KÄPYLÄN LIPPAKIOSKIN SÄILYTTÄMINEN NYKYISILLÄ TOIMIJOILLA

Diskriminointia

#51 Ei hintoja

19.09.2014 11:46

Asioin kioskilla vuosi takaperin. Kioskilla oli kioskinpitäjän lisäksi joukko hänen ystäviään. Koska tuotteilla ei ollut hintoja, tiedustelin haluamani tuotteen hintaa. Sain kuulla, ettei hintoja tarvita ja että niiden tiedustelu on kapitalismia. Lopuksi olin koko joukon naurunkohteena. Käänsin selkäni ja jatkoin matkaa hämmentyneenä pohtien, että miten suuri kapitalisti oikein olinkaan. Kyselin hintoja siksi, että yleensä ne ovat esillä (Suomen laki velvoittaa) ja siksi, että minulla oli niin vähän rahaa, etten ollut varma riittävätkö varani. Toivon, että tämän kioskin lupaa jatkava taho tutstuu kioskin toimintaan paikan päällä itse.

 


Vieras

#52

21.09.2014 07:16

Käpylän lippakiskan eteen kovaa duunia tehneet nuoret pitäis stadin puolelta palkita,eikä vetää mattoo klabbien alta veks..täysin dorkaa touhuu toi kilpailutus,kenenköhän neron idea?
Merike

#53

21.09.2014 12:01

Sellaista mikä on kaunista ja hyvää yhteisöllisellä tasolla ei koskaan pidä olla lakkauttamassa. 

kaikki saivat

#54 Neuvostoliitossa

26.09.2014 02:49

Neuvostoliitossa ei kilpailutettu, kaikki saivat vapaasti yrittää.

Kannattaja Pakilasta

#55 Tärkeä yhteisöllinen kohtaamispaikka !

27.09.2014 09:18

Löydettyäni usea kesä sitten Käpylän lippakioskin ohikulkumatkallani, olen käynyt siellä usein ja vienyt sinne perheenjäseneni, sukuni ja ystäväni, jotka kaikki ovat nauttineet kioskin antimista ja tunnelmasta ja heidän kauttaan asiakaskunta on taas laajentunut. Asiakkaita on pikkulapsista vanhuksiin. Lippakioski luo toiminnallaan arvokasta yhteisöllisyyttä. Sen tärkeän merkityksen ihmisten hyvinvointiin ja asumisviihtyvyyteen jokaisen päättäjän tulisi ymmärtää. Olen kokenut vastaavanlaisen "kioskin" loppumisen kilpailutuksen ja kaupungin rahanahneuden takia(?) Vantaalla (mm.tuntuva korotus vuokraan, ym. toimintaa hankaloittavia säädöksiä) Entisten pitäjien luoma yhteisöllinen, rento ja edullinen paikka näivettyi, kun yrittäjä joutui lopettamaan. Se menetti asiakkaansa, eivätkä uudet yrittäjät ole saanneet luotua vastaavaa "yhteisöllisyyttä". Siellä kävi myös hyvin monenikäistä asiakaskuntaa, nuorisosta vanhuksiin,  aina oli mielenkiintoisia keskusteluja asiakkaiden kesken ja tunnelma oli ystävällinen ja avoin. Paikan muuttuminen aiheutti ison sosiaalisen "tyhjiön".Se oli valitettava menetys koko lähialueelle.

Näitä arjen ruohonjuuritasolla toimivia "hyvinvointikeskuksia" kaivataan ja mielellään niitä lisää, ne piristävät mielialaa, lisäävät ihmisten luontevaa kanssakäymistä ja vähentävät syrjäytymistä. Säilyttäkää Käpylän lippakioski entisellään Käpylän asukkaiden ja muidenkin kohtaamispaikkana!

 

Alma-naapuri

#56

27.09.2014 14:53

Kaikki hyvä ja kaunis  joka näissä kommenteissa on lausuttu lippakiskan puolesta pitää paikkansa. Kuulun niihin henkilöihin, jotka kevään ensimmäisenä aukiolopäivänä jonotan kiskalla saadakseni kupin kahvia - tai mitä nyt sattuuu olemaan, ainoastaan hyvän tunnelman vuoksi. Muutos on kuitenkin tapahtunut tänä kesänä (2014). Mielestäni yhteisöllisyyteen kuuluu huomaavaisuus kaikkia, myös naapurustoa kohtaan. Kiskalla on useasti soietttu sähköisesti vahvistettuna musikkia sellaisella voimakkuudella että se häiritsee kotirauhaani , vaikka ikkunat ovat suljettuna, vieläpä myöhään yöllä.Keskustelu kiskanpitäjän kanssa ei ole tuonut muutosta asiaan. Ihmettelen miten tällainen vaikuttaa läheisten vanhainkotien asukkaiden viihtyvyyteen, itse olen kuitenkin vielä työelämässä.

Häiritsevästä metelöinnistä johtuen taidan liittyä kilpailutuksen kannattajiin, vaikka kiskan nykyinen tyyli muuten sopii Käpylään hienosti.

 

 


Vieras

#57 Niin ihanaa, kun on tällaista elävöittämässä kaupunkia. Minäkin tulen joka kesä monta kertaa MunRe:

03.10.2014 17:24

#1: -  

 


Vieras

#58

23.10.2014 19:06

Käpylän lippakioski on enemmän kuin kioski. Se on ihmisten ja koirien kohtaamispaikka. Se on paljon arvokkaampaa kuin, raha, hyöty tai kannattavuus. Toivottavasti kaupungin byrokraattien päähän pilkahtaisi joskus joku ihan oma ajatus eikä piilouduttais aina pelkurimaisesti joidenkin pykälien taakse.
LIISU

#59

01.11.2014 17:09

viekää se koko laho hökötys johonkin missä saa vapaasti maatua koko se joukkio joka sitä siivottomuutta ja anarkiaa ylläpitää. KOPPAVIAKIN VIELÄ KAIKEN MÖLINÄN PÄÄLLE.

Käpylän friiduja

#60 Säilytettävä

13.05.2015 22:16

Ihana lippakiska on taas auki. Kirpparitapahtumia, herkkuja, musiikkia ja ihminen-ihmiselle meininkiä.

Aina olen saanut maistuvaa kahvia tai limua, syötävää, ystävällistä palvelua ja rentoa meininkiä. On puitteet kohdillaan. Siivoavat jälkensä iltaisin, toivottavasti asiaa moittinut voisi käydä paikanpäällä tutkimassa ennenkuin hutkii.

Se tunnelma ja yhteisö <3 Kiskalle tosiaan ovat kaikki tervetulleet, nämä kioskinpitäjät tekevät hommaa sydämestään ja sen huomaa jokainen, joka käy Käpylän helmen viereen tarkkailemaan, nurmelle hetkeksi istumaan! Millään ketjukahvilalla ei ihmisten hyvinvointia lisätä. 

Päättäjät järki käteen nyt ja inhimillisiä päätöksiä, näin pyydän ja vaadin.


Vieras

#61

15.06.2015 15:39

Asun Koskelassa, siis melko lähellä kioskia. Kioski, sen omistajat, tuotteet, ympäristö ovat erkoisia myönteisessä mielessä.

Vieras

#62

27.06.2015 05:21

Mielekäs paikallisuus tekee kodista ja kotiympäristöstä kodin. Siihen tarvitaan tervettä yhteisöllisyyttä.

Vieras

#63

27.09.2015 18:05

Kiska on Käpylän sydan.

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…