Koiran pitoon naapurin lupa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koiran pitoon naapurin lupa.

Patricia Moilanen
Alajärvi

#26 joopa

06.11.2009 00:16

seuraavaks varmaa pitäis perustaa omat talonsa myös niille jotka tykkää kalasta. koska onhan se varsin ikävää jos talossa sitten asuukin joku joka ei siitä välitä ja se haju kulkeutuu vaatteissa mm. kerrostalon rappu käytävään ja sitähän joutuu sit kaikki haistelee. : D

Taina Lindström
Miehikkälä

#27 Vai lakiehdotus?

07.11.2009 01:06

Olen kasvattanut koiria lähes 30-vuotta,myös poliisin ,puolustusvoimille,geologiselle tutkimuskeskukselle malmikoiraksi.Sitä ennen kasvoin kodissa,jossa oli aina koiria ja isäni kasvatti myös,yhteiskuntakelpoisia koiria,joista oli iloa omistajilleen.
Siksihän luulisin,ihmiset koiran ottavat.
Perheenjäseneksi,harrastukseksi,kodinturvaksi?
Mutta ei koira koskaan saa olla vaiva,ei omistajalleen,eikä ympäristöllekkään.
Koiranomistajan tulee huolehtia,ettei koira aiheuta kohtuutonta vaivaa tai haittaa ympäristölleen.Se lukee jo kennelliiton koiranomistajan ohjeissa painettuna,mikäli sitä ei joku ymmärrä.
Koiranomistajan ohje löytyy kennelliiton kauppakirjasta.
Ainahan me kasvattajat haluaisimme pentumme kunnon koteihin,valitettavasti emme aina onnistu siinä.
Jokainen tietooni tullut väärinkäytös,epäilyskin,aiheuttaa jonkunlaisia toimenpiteitä.
En tiedä,millainen riesa asiasta jo on,mutta näin poliisin kirjoituksen ja lakiesitysjutun ja näin välittömästi punaista!
Miksi joku korkea-arvoinen edes vastaa johonkin tällaisen blondin laittamaan
?

Vieras

14.05.2011 11:46

Koirankarvat ja ihon hilse leviävät takapihalla naapurin puolelle, aiheuttaen alergisen reaktion. Todellinen haitta! Todella laki tarpeen!

Vieras

14.05.2011 11:55

Olen alerginen koiralle, hilse kulkeutuu minun puolelle aiheuttaen ongelmia. Koiran jätökset levittävät myös tauteja. Syömällä vahingossa koirien ja kissojen ulosteita, ihminen voi saada zoonooseja, kuten toksoplasmoosin, joka on Toxoplasma gondii -nimisen alkueläimen aiheuttama tauti. Tämän alkueläimen munat leviävät kissan ulosteiden mukana.

Vieras

17.05.2011 00:12

Ja sit kun haluaa hankkia lapsen, niin täytyy kerätä listaan KAIKKIEN naapureiden allekirjoitukset, ettei vain kellään ole mitään vauvoja vastaan. Sama seksin suhteen - jos tahtoo seksiä kotonaan harrastaa - ei muuta kuin rappua kiertämään nimmareiden toivossa (mistä sitä tietää, jos vaikka alakerran kyttääjämummo häirintyy ääntelystä). Äly hoi...
Mindy

#31 hehehe

15.01.2012 00:46

Naurattaa! Kylläpä taas oikein naapurikyttääjä asialla. Joo olen samaa mieltä, että hiljaisuusaikana ei saiSI kuulua ääniä, mutta aika vaikeaa se varmasti on monilla, varsinkin pentukoirien omistajilla. Juu itse omistan kolme vuotiaan ja viisikuisen koiran. Pentuni haastaa vanhempaa leikkiin haukullaan ja eräänä aamuna näin kävi taas, mutta kello oli hiljaisuusajan vallitessa. Kello oli n. tuntia vaille hiljaisuusajan päättymisen. Komensin koiraani (teki kaksi kertaa, toisella komennuksella uskoi). noh. iltapäivällä kun pääsin töistä kotiin, niin eiköhän naapuri ollut oven takana valittamassa, että koirani haukkuvat öisin (kello kuusi aamulla). Voi herranjumala, jos ei saa mitään ääniä kuulua, niin halleluja. Alan itsekin ihan kuuntelemalla kuuntelemaan heidän elämisen ääniä. Tuli ne minuutti jälkeen/ennen hiljaisuusajan alkamisen/loppumisen, niin valitus lähtee. Jos yhteisössä asutaan, niin kyllä pitää sietää ääniäkin. Niin minäkin olen sietänyt lasten mekkaloimista, joihin ei vanhemmat ole puuttuneet. Ymmärtäisin valituksen, jos haukkua oisi kestänyt tunninkin, mut vain pari haukahdusta. Hankkikaa elämä alituiset kyttääjät ja valittajat!
kyllästynyt

#32 koiran omistamisen pitäisi olla luvan varaista

31.03.2018 17:55

lähiö jossa asutaan pienten lasten kanssa on täynnä koiran peetä, leikkipuistojen ympärystät, ulkoilu reitit, pihojen väleissä olevat metsä tilkut, parkkipaikat, hoidetut pihaalueet jne. En ymmärrä miten voi olla niin vaikeata katsoa miten koiransa ulkoiluttaa tai siivota jäljet. Koiran omistaminen pitäisi siten olla hyvin luvanvaraista, koska ja määhän en ulosteita nouki omistajat.