Kotihoidontuen Maskulisä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kotihoidontuen Maskulisä.


Vieras

#1 aikataulu

07.09.2010 21:00

milloin  nimien keräys päättyy?


Vieras

#2

08.09.2010 14:42

Hei!

Vau!Kiva kun nimiä on tullut näin paljon jo alkuvaiheessa.Asiaa aletaan näinä päivinä ilmoittelemaan laajemminkin mm.sanomalehdissä,ja tietenkin toiveena on että allekirjoittaneetkin vievät sanaa eteenpäin!

Aikataulullisesti ei ole määritelty vielä tarkkaa sulkeutumisaikaa,selvitellään ensin paremmin kunnan budjetinteko vaiheita.

Pia.P


Vieras

#3

08.09.2010 21:21

mielestäni olisi myös hyvä mainita, että kotihoidon tuki ja lisä ovat verotettavaa tuloa ja usealla meistä on se pakollinen veroprosentti 20% mihin emme itse voi mitenkään vaikuttaa.
Mari V.
Vieras

#4 WAU!

08.09.2010 21:24

Nimiä ropisee hienosti!! :-) Ihan loistavaa!

Samalla tahdilla jatketaan ja kannustetaan kaikkia maskulaisia mukaan!

2 lapsen köyhä kotiäiti
Vieras

#5

11.09.2010 12:52

Minä myös painottaisin, että nämä tuet ovat verotettavia tuloja. Ja se täytyy vääntää rautalangasta, että päivähoidon maksut ovat kunnalle paljon kalliimpia kuin kuntalisä. Tosin itse suhtaudun hyvin skeptisesti Maskun päättäjiin -heillä kun tuntuu olevan tärkeää vain kunnallisveroprosentin alhaalla pitäminen, viis siitä saako kuntalaiset mitään palveluja. Esimerkkinä, ettei Hemmingin koululla ole varaa ostaa mm. matematiikan teoriakirjaa. Pöyristyttävää. Siksi tuntuu aika kaukaiselta haaveelta tämä kuntalisä... :/


Vieras

#6

11.09.2010 14:17

olisko mahdollista, että kaikki laittaisivat hoitopaikkahakemukset vireille ja silloin kunta näkisi konkreettisesti miten paljon paikkoja tarvitaan. eihän sitä paikkaa tarvitse vastaanottaa, mutta siinä olisi vähän ehkä jonkinlaista painostusta..


Vieras

#7 Porvoossa sama tilanne

11.09.2010 21:20

Allekirjoita adressi myös Porvoolisän puolesta. Adressit.com/porvoolisa

 

pia päivänsäde
Adressin tekijä

#8 Re: verotettavaa tuloa

11.09.2010 22:02

#5: 2 lapsen köyhä kotiäiti -  

 Kiitos  palautteesta!Tosiaankin on hyvä mainita että korvaukset ovat verotettavaa tuloa ja lisäsinkin maininnan siitä myös adressiin.

Kahden lapsen köyhä kotiäiti
Vieras

#9

14.09.2010 12:23

Koska tämä Maskulisä on nyt ajankohtainen, niin onkohan esim. täällä tieto siitä, että Askaisten terveystalo suunnitellaan lopetettavaksi ja sen tiloihin tulisi PÄIVÄKOTI?! Masku on tekemässä tässäkin suuren virheen! Mikäli kuntalisää ei myönnetä, tarvitaan hoitopaikkoja, jolloin terveystalonkin palvelut siirretään Maskuun. Joka taas tarkoittaa sitä, että kun siellä päin väestö on vanhuspainotteista on kunnan järjestettävä kyyditys. Ja koska omavastuu on pienehkö, joutuu kunta jälleen maksamaan turhia maksuja!! Myöskään terveystalon tilat eivät missään nimessä ole tarkoitettu lasten päivähoitoon, joten ne pitää varmasti remontoida sopiviksi -lisää rahanmenoa. Tämä Maskun tominta on jo naurettavaa.

Miksi lopetetaan hyväksi nähtyjä ja koettuja palveluja?! Terveystalon puolesta on adressi mm. Askaisten kyläkaupalla (Kaisa ja Ossi), joten kaikki allekirjoittamaan! Se nimittäin mielestäni kulkee paljolti käsi kädessä tämän aiheen kanssa.

KotiVanhemmat -yhdistys
Vieras

#10 KotiVanhemmat -yhdistys perustettu.

14.09.2010 16:00

Käykäähän kurkkaamassa KotVa:n sivuja www.kotva.fi.

KotiVanhemmat -yhdistys on perustettu ajamaan, kotona lapsiaan hoitavien vanhempien etuja. Yhdistyksessämme on mukana on myös maskulainen yhteyshenkilö.

Ystävällisin terveisin

Ulla-Maija Wiander
KotVa -yhdistyksen puheenjohtaja.

kotivanhemmat@kotva.fi

pian maskuun muuttava
Vieras

#11 äiti lähtee töihin

26.09.2010 22:45

Valitessamme tonttia Turun lähikunnasta, minulla oli vakaa usko siihen, että Maskussa maksetaan kuntalisää... Maskun kunnan internet-sivuja lukeneena ymmärsin tuon "yksityisen hoidon" tarkoittavan suomeksi sitä, että lapsi hoidetaan yksityisesti (siis itse) kotona eikä kunnan toimesta.

Kauhukseni sitten kuulinkin, että kuntalisää ei maksetakaan! Nyt talo on laatoituksia vaille valmis ja olo on hieman haikea. Muutto on kuukauden kuluttua ja äiti lähdössä saman tien töihin. Kuntalisä olisi ratkaissut tämän asian niin, että olisin voinut hoitaa pientä tyttöämme uudessa kodissamme uudessa kotikunnassamme vielä ainakin puoli vuotta, jopa vuoden.

Ehkä olisimme miettineet vielä Kaarinaa ja Naantalia pariinkin otteeseen jos asia olisi tonttia hankittaessa ollut selvillä, ettei kuntalisää saa. Maskun maine lapsiperheiden "paratiisina" ei ainakaan tällä saralla pitänyt paikkansa!


Vieras

#12

28.09.2010 23:43

No eipä ole Maskussa lapsiperheen "paratiisin" mainetta ollutkaan. Siksi itseäni on alunperin koko kuntaliitoskin sapettanut. Lapsiperheet kun ovat niitä, jotka ei tuo kunnalle verotuloja ja vaativat vielä kaiken lisäksi turhia palveluja, kuten päivähoitoa ja istuvat kirvatulehduspotilaiden kanssa ruuhkauttamassa tk:n odotustilat...! Kunnan päättäjissä pitäisi tapahtua muutosta, radikaalia sellaista jos maskulaiset haluavat mitään inhimillisiä palveluja. Vallankumous... ;)
Marika
Vieras

#13

29.09.2010 09:16

Todella toivon että tämä menee läpi. Asiaa vaan pitää saada kovasti esille. Yleisönosastokirjoitukset kaikkiin mahdollisiin lehtiin. Itse aikoinani sain toisaalla kuntalisää ja kyllä se mahdollisti yksinhuoltajan kotona pysymisen mikä oli ensiarvoisen tärkeää minulle ja lapsilleni. Jos jokainen jolla on alle kouluikäiset lapset, laittaa hakemuksen, sillä tosiaan voi olla vaikutusta. Joo ja allekirjoittakaa ihmeessä se terveystalon pysyminen Askaisissa koska sen lopettamisella ei säästetä. Myös Lemun Salessa on lista.

Vieras

#14

30.09.2010 13:51

eikö adressi pitäisi saada jo menemään eteenpäin? ajattelin vaan kunn katsoin noita kokousaikatauluja, että seuraava valtuuston kokous marraskuussa. Siellä tehtiin näemmä tällä viikolla jonkin verran muutoksia jo taloussuunnitelmaan..

Vieras

#15 kuntalisä

30.09.2010 19:43

Joo, olis vissii pitäny jo viedä asiaa eteenpäin.. Ovat just noita kustannusasioita puhelleet viimeks..

Vieras

#16 Kotivanhemmat yhdistys

01.10.2010 10:19

Oletteko huomanneet, että tälläinen yhdistys on perustettu kotivanhemmille. Yhdistys sai Salossa kuntalisän säilymään. Olen itse yhdistyksen jäsen ja yhdistyksen puheenjohtaja Ulla-Maija Wiander on lupautunut auttamaan meitä yrityksessämme saada Maskulisä. Tämä kuitenkin vaati meiltä kuntalaisilta ja asiasta kiinnostuneilta omaa työpanosta. Käykää tutustumassa sivuun : www.kotva.fi, kotivanhemmat@kotva.fi.
Yhdistyksen ääni on voimakkaampi, kuin yksityishenkilöiden!

Adressin liikkeellepanijat sekä te, jotka tiedätte Maskun päätöksenteosta voisitteko ottaa yhteyttä KotVaan, jotta saadaan kuntalisäasia eteenpäin.

Anne-Mari Oksa, Askainen
pia päivänsäde
Adressin tekijä

#17 Adressi eteenpäin

01.10.2010 13:46

Adressi luovutetaan eteenpäin viikolla 41.Odotamme vielä nimiä viikonlopun sanomalehtijutun johdosta. Olemme asettaneet tavoitteeksi 400 Maskulaista nimeä jotta asia olisi varmasti päättäjille vakuuttava. Postilaatikoihin on jaettu huikea määrä ilmoituksia asiasta ja toivottavasti sana vielä kiertää kaikkien nimensä laittaneidenkin toimesta! Huomioittehan että kaikki 18 vuotta täyttäneet voivat nimensä laittaa joten ip- osoitteiden mukaan monesta taloudesta on tullut vain yksi nimi! Siis mahdolliset isännätkin aktivoitumaan asian puolesta!
Adressi jää keräämään nimiä ja virinnyttä keskustelua ylläpidetään. Kerääntyviä nimiä kyllä tulostan esim. Kotva yhdistyksen käyttöön ja muutenkin niitä viedään taas päättäjille jos tarvetta on!

Pia P
lietolainen
Vieras

#18 Ihmettelyä

03.10.2010 09:29

Mistä tässä sitten on kyse? Onko kyseessä eri asia vai onko kunnan sivuilla vanhaa tietoa?
"Masku maksaa 1.2.2009 alkaen yksityisen hoidon tuen kuntalisää 288 €/lapsi."
http://www.masku.fi/sosiaalipalvelut/lasten-paivahoito/kotihoidontuki-ja-yksityisen-hoidon-tuki
pia päivänsäde
Adressin tekijä

#19 Re: Ihmettelyä

03.10.2010 13:51

#18: lietolainen - Ihmettelyä 

 Joo kyllä on eri asia. Kunta maksaisi tosiaankin 288 euroa jokaisesta lapsesta jonka veisimme vieraalle hoitoon. Maskulisässä on kyse siitä että kotihoidossa olevia lasten perheitä tuettaisii kotihoidontuen lisäksi maksamalla esitettyä Maskulisää.


Vieras

#20

04.10.2010 13:13

Kai nuo ulkopaikkakuntalaiset nimetkin lasketaan mukaan adressiin? meillä ainakin kaukana asuvilla isovanhemmilla mielenkiintoa ja huolta lasten hyvinvoinnista eli koko perheen hyvinvoinnista..
pia päivänsäde
Adressin tekijä

#21 kaikki nimet lasketaan

04.10.2010 13:26

Kyllä kaikki nimet pysyvät adressissa.Esimerkiksi adressissa on paljon myös sellaisten henkilöiden nimiä jotka eivät ole ilmoittaneet olevansa ensi vuonna Maskulaisia.Ja erittäin mielyttävä näkökulma isovanhemmilta!Kiitos siitä!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

05.10.2010 13:55


Jännityksellä odotan...
Vieras

#23

07.10.2010 01:15

Kukas tämä henkilö oli, joka vaalien alla kovin mainosti, että tulee ajamaan lapsiperheiden etuja? Onko siis kunnalla minkälainen suhtautuminen tähän asiaan. Valitettavasti itselläni on sellainen olo, että tällainen yritys nauretaan pihalle ja hakemuspaperit poltetaan takassa. Eli onko ylläpitäjät + muita, jotka ovat valmiita myös radikaaleihin keinoihin, jotta maskulaiset päättäjät saadaan ymmärtämään tämän taloudellisuus? Ollaanko valmiita laittamaan jokainen lapsistamme ne päivähoitohakemukset mikäli tämä nauretaan pihalle????

Itse olen joutunut olemaan kunnan "päättäjiin" yhteydessä yhdistyksen nimissä ja asenne siellä on hyvinkin ylimielinen. Lapsiperheitä ei arvosteta pätkääkään.

Vieras

#24

07.10.2010 08:57

Kyllä minä ainakin olen valmis tekemään muutakin, kuin mutisemaan netissä keskustelupalstalla!! Täältä ainakin irtoaa 2 päivähoitohakemusta jos tarve tulee!

Anne-Mari Oksa

Vieras

#25

10.10.2010 12:04

minä laitan myös heti huomenna hakemuksen vetämään jos muutkin tässä mukana!