Fazer boikottiin ellei laku-pekkaa saada takaisin!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Fazer boikottiin ellei laku-pekkaa saada takaisin!.

Niina Anttila
Salo

08.02.2007 14:27

Olen miettinyt tätä lakupekan poistoa. Jos oikein aletaan ajatteleen mikä on rasistista... Eikös semmonen ole rasistista kun esim. valkoihoinen ihminen mainostaa shampoota? Tai alaston valkoihoinen nainen mainostaa saippuaa. Vaatemainoksissa on yleensä aina valkoihoinen ihminen...

Sitten kissanruuat, niissä purkeissa ja pusseissa on kaikissa kissan kuva. Ja koiranruuissa vastaavasti koiran kuva. Eikös nämä tuotteet sorra eläimiä?

Tää on vaan tietenki mun mielipide, mutta jos oikein tarkasti aletaan ajatteleen mikä on todella rasismia. Ja lakritsi nyt vaan sattuu olemaan mustaa ja se mustan ihmisen naama sopii siihen.

Jos tuota lakupekkaakin aletaan tarkemmin miettimään, sehän on musta "piparkakkukukka", jolle on piirretty silmät ja suu...
Timo Kirveskoski
Lempäälä

09.02.2007 10:25

Maassa maan tavalla pitäisi toimia tässäkin asiassa, mutta ei.
Panu Kiianen
Lappeenranta

09.02.2007 18:23

ei se ole Fazerista kiinni.
Seon EU joka kieltää Fazeria käyttämästä lakupekkahahmoa paketeissa koska se heidän mielestään rasistinen :) eli turhaan olet fazeria boikotoimassa
Niina Kyllönen
Adressin tekijä

10.02.2007 16:33

Fazer siihen suostui. En itse tiedä minkänäköinen tuleva kääre on/tulee olemaan, mutta fazer olisi voinut taistella "perinnenamin" puolesta hanakammin, asutaan kuitenkin suomessa. Olisiko muka esim. Ranskassa vastaava mennyt läpi? Ei todellakaan. (En kyllä kannata täysin sitäkään mallia, mutta edes hieman kansalaisaktiivisuutta ei varmaan olisi pahitteeksi, ja omien puolien pitäminen.)Joten en ymmärrä miksi kaikissa asioissa pitää olla suomessa niin lampaita?