ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.09.2011 06:45



Vieras

#1177 Re: Yeshua leikkeli vehjettään.

16.09.2011 07:13

#1156: - Yeshua leikkeli vehjettään. 

 Eipä kyllä ole vastaamisen arvoinen, mutta neuvon vain, että opettelisit edes kirjoittamaan ennekuin alat muita haukkumaan.

kukahan se aivopesty on

#1178 Re: Re:

16.09.2011 07:41

#1147: Ei aivopesty - Re:  

 Et näy ymmärtäneen alkuunkaan mistä on kysymys. Juutalaiset/Israelilaisethan eivät voi tehdä mitä tahansa.Jumala on rangaissut heitä tottelemattomuudesta, mutta ne joiden Jumala on sallinut hyökätä heidän kimppuunsa, joutuvat vastaamaan teoistaan. Eipä siitä aina näy apua olevan kun ajattelee omilla aivoilla.


Vieras

#1179 Veli Andreas, Jumalan salakuljettaja

16.09.2011 07:51


Lainaus: http://www.fkf.net/haavisto/Palestiinalaisten_itku.pdf

Palestiinalaisten itku


Arviointia ja lainauksia kirjasta:


Veli Andreas, Veljiä vahvistamassa, Kuva ja Sana 2006


Veli Andreas oli aikaisemmin menestyksekkäin Raamattujen kuljettaja rautaesiripun taakse. Kirja
Piikkilanka ei pidätä kertoo siitä.

Jo 70-luvulla Jumala johdatti hänet palestiinalaisten pariin.

Uudessa kirjassaan hän kertoo palestiinalaisten itkusta. Andreas on tavannut Jasser Arafatin ja
kaikki Hamasin ylimmät johtajat. Jokainen heistä on saanut myös Raamatun.

Hän vieraili useita kertoja Libanonin vuorilla Marj al-Zohorin leirissä, jonne 415 Hamasin ”johtajaa” oli karkotettu
vailla mitään huoltoa. Johtajia ei oltu viety oikeuteen eikä kuulusteltua, kuten kansainvälinen
oikeuskäytäntö vaatii.

Andreas kertoo, että Jossi Beil, Israelin entinen oikeusministeri ja Oslon rauhansopimuksen ja Geneven rauhanaloitteen arkkitehti sanoi hänelle: ”Hamasin karkotus Libanoniin oli virhe.” Andreas jatkaa: ”Olin varma, että Israel oli luonnut aikapommin!”

Hamasin johtaja pyysi Andreasta välittämään aselepoa, mutta USA kieltäytyi neuvottelusta.

Andeas valittaa sitä, että uutismedia ei anna kunnolla kasvoja palestiinalaisten kärsimyksille.

Andreas on keskustellut niiden kanssa, jotka israelilaiset ovat ajaneet aseella uhaten pois kodeistaan. Hän kuvaa myös kuinka sotilaat kiduttavat nuoren kivenheittäjän kuoliaaksi.

Palestiinalainen lääkäri Mahmud kertoo, että hänet suljettiin Arafatin toimesta neljästi palestiinalaiseen vankilaan siksi, että ”Hoidin ihmisiä, joita israelilaiset ampuivat.” Kirjoittaja näkee, että myös palestiinalaisilla on perheet, unelmia, pelkoja. Äidit, isät, veljet ja sisaret itkevät.

Pala maata ei ole kärsimyksen ydin. On kyse arvokkuudesta, oikeudenmukaisuudesta, kunnianhimosta, vastarinnasta, ihmisoikeuksista ja uskonnosta.

Eräs kristitty palestiinalainen sanoo Jumalalle: ”´Israelin ulkopuolella olevien ihmisten on kuultava itkumme.´ Me itkemme, koska tunnemme olevamme yksin, koska olemme arabeja, tunnemme, ettemme ole missään tervetulleita…

Tunnemme olevamme täysin torjuttuja, kristitytkin.” Yksi palestiinalaisten itkunaihe on se, että Jumala rakastaa juutalaisia, mutta ei arabeja.


Andreasta syytetään siitä, että hän on asettunut palestiinalaisten puolelle. Kirjoittaja vastaa: en valinnut juutalaisia enkä palestiinalaisia, vaan Kristuksen ruumiin.

Hän ei ole sinisilmäinen, vaan myöntää: ”…olin tekemisissä maailman pelätyimpien muslimijärjestöjen kanssa.” Palestiinalainen Fadalah ehdotti, että muslimit ja kristityt tutkijat alkaisivat käydä keskusteluja. Andreas lupasi suostua, jos aihe rajataan siihen ”millaisia ihmisiä Kirja, Raamattu – Koraani, tuottaa”.

Koska palestiinalainen seurakunta oli kuolemassa, Andreas keskittyi elvyttämään sitä. Hän on myös luonnut leirejä ja kokouksia, joissa messiaaniset juutalaiset ja arabikristityt etsivät yhteisymmärrystä.

Andreas näkee kaksi pääsyytä siihen, miksi kristityt ovat ajautuneet yksipuoliseen asenteeseen.

Kun natsit veivät juutalaisia kaasukammioihin, kirkko vaikeni. Siitä seurasi syyllisyyden tunne, joka ajoi kristityt sionismiin.

Toinen ongelma on dispensationalismiin tukeutuva teologia. Tuon opin mukaan juutalaiset on ensin saatava Israeliin, sitten on seurakunnan ylösotto ja juutalaiset evankelioivat sen jälkeen maailman. Se johtaa fatalismiin, koska ei nähdä, että useimpiin tulevaisuuteen viittaaviin profetioihin on asetettu ehtoja…ensin evankeliumi on saarnattava kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu.


Betlehemin yliopiston opettaja Peter Du Brul puhuu raamattukoulun juhlassa seuraavaa: ”Opiskelijoiden on vaarallisempaa opiskella ja elää Raamattua Betlehemissä kuin missään muualla maailmassa, koska te olette vastakkain sen kansan kanssa ja sen kansan alaisuudessa, josta suurin osa Raamattua kertoo. Te elätte tietyn raamatuntulkinnan suuresti alistamina, joka vie teiltä oikeuden maahanne, Jumalan antaman identiteetin ja tulevaisuuden…

Mikä haaste onkaan elää Raamattua todeksi ja opiskella sitä sellaisen henkilön kanssa, joka suureksi osaksi on jätetty Vanhan testamentin sivujen ulkopuolelle!”

Mielenkiintoinen osa Andrean kirjaa on palestiinalaispastori Hanna Massad. Hän opiskeli USA:ssa Fullerin teologisessa seminaarissa ja tutki lopun aikaa koskevaa dispensationalista kirjallisuutta. Eräs arabipastori oli sanonut tähän liittyen: ”On vaikea joutua kuulemaan, että minut on ensin karkotettava kodistani, jotta Herrani Jeesuksen paluu voi tapahtua.”

Hanna Massad valitsi tohtorin väitöskirjansa aiheeksi ”palestiinalaiskristittyjen ja messiaanisten juutalaisten sovinnon teologisen perustan”. Hän valittaa sitä, että monet USA:n kristityt eivät näe kolikon kahta puolta. He tukevat sokeasti kaikkea, mitä Israelin valtio tekee, on se sitten hyvää tai pahaa.

Myös (ei kristityissä) juutalaisissa on joitakin ymmärtäjiä. Benny Morris on professorina Ben Gurionin yliopistossa Beersebassa. Hän on kirjoittanut kirjat: The Birth of Palestinian Refugee Problem (Palestiinalaisen pakolaisongelman synty) ja Righteous Victims (Vanhurskaat kärsijät).


Koska Suomi on pimeä maa palestiinalaiskysymyksessä, niin on välttämätöntä, että jokainen uskova lukee Veli Andrean kirjan.

Suomen helluntaiherätyksellä ja muillakin lähetysjärjestöillä on ollut etenevä lähetystyö, mutta nyt näky ja into on hiipumassa. Mielenkiinto ja varat kääntyvät exodukseen ja sionismiin. Seurakuntiin hiipii fatalismi: kunhan exodus saadaan päätökseen, juutalaiset hoitavat maailman evankelioinnin. Kiihkeä asenteemme sionismin puolesta sulkee helposti ovia arabimaiden ja muiden muslimien suuntaan.

Halleluja

#1180 Tehkää elämänne helpommaksi

16.09.2011 10:45

Älkää perustako elämäänne harhaan ja valheeseen. Kuinka joku voi ottaa todesta ikiaikaisen mytologian ja uskoa pappien ja papittarien yliluonnollisiin juttuihin.

Elämä on paljon helpompaa, kun ei ota todesta kahjoja lupauksia iänkaikkisista elämistä ynnämuusta soopasta. Siinä samalla tietenkin häviää pohja "Jumalan siunaukselta Israelille". Jumalia kun ei nyt vain kertakaikkiaan ole olemassa.


Mutta unohtakaa yliluonnollinen: jumalat, luomiskertomukset, horoskoopit, noidat, vampyyrit, lohikäärmeet, peikot, enkelit, tontut, mörköt, hobbitit, menninkäiset, ihmissudet, haamut, Suomen jalkapallon maailmanmestaruus... Take it easy!

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.09.2011 11:08



Vieras

#1182 Re: Re: Voittaako rasismi?

16.09.2011 11:16

#2: st - Re: Voittaako rasismi?  

Kommentissa "2 JEESUS KIRSTUS ON VOITTAJA! on linkki seuraavaan. Mitä Jeesus tekee Applen Iphonella? Yliluonnollista?

 

Olet tämän päivän onnellinen voittaja Suomesta!
Kilpailun tulokset perjantai, 16 . 9 . 2011
Sinulla on 1 lunastamaton palkinto 

http://www.weeklyprizewinner.com-net.info/images/iphone4.gif...


Apple® iPhone 4

 

Onneksi olkoon!

Sinulla on mahdollisuus voittaa pikapalkinto!

Joka aamu valitsemme sattumanvaraisesti yhden kävijän Suomesta osallistumaan Daily Giveaway kilpailuumme.

Jupi

#1183 Re: VIHREÄ PRINSSI KOHTASI RAUHANRUHTINAAN (vihreä on Islamin väri)

16.09.2011 11:25

#1128: - VIHREÄ PRINSSI KOHTASI RAUHANRUHTINAAN (vihreä on Islamin väri)

Olen lukenut kirjan Mosab Hassan Yousefista. Ihmeellinen elämäntarina, jossa vihaa täynnä oleva hamasin perustajan poika, palestiinalaisnuorukainen huomaa lopuksi, että todellinen rauha tulee Lähi-itään vasta Jeesuksessa Kristuksessa(niin kansojen, kuin yksilöidenkin kohdalla). Todellinen elämä voi olla paljon ihmeellisempi kuin keksityssä romaanissa, sen voi todeta Mosabin kohdalla. Kannattaa tosiaan lukea kirja.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.09.2011 15:40


soittaa

#1185 Re: Re: Voittaako rasismi?

16.09.2011 16:36

Am Yisrael Chai

#1186 Re: Onhan näitä... Huom tämä adressi on siionistinen

16.09.2011 16:37

#1181: Pahimpia ovat anti- siionistit  - Onhan näitä... Huom tämä adressi on siionistinen

Nämä kuvissasi näkyvät siionismin vastustajat ovat ÄÄRI-ULTRA-ORTODOKSI-JUUTALAISIA, eli HAREDEJA, he ovat tulleet Itä-Euroopasta, ilmeisesti Venäjältä, eikä heitä pidetä edes oikeina juutalaisina, sillä he VIHAAVAT muita juutalaisia ja kristittyjä. Ja vastustavat Juutalaisten omaa valtiota Israelia, jonka Jumala on on juutalaisille antanut.

Nämä haredit EIVÄT siis ole siionisteja, vaan anti-siionisteja - he ovat olleet maassa vasta vähän aikaan, eikä Israel merkitse heille mitään, toisin kun oikeille juutalaisille.

Israelin alkuperäiset juutalaiset ovat suurimmaksi osaksi keskitysleireiltä selvinneitä juutalaisia kaikkialta maailmasta, jotka ovat rakentaneet Israelin kauniiksi, kukoistavaksi ja tehokkaaksi ja lähi-idän AINOAKSI demokraattiseksi yhteiskunnaksi ja nämä haredit haluavat antaa sen kaiken pois tajuamatta, että se koituu myös heidän tuhokseen.

Mitkään muut juutalaiset EIVÄT polta esim kristittyjen kirkkoja, eivätkä käy heidän kimppuunsa, heidä evankelioidessaan kadulla, kuin nämä vihankiihkoiset ultra-haredit.

 

 


Vieras

#1187 Terveisiä Englannista 9. Kansainvälisestä Lausanne liikkeen juutalaisevankelioimisen konferenssista

16.09.2011 18:20


Lainaus: http://www.patmos.fi/fi/etusivu/?id=23&selArticle=149


Kohtasin ihanan ja aurinkoisen pariskunnan täällä Lausanne liikkeen yhdeksännessä kansainvälisessä juutalaisevankelioimisen konferenssissa Hoddesdonissa, Englannissa. Istuimme samaan ruokapöytään ja juttelimme Juutalaiset Jeesukselle järjestön työstä Israelissa. Yarden ja Peter kertoivat ihanan todistuksensa Jeesuksen muuttavasta ja rajat ylittävästä rakkaudesta.

He ovat todistus siitä mitä Jeesus saa aikaan Israelissa, kun evankeliumia julistetaan. Juutalaiset tulevat uskoon. Arabit tulevat uskoon. Juutalaiset ja arabit löytävät toisensa rakkaudessa. Tämä on Jeesuksen näky Lähi-idästä.

 

http://www.patmos.fi/filebank/articles/149.jpg...

 

 

 

 

 

 

 




Lausanne liikkeen konferenssissa olemme saaneet kuulla paljon asiaa juutalaisevankelioimisen haasteista. Ajatelkaa, että vuonna 2008 tehdyn tutkimuksen mukaan


• Vain 8 % juutalaisista Israelissa tietää Jeesuksen oikean nimen hepreaksi (Yeshua).


• Vain 5 % juutalaisista Israelissa tietää, että Jeesus nousi kuolleista.


• Vain 1 % juutalaisista Israelissa tietää, että Jeesuksen julistuksen ydinsanoma oli pelastus.



Juutalaiset tarvitsevat evankeliumia Jeesuksesta!!! Yksi tämän konferenssin johtoajatuksista onkin ollut Paavalin teksti Roomalaiskirjeen 1:16, jonka mukaan evankeliumi tulee julistaa ”juutalaiselle ensin”. Tämä on Jumalan järjestys.

 


Vieras

#1188 Re: Re: Onhan näitä... Huom tämä adressi on siionistinen

16.09.2011 18:47

#1186: Am Yisrael Chai - Re: Onhan näitä... Huom tämä adressi on siionistinen

hahahhah.kovasti olivat minun silmääni juutalaisen näköisiä.Tietenkin he ovat juutalaisia!sinua nyt vain sapettaa,että et voi jauhaa kaikkien juutalaisten olevan siionisteja.kristityt siionistit ovat vain huomattavasti ärsyttävämpiä.


Vieras

#1190

16.09.2011 20:32

Saalem-srk, Helsinki

Ma 3.10. klo 18.30 Israel-ilta
J. Palmi, Kalervo&Meri Syväntö, Anna-Mari Muir, Marianna Laakso

Vieras

#1191 Jerusalem, liittojen kaupunki / tv7-arkisto

16.09.2011 20:34

 

 

Jerusalem, liittojen kaupunki 1/5

 

http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=14618

 

Jerusalem, liittojen kaupunki 2/5

 

http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=14435

 


Vieras

#1192 Re: Kalervo Syvännön profetia

16.09.2011 21:43

#1191: - Kalervo Syvännön profetia

Ja pyh.jokikinen kristitty lahko nyt profetoi mitä profetoi.lyön molemmat kivekseni vetoa,että mainittuna vuotena ei tapahdu minkäänlaista ylöstempausta.


Vieras

#1193 Jakov Damkani

16.09.2011 21:52

http://www.trumpetofsalvation.org/

This video is an answer to the recent protests that have taken place by the Orthodox Jewish Community against the Messianic Jewish Community in Israel. They have compared us to Hitler and told us to get out of their country.


Vieras

#1194 ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE! - Evankeliumi juutalaisille!

17.09.2011 00:30

 

 

”Nouse korkealle vuorelle Siion,                                        

http://www.trumpetofsalvation.org/typo3temp/pics/733adbe1bb.jpg...


sinä ilosanoman tuoja;
korota voimakkaasti äänesi,
Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja.
Korota, älä pelkää,sano Juudan kaupungeille:
’Katso, teidän Jumalanne!’” (Jes. 40:9)

 

 

 

 



Tervetuloa Israelin Pelastuksen Shofarin internet-sivuille. Järjestön on perustanut Jakov Damkani vuonna 1984. Meidät on kutsuttu saarnaamaan Jeshua haMashiachin (Jeesuksen Kristuksen) evankeliumia ensin juutalaisille ja sitten myös pakanoille. Shofar on työssään omistautunut julistamaan evankeliumia juutalaiselle kansalle juutalaisella tavalla, jotta Jumalan valittu kansa tunnistaisi oman Messiaansa, joka luvattiin heidän esi-isillensä, ja jota he ovat odottaneet saapuvaksi halki sukupolvien. Pitkän ja traagisen kirkkohistorian johdosta Hän on kuitenkin jäänyt vieraaksi omalle kansalleen. Kutsumme uskovia kaikista kansakunnista tulemaan mukaan aktioihimme ja herättämään Israelin kansan terveelliseen kateuteen rauhan evankeliumilla!

http://www.trumpetofsalvation.org/typo3temp/pics/00cc3bc953.jpg...






Kutsumme sinut sivuillemme tutustumaan meihin, lukemaan uutiskirjeitämme ja todistuksia, katselemaan kuvia, lukemaan julkaisuja ja lataamaan opetuksiamme…

Astu sisään, tutustu järjestöömme ja ota selvää, kuinka voit tehdä kanssamme yhteistyötä…

 

 

 

 

http://www.trumpetofsalvation.org/index.php?id=32&L=5


Vieras

#1195 ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE! - Evankeliumi juutalaisille!

17.09.2011 00:41




Evankeliumi juutalaisille

http://www.trumpetofsalvation.org/typo3temp/pics/1d8dbe7f41.jpg...






Monien vuosien ajan kirkko on tulkinnut evankeliumia Kristuksesta täysin "kristityllä" tavalla, uskoen, että Jumalan ilmoitus alkoi vasta siitä hetkestä, kun Jeshua syntyi maan päälle. Vanha testamentti ei ole ollut heille erityisen ajankohtainen, eivätkä he ole kiinnittäneet huomiota siihen, kuinka Jumala oli suunnitellut Jeshuan saapumisen juuri Beetlehemiin ja Hänen ristiinnaulitsemisensa nimenomaan juutalaisen pääsiäisen aikaan. Tämänkaltaisten tärkeiden totuuksien ohittaminen on johtanut siihen, että evankeliumista on tullut yhä vieraampi kansalle, jonka luo Jeshua tuli.



Meidän tavoitteemme on saarnata Uuden testamentin raitista evankeliumia ymmärtäen, että Jeshua on juutalainen, että Hän tuli ensin juutalaisen kansan luo, että evankeliumi on ensin juutalaisille, ja että Hänen opetuslapsensa olivat kaikki juutalaisia. Meidän on ymmärrettävä, että Hänen sanomansa oli jatkoa profeettojen sanomalle, ja Hänen elämänsä oli Jumalan Israelille antamien lupausten täyttymys. Liitto, jonka Jumala teki Israelin kanssa Jeshuan kautta, oli ennustettu kauan ennen Hänen tulemistaan Hesekielin kirjan luvussa 36:

”Sen tähden sano Israelin kansalle: Näin sanoo Herra Jumala:
En minä teidän tähtenne, israelilaiset, tee sitä minkä teen.
Minä teen sen pyhän nimeni tähden, jonka te olette tahranneet,
minkä kansojen keskelle olettekin joutuneet.
Minä osoitan, miten pyhä on suuri nimeni,
vaikka se on tahrattu kansojen keskuudessa –
te olette tahranneet sen kansojen keskellä.
Kansat tulevat tietämään, että minä olen Herra –
näin sanoo Herra Jumala – kun minä siinä, mitä teille teen,
osoitan pyhyyteni niiden nähden.
Minä otan teidät vieraiden kansojen keskeltä,
minä kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte,
minä puhdistan teidän kaikesta saastastanne
ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä.

Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen.
Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni,
ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Te saatte asua maassa, jonka minä olen isillenne antanut,
te olette minun kansani ja minä olen teidän Jumalanne.
Minä vapautan teidät kaikesta, mikä on teitä saastuttanut.
Minä saatan viljan kasvamaan ja tuottamaan runsaan sadon,
enää en anna teidän nähdä nälkää. Minä anna puihin paljon hedelmiä
ja pelloille runsaan sadon,
niin että te ette enää joudu kärsimään toisten kansojen pilkkaa nälänhädän vuoksi.
Te muistatte silloin tekonne ja toimenne, jotka eivät olleet hyviä,
ja te inhoatte itseänne syntienne ja iljettävien tekojenne tähden.
En minä teidän tähtenne tee sitä minkä teen, sanoo Herra Jumala,
se teidän tulee tietää. Hävetkää, muistakaa vaellustanne ja hävetkää, israelilaiset!”



http://www.trumpetofsalvation.org/index.php?id=33&L=5





Vieras

#1196 ”Sytytä tämä sukupolvi!” Helsingissä Agricolan kirkossa 20.–22. lokakuuta

17.09.2011 05:09





Kristittyjen yhteinen uuden sukupolven evankelioimiskongressi ”Sytytä tämä sukupolvi!” pidetään Helsingissä Agricolan kirkossa 20.–22. lokakuuta. Kongressi on suunnattu nuorille ja opiskelijoille sekä heidän parissaan työskenteleville. Tapahtuma on jatkoa vuonna 2004 pidetylle E4-konferenssille.

Ilmoittautuminen on alkanut! Evankelioimiskongressin ilmoittautuminen on nyt käynnissä. Kannattaa tutustua tapahtuman ohjelmaan sekä valmentaviin työpajoihin ja myös katsoa, millaisia teemoja kongressin pääpuhuja Becky Pippert aikoo käsitellä raamattuopetuksissaan.

 

Valmentavat työpajat

Valitse ilmoittautumislomakkeessa yksi valmentava työpaja perjantaille ja eri työpaja lauantaille. Huomioi, että osa työpajoista toteutuu vain perjantaina.

Nuoriso-Alfa: Tuomo Teiniranta
Evankeliumi lapsille: Helena Vähäkangas & Marika Huusko
Kouluvierailutyö: Ari Paloheimo & OPKOn koululaistyö (vain pe!)
Kampusevankeliointi: Petteri Tuohino (vain pe!)

Palveluevankeliointi
: Heikki Hursti & Leena Metsämäki
Katuevankelioimisen ABC: Petteri Tuohino (vain la!)
Vankilatyö: Ari Lepistö & KRS:n opiskelijatyö
Ruokaa ja evankeliumia maahanmuuttajille: International Evangelical Church (vain pe!)
Muslimien evankeliointi: Niilo Närhi, ALMU

Kokonainen MINÄ Jumalan käytössä
: Juha Parkkinen
Voita ja varusta - XEE-ystävyysevankeliointikoulutus: Toni Linjama & Sanna Ryhänen, Evankeliointi elämäntapana ry. Myös työntekijöille!
Ymmärrä aikaasi, tutustu eri maailmankuviin: Maarit Eronen (vain pe!)
Evankelioiva yhteisö: Shaun Rossi & Juhani Ahola

Kuvataide, luovuus ja evankeliointi: Satu-Marianne Piispa
Musiikin mahdollisuudet: Tommi Ahonen & Mikko Härkin
Tanssien ilosanomaa viemässä: Pe: Anu Matara & Outi Teye, la:Titta Tunkkari

Sosiaalinen media evankelioinnin välineenä
: Mika Lehto
Evankeliumia TV-sukupolvelle, Nuotta-tiimi & Come Home

Kristinuskoko extreme-laji - perehdytys Pyhän Hengen armolahjoihin
: Erkki O. Auranen
Rukous on silta: Ari Puonti
24/7 rukoushuone: Ella Aurén

Evankelistan hengellinen elämä - työntekijäkanava
: Antero Laukkanen & Leena Lehtinen



https://sites.google.com/site/sytytatamasukupolvi/


Vieras

#1197 Islamopas.net

17.09.2011 05:18


http://www.answering-islam.org/suomi/

Tervetuloa Islamopas.net sivulle. Islamin uskonto ja sen ilmenemismuodot puhuttavat laajalti tämän päivän ihmisiä. Islamin todelliset kasvot kiinnostavat monia. Mitä Islam oikeastaan opettaa? Mistä sen piirissä vaikuttavat virtaukset ovat lähtöisin? Islamopas -sivuilla tarkastellaan Islamin oppeja, Koraanin ja Haditin (perinteen) antamia ohjeita ja malleja sekä vertaillaan Islamin ja Kristinuskon opetuksia. Sivujen tarkoituksena on jakaa tietoa ja synnyttää keskustelua.



Varoitus!


Jos pelkäät, että mieleesi vaikuttaa "sairaus" nimeltään ajattelu ja et ole valmis vaihtamaan mielipiteitäsi toisten ihmisten kanssa, joilla on erillaisia mielipiteitä uskonnosta, tai jos ajattelet, että sinun ei pidä kyseenalaistaa uskontoasi tai keskustella siitä, tai jos sanot että jokainen henkilö, jonka ajatukset ovat erilaisia kuin sinun, on "kafer", tai ajattelet, ettet erehdy koskaan - silloin nämä sivut eivät ole tarkoitettu sinulle.

Mutta jos uskot, että Jumala on antanut ihmisille monia lahjojaan ja että niistä yksi tärkeimpiä on ajattelukyky, etkä pelkää ajatella, kyseenalaistaa ja kuunnella, tai jos olet vakuuttunut, että on olemassa enemmän asioita, joita et tiedä kuin niitä, joita tiedät, tai jos uskot, että voimme olla erilaisia erilaisine mielipiteinemme kuitenkin yhä kunnioittaen toisiamme ja vuoropuhelua tai jos haluat tutkia ja syventää uskoasi - silloin nämä sivut ovat sinulle.


Perustietoa islamista:                                                                    

http://www.answering-islam.org/suomi/assets/images/ovi_sisaan.jpg...


Islamin synty
Muslimin usko ja velvollisuudet
Islamin ja kristinuskon eroja

Artikkeleita:
Islamin monet kasvot
Kristus islamissa ja kristinuskossa
Islam kristinuskon valossa
Terrorismiongelman juuri
Islam, tuleva maailmanvalta?
Saat*nalliset säkeet
Todelliset kasvot
Naisen asema islamissa
Helvetissä enemmistö on naisia?
Islamin lapsimorsiamet
Muhammedin opetuksia
Tappaa ja kuolla Allahin nimessä
Naiset Koraanissa
Muhammed ja Jeesus
Jeesus Koraanissa



Kysymyksiä
Uskovatko kristityt kolmeen Jumalaan?
Mitä kolminaisuudella tarkoitetaan?
Antaako Raamattu ymmärtää, että Jeesus on Jumala?
Miksi Jeesuksen täytyi kuolla ristillä?
Onko Raamattu väärennettu?
Ovatko neljä evankeliumia oikeita?

Ladattavia tiedostoja:
Ismaelin lapset -kirja


Vieras

#1198 Lähetys- ja evankeliointikoulutus

17.09.2011 05:28



Lähetys- ja evankeliointikoulutus

SEA:n keskeinen toimintamuoto ovat erilaiset lähetys- ja evankeliointikoulutustapahtumat, kuten Missiologiset opintopäivät, E4-kongressit, teltantekijäseminaarit, nuorten aikuisten Trans4mission (yhteistyössä SLN:n kanssa) ja euroopanlaajuinen Mission-Net (yhteistyössä SLN:n kanssa). Tietoa tulevista ja toteutuneista konferensseista:

http://www.suomenevankelinenallianssi.fi/lahetys-_ja_evankeliointikoulutus/


Vieras

#1199 Lehtimajanjuhla Seinäjoen Vapaakirkossa

17.09.2011 05:40



Lehtimajanjuhla
Seinäjoen Vapaakirkossa
23.-25.9.2011
PERJANTAI 23.9.
19.00 Sapattiateria, Michael Yaron, musiikki Hannu Ala
LAUANTAI 24.9.
14.00 He saapuvat juhlimaan, Michael Yaron,
Richard Brewis, Hannu Räty, musiikki Hannu Ala & Band
16.00 Kahvit
17.00 Raamattutunti, Israel — väkikivi, Pekka Sartola,
Pentti Impivaara, musiikki Hannu Ala
19.00 Messiaan paluu — musiikki- ja ylistysjuhla,
Richard Brewis, seurakuntakuoro ja lausujat,
Hannu Ala & Band
SUNNUNTAI 25.9.
14.00 Rukousta lehtimajassa, Pentti Impivaara,
Hannu Turunen ja Hannu Räty, musiikki Hannu Ala
15.00 Odotamme Messiasta, Jaakko Pihlajamäki,
Michael Yaron, Richard Brewis, musiikki Hannu Ala
Kahvitarjoilu
Tulkkaus: Joel Syväntö (heprea-suomi)
Lauantain kolehdit: Tehilat Yah -seurakunnalle
Tervetuloa juhlimaan kauempaakin!

http://www.kotisatama.net/fi/files/srk/tapahtuma_T0_1166_12.pdf

Vieras

#1200 Lehtimajanjuhlassa odotetaan Messiasta ilolla

17.09.2011 05:41




Ajankohtaista: Syyskuu 2011

Lehtimajanjuhlassa odotetaan Messiasta ilolla

Suomen Viikkolehden yleisönosastolla on ollut kirjoituksia siitä, kuinka 1970-luvun julistuksessa Jeesuksen toisesta tulemuksesta yleisimpänä sävynä oli pelko.

Elettiin ns. kylmän sodan kiivainta aikaa, kun Yhdysvallat ja Neuvostoliitto liittolaisineen kilpailivat keskenään propagandan ja vakoilun keinoin maailman valloittamisesta. Ydinsotaa pelättiin niin, että kuulemma, jotkut suomalaiset muuttivat pois Suomesta. Seurakunnissa tutkittiin ahkerasti Ilmestyskirjaa ja Danielin kirjaa.

Siihen aikaan ilmestyi uusia kristillisiä kirjoja, joissa yritettiin ennustaa maailmanloppua. Amerikkalainen pastori ja kirjailija Hal Lindsey ennusti kirjassaan Maa – entinen suuri planeetta (Ristin Voitto, 1972), että Neuvostoliitto hyökkää Israelia vastaan ja Jeesuksen paluu tapahtuu sukupolvi Israelin valtion perustamisen (1948) jälkeen.

Näin ei kuitenkaan tapahtunut, vaikka Venäjä on mennyt Israeliin – peräti 1,3 milj. juutalaista on muuttanut sinne entisen Neuvostoliiton alueelta.

Lindsey havaitsi tulevia mullistavia muutoksia, mutta ei oivaltanut niiden tapahtuvan Israelin maahanmuuttoviraston tilauslennoilla.


Niin kuin Lindsey ei osannut tulkita oikein Raamatun sanomaa Jeesuksen paluusta, samoin monen suomalaisen julistajan saarnatoimessa tapahtui ylilyöntejä, jotka kenties todellisuudessa nousivat omasta turvattomuudesta. Ei osattu lukea oikein ajan merkkejä Raamatun sanoman valossa. Jotkut nuoret haavoittuivat hengellisesti näistä kokemuksista – joko siten, että pettyivät omaan yli-innokkuuteensa tai sitten ”Harmagedonin julistajien” pelottavista umpikujaprofetioista. Lopputulos on selvä – ei ajatella enää Jeesuksen paluuta. Tämän lisäksi moderni länsimainen yhteiskunta pitää älyllisesti naiiveina kristittyjä, jotka uskovat Jumalan vielä toimivan yliluonnollisesti maailmassamme.

Näistä syistä Jeesuksen paluuta enää harvoin käsitellään seurakuntien saarnoissa ja raamattutunneilla. Jeesuksen (Matt. 24) , Paavalin (1. Tess. 4) ja Pietarin (2. Piet. 3) opetukset on tarkoitettu meille rohkaisuksi ja lohdutukseksi. Voidaanko asialle tehdä mitään? Voidaanko palauttaa toivo ja ilo seurakuntiimme Jeesusta odottaessamme? Mielestäni voidaan. Ja sen toteuttaminen on jo alkanut.

Oulun vapaakirkossa pidettiin vuosi sitten valtakunnallinen Lehtimajanjuhla. Kahden päivän aikana 300 uskovaa kuuli iloista julistusta ja koki toivoa ja riemua herättävää yhdessäoloa. Juhlan teema oli Messiaan paluu. Tänä syksynä kokoonnumme Seinäjoelle juhlimaan Jeesuksen voittoa – hän tulee takaisin herättämään kuolleita, tuomaan pelastusta Israelille ja perustamaan valtakuntansa. Tervetuloa mukaan juhlaan!

Richard Brewis
lähetysjohtaja

http://www.svk.fi/?sid=11