stilwellin ohjelmakin nyt poistaa televisiosta,kun sehän opettaa ihan samoja asioita kun Millankin :-)
yhteensä 9 koiraa

#566 Re: Cesar Millan

23.12.2011 10:23

#2: Marja-Liisa Vikholm - Cesar Millan

ÄLKÄÄ ALLEKIRJOITTAKO!!!

Olen täysin samaa mieltä kanssasi Marja-Liisa. Tämä adressi on typerintä, mitä olen kuullut.

Mielentila (oma ja koiran) ja laumanjohtajuus ovat avainsanoja, ne pitää ensin saada kondikseen, sitten vasta koiralle menee oppi perille. Olen antanut kolmelle "ongelmakoiralle" kodin, ensimmäiselle 80-luvulla, joten tiedän, mistä puhun. Kaikki koirat, ulkonäöstä riippumatta ovat geneettisesti niitä samoja susia. Laumaeläimiä. Yksi koira kahdeksasta on johtajakoira, muut haluavat elää vahvan, luotettavan johtajan laumassa. Koira, joka ei ole luonnostaan johtajakoira, on hyvin onneton joutuessaan laumanjohtajaksi vasointahtoaan. Rähisee kaikille, koska luulee, että sen on puolustettava ihmistä ja koko perhettä koko maailmaa vastaan.

Yhtään koiraa en ole koskaan lyönyt, kaksi kertaa olen joutunut selättämään koiran, joka on yrittänyt hyökätä kimppuuni. Siis haastoi minut kisaan laumanjohtajuudesta (en tietenkään halunnut luopua johtajuudestani).Etenkin nuoret koirat haastavat vanhan johtajan, sitä sanotaan luonnon kiertokuluksi.

Stillwell käyttää isolta osin samoja metodeita, ohjelma on vaan tehty enemmän koulutuspainotteisesti. Aina sekin ohjelma kuitenkin alkaa siillä, että Vicktoria ottaa paikkansa lauman johtajana.

 

Katsokaa niitä ohjelmia ennenkuin arvostelette metodeita täydellisen tietämättömyyden antamalla täydellisellä varmuudella.

 

Outi Aronen

#567 Re: Re: Cesar Millan

23.12.2011 11:12

#566: yhteensä 9 koiraa - Re: Cesar Millan

Yes. Satutteko tietämään, että kuri ja pahoinpitely ovat kaksi aivan eri asiaa? Jos ne menevät sekaisin, ei siitä mitään hyvää seuraa.

Vain kultainen noutaja alistuu yleensä aina ihmisen johdettavaksi. Ns. pehmeä rotu.

Molemmat käyttävät koulutuksessaan bodylockingia ja bodylanguagea. Eli kropalla estämistä ja kehon kieltä. Korvaavat hyvin sanat, ihmisellä ja koiralla kun ei luonnostaan ole yhteistä kieltä. Koira kyllä oppii ihmisenkieltä, suomea englantia tai vaikka ranskaa, ihan sama, mutta se on opetettava ensin. Bodylanguage on molemmille ymmärrettävää ja hiljaisempaa, karjuminen kun ei auta, menee vain oma naama pilalle.

Kultu

#568 Ei voi yleistää!

23.12.2011 11:50

"Vain kultainen noutaja alistuu yleensä aina ihmisen johdettavaksi. Ns. pehmeä rotu."
Höpöhöpö, meillä olleesta neljästä uroksesta yksikään ei ole ollut ns.pehmeä.
Nykyinen rontti on luonnetestattu ja saanut arvion "erittäin kova ja itsenäinen"
oppia ikä kaikki

#569 nöyryys c. paperitiikerit

23.12.2011 13:25

Minun koirani eivät puhu suomea eivätkä mitään muutakaan tuntemaani kieltä. Jos puhuvat, on kuulossani vikaa. Tänäkin aamuna toinen rapsutti itseään niin intensiivisesti, että ei ehtinyt hätistelemään kaveriaan, joka tuli nuuskimaan sen kuonoa pitkäksi aikaa. Kun sitten rapsuttaja oli riittävästi rapsutellut, kääntyi ja napsautti haistelijalle hampaitaan toisen kuonon vieressä sen verran selvästi- purematta - että toinen tiesi olleensa liian tungettelva. Minusta tuo oli fyysistä keskustelua. sitä näen päivittäin niiden välillä. Ja sitten Cesar ei saisi puhua fyysisyydestä!

Jos nyt joku eläinten hyvinvointitieteen maisteri on eri mieltä Millanin kanssa ja arvostaa vain korkeakoulutietoa, niin hyvä niin. Olisi nyt sitten samantien tohtori.. Sen verran on tätä tieteellisen maailman eipäsjuupas -meininkiä sivusta joutunut seuraamaan, että toivon vain, että Suomesta ei tule kankeata älyeliitti-Suomea, jossa poikkeuksellinen lahjakkuus ei ole mitään, kun ei ole korkeakoulutodistusta. Olen törmännyt monenlaisiin maistereihin elämäni varrella. Parhaat ovat niitä, jotka hallitsevat sekä teorian että käytännön ja ihan nöyrin mielin kykenevät kyseenalaistamaan oman kaikkitietävyytensä, ja osaavat ihan oikeasti kuunnella. Jos ei luule jo kaikkea tietävänsä, on kenties helpompi oppia uuttakin.
joojoo

#570 Re: nöyryys c. paperitiikerit

23.12.2011 15:14

#569: oppia ikä kaikki - nöyryys c. paperitiikerit

Ei niin, enkä mä jaksa selittää. Ei minun tarvitsekaan, mutta käytösongelmiahan vaan ratkoa pitäkin. Ei ongelmatomissa mitään ratkomista ole!

On näitä tämän koulukunnan edustajia täällä Suomessakin. Ja töitä riittää. Pahinta ovatkin ne koiranomistajat, jotka eivät saa koiriaan ruotuun yleisillä paikoilla! Ei juuri kukaan syytä koiria huonotapaisiksi vaan omistajia typeryydestä.

Tilannetaju ei tunnu olevan yleistä.

ihankototta

#571 Re:

24.12.2011 02:35

#37: pastor aleman -

Siinähän se idea onkin.  Ei tarvitse tehdä kauheesti "hienoja temppuja", koska yksinkertaiset asiat auttavat. Olen itse käyttänyt Ceasarin metodeja koulutuksessa, ja henkisesti vahvan koiran kanssa, joka yritti joka käänteessä saada johtajuuden itselleen, ne toimivat. Olisiko minun kenties pitänyt sanoa: " Kiltti poika. Ei saa tehdä noin." kun toinen repi vanhepaa koiraani karvoista, niin että selässä oli kalju läikkä? Oli pakko osoittaa, että olin pomo ja "alistaa" tulokas. Ja tämä täpahtuí kymmenen vuotta ennen kun televisiossa alettiin näyttämään koirakuiskaajaa...

ääliö

#572 Re: Re: Tarkennus adressiin

24.12.2011 04:05

#53: Vieras - Re: Tarkennus adressiin

En ole nähnyt koirakuiskaajan jokaista jaksoa, koska teen vuorotyötä. En ole kotona joka kerta kun ohjelma tulee..  En ole kertaakaan nähnyt että Cecar olisi käyttänyt sähköpantaa (ilmeisesti olen ollut töissä), mutta kuristaminen.. Kyllä, hän käyttää narusta tehtyä "pantaa", mutta en ole kertaakaan nähnyt hänen "kuristavan" koiraa siihen. Kaiken kaikkiaan ainakin minun "ongelma" koirani kohdalla Cecarin toimintatavat toimivat. En voi olla miettimättä oletko kenties koirakouluttaja, joka on saanut kuulla, "ei cecar ainakaan noin opeta", vai oletko vain koiranomistaja joka on kokeillut ko metodeja etkä onnistunut ensimmäosten kahden minuutin aikana ja päätit, että sinulle on valehdeltu. Jokaisessa jaksossa kuitenkin painotetaan, että cecarin antamat ohjeet ovat vain ohjeita. Ne eivät toimi, jos niitä ei sitoudu nousattamaan. Onnistumiset tulevat nimenomaan siitä, että koiranomistajat ovat oppineet kohtelemaan koiriaan koirina.

 

Jos puuttuisin johonkin asiaan koirakuiskaajassa ja Victorioan ohjelmassa, se olisi se etteivätkö Amerikkalaiset jaksa ulkoiluttaa ja hoitaa koiriaa kunnolla? Koirat viedään lenkille ehkä kerran viikossa.. Itse vien omani lenkille kolme kertaa päivässä. Ottaisin ennemmin paheksunnan kohteeksi koirien hoidon ennen cecarin käyntiä, kuin sen jälkeen. Olen luonnonsuojelija ja eläinaktivisti, enkä todellakaan näe siinä mitään pahaa että joku haluaa auttaa kaltoin kohdeltuja koiria (on se sitten tieten tehty tai vain tietämättömyyden aikaan saamaa). Jos et kestä katsoa cecaria niin vaihda kanavaa, aläkä ota koskaan vahvatahtoista koiraa. Sellaisen voit joutua "alistamaan", jottei se dominoi kaikkia.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

24.12.2011 05:18



Vieras

#574 Re: Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista

24.12.2011 05:49

#127: Koiran ehdoilla - Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista

Pari asiaa, joista nousee kysymyksiä.. Eli, voit joko odottaa kunnes koira tekee väärin, ja korjata käytöstä pakotteen tai rangaistuksen avulla (Cesarin tapa) tai voit palkita koiraa kun se tekee oikein, eli siis ennen kuin sen tekee väärin (suoraan tekstistäsi).  Eli mitä siis pitäisi tehdä? Mistä tiedät koska koira tulee käyttäytymään väärin? Se on eläin ei kone,  eli ei tee asioita automaattisesti samalla tavalla joka kerta. Miten siis voit palkita toivottua käytöstä etukäteen, varsinkin kun koira kaiken tiedon mukaan elää tässä hetkessä. Se siis varoittaa sinua maksimissaan sekunteja ennen. Mitä jos katsot juuri silloin eri suuntaan? Etkö saa korjata koiran käytöstä? Ja entä jos koirasi ei aikonut silloin tehdä silloin mitään kiellettyä, ja olet siis "palkinnut" sen asiasta, jota ei koskaan tapahtunut? Oletko sen jälkeen vastuullinen koiranomistaja? Onko parempi lukea huomisen lehdestä, kuinka koira raateli lapsen, kuin korjata sen käytöstä? Cesarin tapauksissa se voi olla vain ajan kysymys.

 

Se minkä niin sinä, kuin moni muukin näyttää unohtaneen on se, että Cesar työskentelee usein todella häiriintyneiden koirien kanssa. Kaikki hänen käyttämänsä tavat eivät ole suoraan siirrettävissä käytettäväksi sinun Mustin, Rekun tai Fifin kanssa. Koira, kuten ihminenkin, on yksilö, vaikka ei ihminen olekaan, eikä ansaitse tulla kohdelluksi sellaisena. Vähääkään väheksymättä Victorian työtä, täytyy todeta, että hänen "asiakkaansa" ovat paljon helpompia, kuin Cesarin. Jos Cesarin metodit ovat hieman vanhentuneita, niin kuka välittää? Jos ne kerran toimivat, eikä koirille aiheuteta vahinkoa (enkä voi uskoa "perusteluihisi", koska olen maalaisjärkeä käyttäen ja koirakohtaisesti metodeja soveltaen kouluttanut useamman koiran Cesarin ohjeiden mukaan, eikä yksikään ole kovakalloinen” tai ”itsepäinen” jne, niillä ei ole ahdistumia pelon takia, eivätkä ne ole agressiivisia tai pelokkaita tai muuta mitä kirjoituksessasi väitit), niin miksi joku haluaa saada ko. ohjelman pois tv:stä? Mieleen ei vaan tule muita syitä, kuin se, että niin alkuperäinen adressintekijä, kuin ne jotka ovat siihen vastanneet myönteisesti, ovat jollain tasolla kateellisia Cesar Milanille. Miksikö? Siihen en osaa vastata.. Ehkä he haluaisivat olla koirakuiskaajia tai sitten kysymys on vaan peruskateudesta (tuo ei voi tietää enemmän kuin minä), tai jostain ihan muusta, mutta muutakaan syytä en vaan keksi.

 

 

 

 

 


Vieras

#575

26.12.2011 12:59

Cesar käyttäytyy juuri siten kuin nainen toivoisi unelmamiehensä käyttäytyvän.
Hän ei uhoa, ei ole väkivaltainen.Saa toivottua käytöstä aikaan olemalla varma ja johdonmukainen, ei uhoamalla tai olemalla kaiken keskipiste.