KOULUPUKU

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista KOULUPUKU.

hanna pettersson
salo

#1

28.10.2006 00:17

minusta VARSINKAAN lasten elämää ei saisi rajoittaa jollain koulupuvulla. siinä vasta persoonallisuus katoaakin ja lapset luulevat että pitää näyttää samalta kuin muut. on se jo japanissa nähty että se tuottaa kärsimystä kun ei saa pitää sellaisia vaatteita joita haluaa, ei saa meikata tai värjätä tukkaa. monet ovat sen takia lopettaneet koko koulun kesken tai eivät ole jatkaneet enää peruskoulun jälkeen muihin oppilaitoksiin. ei siellä koulussa aina niin mukavaa muutenkaan ollut niin tuollainen puku ei ainakaan mukavuutta lisää.
tuskinpa rahat säästyisivät kun lapset tahtoisivat käyttää vapaa-ajalla kuitenkin toisia vaatteita ja koulupukuakin olisi uusittava, koska ei pienillä lapsilla kovin kauaa ehjänä pysy kun mennään koko ajan paikasta toiseen. ei se paljon ainakaan kiusaamista ehkäisisi kun vapaa-ajalla käytettäisiin kuitenkin eri vaatteita. voi olla että koulupuku pahentaisi asiaa siinäkin mielessä että pedofilia lisääntyisi (monilla kun on jotain sairaita koulutyttö fantasioita)
minä en ainakaan lastani koulupukuun pukisi, edellä siihen on monta hyvää syytä
Inka Ritvanen
Helsinki

#2

15.11.2006 21:54

Olen käynyt koulua Australiassa koulussa, jossa oli koulupuku. Se oli hirveää! Liian kylmällä ilmalla oli silti käytettävä hametta, jos koulun säännöissä luki, tai liian kuumalla villapaitaa. Inhosin puvun värejä (jotka muuten olivat sininen ja valkoinen) enkä edelleen koskaan halua käyttää tuon värisiä vaatteita (olen nyt 35 v). Pyöräilin kouluun 5 km ja se oli hameessa hyvin vaikeaa. Koulupuvusta ei koskaan, koskaan, ollut mitään hyötyä. Nuoret kiusasivat toisiaan vähintään yhtä paljon kuin Suomessakin ja ainakin tytöt brassailivat korva- ym. koruilla, kengillä, laukuilla, walkmaneilla, meikeillä, tuoksuilla....

Ei ikinä koulupukuja Suomeen! Ja olen muuten ammatiltani opettaja. Yläasteella. :)
Liisa Uudelt
Otava

#3

15.12.2006 09:40

Minä olen käyttänyt ehkä vuoden tai kaksi koulupukua ja se oli PARASTA aikaa. Koulukiusaaminen helpottui, kun ei voi ainakaan vaatteista erottaa kukaon rikas ja sillee. Minä kannatan täysin koulupukua tai ainakin osaa siitä, että osaan voi tietty itsekin valita että mitä laittaa.JA ei se kyl mitenkään opasta lapsia olemaan samalaiset kun muut vaan se oppi tulee kyllä ihan vanhemmilta tai kotoa ylipäätänsä.
Ville Korhonen
Pori

#4

02.01.2007 16:53

adressin tekijä voi haistaa vitun!! en menis ikinä kouluun joku saatanan koulupuku päällä! huomaa kyl et tekijä on joku 70v elämäänsä kyllästynyt mummu... ketään ei kiinnosta jos omassa nuoruudessas oot joutunu käyttää sellast pukuu. eletään vuotta 2007 ja nyt kaikki pukeutuu miten haluaa. ja aivan sama jos koulupuku ratkaisisikin sen että ei erota kuka on rikas ja kuka ei.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

04.01.2007 10:43


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

06.01.2007 11:22


Nina Muhonen
Kuopio

#7

08.01.2007 00:45

Miksi ei saman tien vaikka rueta käyttämään nimien sijasta numeroita? Vaikka koulussa minua kiusattiinkin myös vaatteiden vuoksi, en olisi koskaan siltikään suostunut pitämään koulupukua.
Antti Naali
Turku

#8

11.01.2007 03:20

En kyllä allekirjoita, vaikka olishan se tietysti mukavaa saada tänne samannäköisiä koulutyttöjä kuin japanissa =P
Sami Ihalainen
Pori

#9

30.01.2007 15:28

Naurettava idea....

Miksei samantien kielletä nimien kättämistä koulussa koska niidenkin takia kiusataan?
Miksi ei kielletä uskonnosta puhumista koska sekin aiheuttaa pilkkaamista?
Miksei eri kokoisia lapsia laiteta eri kouluihin koska lyhyitä ja "lihavia" kiusataan myös?
Miksei kielletä vanhemmista puhumista koska siinä voi ilmetä eriarvoisuutta?

Aivan turha ja lisää kärsimystä kouluihin tuottava idea.
Itse en ikinä laittaisi koulupukua päälleni, ainakaan Suomessa...
Ivy Ruonakoski
Helsinki

#10

27.02.2007 18:09

On tämä systeemi ainakin Britanniassa toiminut, ja hyvin. Näkee heti vaatteista (siis kouluaikana) jos joku pinnaa koulusta, ja eri koulujen opiskelijat tunnistavat toisensa vaatteista. Ja nostaa kummasti kouluhenkeä. Mutta en usko että se tulee ikinä suomessa toteutumaan, Suomalaiset kun ovat niin kaikkea vastaan, mikä vähänkin haiskahtaa vapaudenriistolta.
Janne Koski
Helsinki

#11

27.02.2007 18:44

Täysin järjetön idea. Sittenhän kaikki olisivat samannäköisiä ja ois tylsää. Eihän meidän tarvitse ottaa mallia Japanilta ja Englannilta. Johatisi myös pinnaamiseen ja koulujen keskeyttämiseen. "Koulupuvut Suomeen"-vaatimus on kukkahattutätien keksintöä. Kukkahattutädeille lötköttäviin farkkuihin pukeutuvat kundit ja tosi lyhyeen hameeseen ja kippanaan napapaitaan tai toppiin pukeutuvat kimulit taitavat olla myrkkyä kh-tätien silmien. Heidän ei kannattaisi mennä kesäisin ulos ollenkaan vaan jäädä neljän seinän sisälle tekemään mielipidekirjoituksia. Kaikki kukkahattutädit voitaisiin myös heitää putkaan.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

24.03.2007 19:50


Pauli Lepistö
Vantaa

#13

28.03.2007 22:00

koulupvuat on varsinpaska idea mitä järkeä että kaikilla samalainen puku ja sitä on pakko pukea sen kamalaa rajoittamista persoonattomuutta ja sitten kun ihmiset ei sitä haluaisi pukea silti heidän täytyisi eikö ole parasta että kaikki saa pukea miten haluaa ...
Julia Lappalainen
Espoo

#14

28.03.2007 22:33

Jaa, minä olen vielä koulussa ja uskoisin viihtyväni koulupussa. Olen myös asunut Irlannissa, jossa käytin koulupukua, ja se lisäsi mukavasti yhteishenkeä. Tästä hame/housu jutusta vielä, että meillä ainakin sai valita käyttikö hametta vai housuja.. Ja siitä persoonallisuudesta, niin voihan sitä lisätä asusteilla yms. Enkä kyllä todellakaan usko, että tämä vaikuttaisi opintojen lakkauttamiseen.

Joten allekirjoitin *hymy*.
mariella moske
vantaa

#15

01.07.2007 14:41

Ja sitten kiellettäisiin kaikki persoonallisuus? Omanlaiset hiukset, meikit, kengät? Ja paskat. Onhan se hauskaa kun kaikki ovat toistensa klooneja^^

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

17.07.2007 16:32


Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#17

18.07.2007 10:42

Onko yhtenäisellä varustuksella merkitystä simputuksen (vrt. koulukiusaus) ja pennalismin vähenemiseen armeijassa? Kun joku ärsyke, tässä tapauksessa pukeutuminen/vaatetus/ulkonäkö, poistetaan, ihmisluonne pyrkii etsimään uuden piirteen, jota pilkata ja ivata. Ainoa mahdollisuus olisi periaatteessa kloonaus, jotta ihmiset olisivat samanlaisia - eli toisin sanoen mahdoton yhtälö.

Ps. Mitäpä, kun koulupuku sopii paremmin toisille ja toisille se ei sovi lainkaan? Ei olisi lainkaan tavatonta.
Häsis van Vrost
Espoo

#18

18.07.2007 14:54

Olin juuri tulossa tähän armeijamaailma-asiaan. Gööthe ehti ensin. Antaa SaINT:in olla ainoa paikka missä kaikkien on pakko pitää samanlaisia kuteita. Tosin tähänkin löytyy poikkeus :) nimittäin omassa saapumiserässäni oli niin iso kaveri ettei sille kertakaikkiaan löytyny vyötä joka ois mahtunu vyötärön ympäri. Se piti sitte jonki sortin tilapäisratkasua (oisko ollu peräti oma vyö) pari päivää kunnes sai lykkäystä/vapautuksen/jotain en muista, joka tapauksessa lähti pois sieltä. Koulupuku kuulostaa kyllä aika raivohullulta idealta tänne meidän pohjolaan. Enpä taida allekirjoittaa.
Sofia Paksuniemi
Joensuu

#19

04.08.2007 19:44

Olen koululainen - ja ehdottomasti koulupuvun kannalla.
Se lisäisi yhteishenkeä, se on nätin näköinen, loppuisi kiusaaminen vaatteista eikä todellakaan tarvitsisi miettiä sitä, kuten joku edellä sanoikin, että mitä laittaisi päälle/mitä muut sanoo näistä vaatteista. Eihän muiden mielipiteillä välttämättä ole kaikille väliä, mutta meidän iässä sitä väistämättä miettii.
Allekirjoitin.
Elsa Kunnas
Maarianhamina

#20

10.08.2007 11:29

Minun mielestäni koulupuvut olisivat aivan mahtava idea, aivan niinkuin Tylypahkassakin... Onko kukaan ajtellut sitä? Se olisi kyllä tosi hauskaa. Tytöt käytäisi hameita, kauluspaitoja ja villapaitoja ja pitkiä housuja, kauluspaitoja ja villapaitoja. Siinä olisi sekin hyvä puoli, että ei todellakaan tarvitsisi miettiä aamulla, että minkähän paidan laitan.. ''Tuota ovat kaikki haukkuneet, ei sitä.. Ja tuo on liian paksu..'' Joten, jos olisi koulupuvut niin aamulla vain laittaisi ne mitkä pitää niin ei tarvitsisi miettiä tuntitolkulla vaatteitansa.
Toki kai saisi meikata jos haluaa mutta ei mitään älyttömiä meikkejä, kuten Kiss:illä yms.. Ja hiukset, no, omathan ne on. Olkoot vaikka vihreät. Japanissakin monet, monet koululaist on värjännyt hiuksia. Yhdessä kuvassa jossa oli kaksi tyttöä ja poika, pojalla oli kirkuvanpunainen tukka ja tytöillä vaalea ja vaaleanpunainen. Joten, koulupuvut käyttöön, ja allekirjoitan.
Krista 12v
Vantaa

#21

10.08.2007 16:20

En kannata, naurettava idea. Ei vähennä koulukiusaamista ollenkaan. Mites jos se on ruma? Mitä jos se on liian pieni/iso? Mitä jos se on liian iso? Tai liian pieni? Kloonataan ihmiset samantien. Ei mulla ole koskaan ollu mitään sellasta "tota paitaa en laita, muut ei tykkää"-tyylistä. Mä laitan paidan päälle, tytöt sanoo mitä sanoo, ei kiinnosta. Oon mielummin poikien kaveriporukassa, ne ei oo koskaan pinnallisii, muotiriippuvaisii, meikkaavii ja ainoo kiusaaminen on ollu semmosta seksiin liittyvää kommenttia ja seki oli pelkkää läppää. Muut tytöt, niille tekis hyvää oma luokka pinnallisille ihmisille. Ne on olevinaan mun kavereita mut mun ainoo oikee kaveri on Mikke* ja sen kaveriporukka. Meillä on kivempaa ku vaatteita vertailevilla tytöillä jotka tahtoo mennä hesaan ja kysyy mua mut aina mä kieltäydyn. Ja mä en muuten lintsaa. T:Se sama Krista 12w
*salanimi, oikeaa nimeä en kerro
Rose Oaks
Tku

#22

10.08.2007 17:50

EI IKINÄ!
Ei tähän maahan, kiitti moi!
En halua haista samassa koulupuvussa (en tiedä kuinka monta niitä on itsellään varastossa sitten) monia päiviä, puku ei välttämättä sovi kaikille ja..
Tää hiillosti mut totaalisesti, eli: Ei ikinä! Ne voivat olla epämukavatkin, ja jos koulupuku tulisi, niin ei se pitkään samastuttaisi rikkaat ja köyhät, vaan rikkailla olisi hienommat elektroniikat, meikit, hajut jne.

EI. PISTE.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

02.09.2007 00:01


Liisa Gronsson
Jakobstad

#24 Ehdottomasti tätä mieltä!

03.09.2007 18:03

Olen järkyttyneenä seurannut nuorten pukeutumista ja minusta tämä koulupuku voitaisiin soveltaa myös vapaa-ajalla, olisi hauska katsoa kuinka herttaiset puvussa kulkevat tytöt ja pojat laulaisivat ja hyppisivät vaikka ruutua :).
verena ramona
jyväskylä

#25 Eikö vapaus merkitsekään?

13.09.2007 23:26

"Suomalaiset kun ovat niin kaikkea vastaan, mikä vähänkin haiskahtaa vapaudenriistolta."

Ja tässäkö on jotain pahaa?!