VR junaliikenteen lopetus Tampere-Keuruu välillä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista VR junaliikenteen lopetus Tampere-Keuruu välillä.


Vieras

#251

11.10.2015 21:49

Kuljen aina julkisilla ja toivon pääseväni siihen suuntaan edelleenkin ja ennen kaikkea haluan,että sitä liikennettä jatkuvasti tarvitsevat saavat pitää yhteytensä.

Vieras

#252

12.10.2015 01:26

Orivesi Tampere.Koska kaikilla ei ole autoa ja usealta sairaalta menee ajokortti nykyään.Sitä voi huomenna olla itse samassa tilanteessa.Tampereen pysäköintiongelmat usein pakottaa käyttämään hyvää ja nopeaa junayhteytä,jota olen oppinut hyödyntämään.Nyt tämäkin hyvä aiotaan lopettaa,kun vasta uudet pysäkit saatiin monelle paikkakunnalle.Yritykset keräämään kolehti jotta vuorot säilyisi.Siihen minäkin annan roponi pienestä eläkkeestäni.Se on kaikkien etu työpakkojen takia.Juupajoki tässä kärsiivielä enempi.


Vieras

#253

12.10.2015 04:54

Olen kotoisin Keuruulta. Olen käyttänyt silloin tällöin junaa sinne. Miten nyt pääsen jos junaliikenne loppuu??

Vieras

#254

12.10.2015 05:53

Käytän junayhteyttä Tampere-Orivesi keskusta

Vieras

#255

12.10.2015 06:27

Mänttä-Vilppulalle yhteys on elintärkeä. Mm. maakuntakaavassa yhteys on merkitty tavoitteeksi. Lisäksi paikkakunnalle on saatu valtakunnallisesti erittäin merkittävä taidemuseo, jonka saavutettavuus tukeutuu raideliikenteeseen lisääntyvässä määrin. Museo on merkittävä vetovoimatekijänä paikkakunnalla, 100 000 kävijää vuodessa. Kuten maakuntakaavankin lähtökohtaina on, raideliikenteeseen tulisi ulottua myös Mäntän taajamaan asti, sillä ylivoimaisesti eniten lakkautettavaksi olevan reitin matkustajista tulee Mäntästä. V. 2012 tehdyn Tampereen alueen lähijunaliikenneselvityksen mukaan Mänttä liitetään Tampereen alueen liikenneverkostoon; tätä tulisi kehittää eikä suinkaan vähentää, jolloin saataisiin kehitettyä joukkoliikennettä, eikä enemmän energiaa vievää ja saastuttavaa henkilöautoliikennettä. Mäntästä ja Vilppulasta on runsaasti työmatkaliikennettä ja mikäli raideliikennejärjestemää kehittäisiin eikä lopeta, niin kaupungin hyvät palvelut korostuisivat ja saataisin lisää työssä kävijöitä Tampereen seudulle vain tunnin matkan päähän. ( vrt. pääkaupunkiseudun työmatkoihin käyttävä aika) Mikäli reitti, kuten liikenneministeri on ehdottanut, avataan julkisesti kilpailulle tulisi se mahdollisesti ulottaa välille Nokia-Mänttä, jolloin reitistä saataisiin jopa kannattava. Tutkittava olisi myös onko radan varren kunnilla mahdollisuus osallistua jollain tavalla hankkeen kustannuksiin. Mänttä-Vilppula ja Liikennevirasto ovat viime vuosina investoineet Mäntän ja Vilppulan välisen rataosuuden turvallisuuteen mm. rakentamalla tasoristeyksien turvalaitteita. Parhaillaan on menossa Vilppulan aseman lähellä olevan tasoristeyksen varustaminen turvalaitteilla ja näkemäaluiden merkittävät parantamistoimenpiteet.


Vieras

#256

12.10.2015 07:21

Olen syntyäni Keuruun Haapamäeltä ja käyn siellä useasti vuosittain. Perheenjäseniä asuu edelleen paikkakunnalla. Sukuhautamme on myös siellä. Olen menossa nytkin viikolla 42 junalla Haapamäelle. Mitä enemmän ikää karttuu sen turvallisemmin haluan matkustaa. Kuudenkymmenen rajapyykki on jo ohitettu.

Vieras

#257

12.10.2015 07:41

Tärkeä liikenneyhteys

Vieras

#258

12.10.2015 08:23

Entisenä Mänttä ja Orivesiläisenä päivittäisenä työmatkaajana
tiedän miten tärkeä junayhteys Tampere-Keuruu väli on.
Valtio etunenässä alasajaa työpaikkoja ja siirtää Tampereelle, millä kuljet töissä ? Pikkupaikkakuntalaistenkin on tehtävä töitä elääkseen.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

12.10.2015 18:24



Vieras

#260

27.10.2015 05:34

Meilläkin supistettiin Savonlinnassa junayhteyksiä.

Vieras

#261

30.10.2015 11:13

MATKA TAMPEREELTA PITKITTYY LINJUREILLA JA JUNASSA ON MUKAVAMPI MATKUSTAA,MYÖS HALVEMPI ELÄKELÄISELLE,LASTENLAPSET PÄÄSEVÄT TAPAAMAAN ISOVANHEMPIA PAREMMIN JUNALLA,,,

Vieras

#262

31.10.2015 11:17

Mahdollisuus liikkua julkisilla kulkuveuvoilla mahdollisimman laajalti maassamme on turvattava. Sillä kaikilla meillä pääkaupunkiseudun ja muiden suurempien kaupunkien ulkopuolella asuvilla ei ole omaa autoa käytettävissä pidemmillä matkoilla liikkumiseen. Kohta Suomessa on enemmän ja enemmän paikkakuntia jonne ei pääse millään julkisella liikennevälineellä. Tulevaisuus jota en halua nähdä. Suodaan kaikille kansalaisille vapaa liikkuvuus vapaana henkilöautoista.

Vieras

#263

02.11.2015 10:46

No, kun tarvitsen tätä yhteyttä muutaman kerran vuodessa. Myös maisemat junan ikkunasta on mukavemmat, kuin bussista.

Vieras

#264

05.11.2015 18:00

On tärkeää, että juna kulkee Tampere-Keuruu -väliä. Jos junaliikenne tällä välillä lopetettaisiin, monien opiskelupaikassa tai työpaikassa käynti estyisi.

Vieras

#265

16.11.2015 10:04

Käytän taajamajunaa TPE-JJ välillä. Lähinnä viikonloppuisin ja juna on usein täynnä. Nytkin parina viime sunnuntaina klo 13:04 Juupajoelta lähtenyt juna on tullut niin täyteen, että osa on joutunut istumaan eteisen lattialla - samaan hintaan. Jos junayhteys loppuu, Käynnit hankaloituvat oleellisesti. Tampereelta.
Ostan aina lipun

#266 Re: Liputtomia matkustajia on paljon

16.11.2015 10:10

#14: :( - Liputtomia matkustajia on paljon 

 VR:n tapa lopettaa linja jatkuu. -70 luvun lopulla aamun lättähatun aikataulua muutettiin siten, että koululaiset eivät (Lyly, Pirttikangaas, Korkeakoski) enää ehtineet junalla klo 8:aan kouluun. Sitten vuoro lopetettiin kannattamattomana. Nyt sitten laitetaan tyhmät robotit hoitamaan konnarien töitä. Todetaan taas, että ei ole kulkijoita ja linja lopetetaan. Viime perjantaina H 429 vuorossa (lähtö 20:19 Tampereelta) oli käytävän toisella puolella kaksi hemmoa, jotka totesivat, ettei sitä lippua kukaan tule kysymään, eivätkä sitten ostaneet lippua. Matkustivat Vilppulaan junan pääteasemalle


Vieras

#267

16.11.2015 10:17

Junayhteys on tärkeä radan varren asukkaille

Vieras

#268

17.11.2015 13:37

Matkustan junalla monta kertaa vuodessa isovanhemilleni jotka asuvat vilppulassa.

Vieras

#269

19.11.2015 14:10

Runsaasti alueella asuvia omaisia.

Vieras

#270

19.11.2015 16:25

Olen entinen asukas.

Vieras

#271

07.12.2015 15:51

Juupajoen asema on minulle tärkeä, koska kaikki minun mökkivieraat, joilla ei ole autoa, käyttävät tätä asemaa. Se on huomattavasti lähempää kuin Orivesi. Tärkeä se näyttää olevan myös muille, aseman käyttäjämäärästä päättelen.