Kieltäkää kasvissyönti

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kieltäkää kasvissyönti .

Katariina Rantala
Heinola

#26 Todella törkeä vitsi

20.05.2007 18:33

Adressin keksijä ei todellakaan ole selvillä faktoista.. tuollaisten ihmisten takia maailmassa on niin paljon kärsimystä. Voisitko kadota maapallolta?!
Katariina Rantala
Heinola

#27

20.05.2007 18:36

Ja muuten, jotta voin toivottavasti aiheuttaa painajaisia sinulle ja muille kaltaisillesi: olen VEGAANI ja tunnen muitakin VEGAANEJA!!!
Anu Vesteri
Oulu

#28

29.05.2007 15:54

Jokaisen oma päätös, todellakin.
Ja vaikka olenkin kasvissyöjä, en todellakaan kärsi mistään puutostiloista. Jos joku kärsii, niin syyttäköön ihan itseään, kun ei ole syönyt tarpeeksi hyvin..
Laura Räsänen
Joensuu

#29

03.06.2007 21:19

Vain niin, raamattu siis sanoo, että ihmisten pitäisi syödä lihaa. Pitääpä ilmoittaa erääseen kristilliseen kouluun, jonka ruokalasta ei kaverini mukaan löydy koskaan liharuokia :D
Mia Vaija
Kuusankoski

#30

16.06.2007 21:34

Juu, kaikille vaan lihaa poskeen ja sydän- ja verisuonitaudit siinä samassa, halleluja. En toki väitä että kaikki sekasyöjät olisivat tautisia, mutta silti. Eikös se nimenomaan niin ole, että kehotetaan syömään vain vähän punaista lihaa, koska se aiheuttaa syöpää.
mariella moske
vantaa

#32

01.07.2007 14:11

Proteiiniä saa soijasta, iduista, sekä monista muista kasveista. Ja miksi asiaan pitää sekoittaa raamattua? Entä jos olenkin vaikka hindulainen, muslimi tai vaikka saatanan palvoja? Miten ajattelitte pysäyttää vegetarismin? Pakottamalla syömään lihaa vai? Mä olen ollut 13 vuotiaasta saakka kasvissyöjä, ja mulla ei ole mitään ongelmia proteiinista. Älä puutu asioihin joista et tiedä mitään. Kasvisravinnosta pystyy oikein syötynä saamaan täysin samat ravintoaineet kuin eläinperäisestäkin.
mariella moske
vantaa

#33

01.07.2007 14:14


"...siihen asti että muita vedetään siihen mukaan. Miten käy, kun kasvuiässä syödään pelkkää porkkanaa? Ei hyvin, ainakaan kun ei ymmärrä että "puuttuvat aineet" on jostain saatava. Tiedän perheen, jossa on kasvissyöjävanhemmat -> saaneet lapsia, luonnollisesti sama ruokavalio. Lapset ovat jääneet huomattavasti pienikokoisemmiksi, vaikka vanhemmat ovat ihan normaalin kokoisia. Kaikkein sairainta on, kun täydet lihansyöjät, kuten kissa, "käännytetään" kasvissyöjiksi! Jotain haastattelua tälläisestä ihmisestä luin, oli vielä ylpeä. Me emme elä natsi-Saksassa, jossa jokaisen pitää uskoa samaan aatteeseen." Joo itse en syönyt mitään lihaa, kalaa tai kanaa kasvuiässä ja olen nyt 164 senttiä (sama kuin äiti) ja painan normaalin ihmisen verran ja olen kaikinpuolin lihaksikas ja hyväkuntoinen....
Miko Sunila
Petäjävesi

#34

06.07.2007 16:21

Mitä suomi hyötyy siitä, että kasvissyönti kielletään? Ja onkos se sitten sitä demokratiaa jos ei saa itse tehdä päätöksiä edes tälläisten arkipäiväisten juttujen suhteen? Itse olen lakto-ovo vegetaristi eli siis käytän eläinperäisiä tuotteita(esim. Maitotuotteet ja kananmunat) mutta en syö lihaa. Ja kyllä saan kaikki ravintoaineet mitä tarvitsen.
Niko Korosuo
Järvenpää

#35 Käydäänpäs faktoja läpi

06.08.2007 11:16

#1 Suomen terveysvirastoa ei ole olemassakaan. Ei myöskään Suomen terveyslautakuntaa. Googleta vaikka.

#2 Raamattu ei kiellä kasvissyöntiä ("lihansyömättömyyttä").

#3 Kasveilla ei ole aisteja tai hermostojärjestelmää, jotta voitaisiin todistettavasti puhua "kärsimyksistä".
Anna-Maija Saarivaara
Tampere

#36 ahhah

26.09.2007 12:55

Älytöntä tekstiä.
Raamatun ensimmäisessä luomiskertomuksessa jumala antaa ihmiselle ruoaksi kasvit ja hedelmät, ei eläimiä.
Että jospa tarkastaisit faktat ennen niiden esillepanoa.
Eeva K
Porin seutu

#37 : DD

26.09.2007 14:33

Itehän adressin tekijä on nirppanokka, kun ei halua toisten syödä kasviksia!
Emilia Gialitaki
Nokia

#38 x)

26.09.2007 15:18

Asia on niin, että kasviruoasta saa ihan tarvittavan määrän kaikkia tarpellisia aineita kuten proteiineja. B-12 vitamiiniakin saa aloe vera-juomasta. Joten jos kasvisyöjä osaa valita mitä laittaa lautaselleen päivittäin, hän pystyy elämään täydellisesti ilman mitään puutteita. On myös todistettu, että kun syö vähemmän lihaa kaikki sydän-, verisuonisairaukset sekä syövän muodustumisia on vähemmän.
Ihmiset saavat itse valita mitä he syövät. Niin lihansyöjätkin päättävät mitä syövät. Liha ei ole pakko syödä, jotta voi elää hyvin.
Monien ihmisten uskonnotkin kieltävät lihan syönnin... Jos kasvisyönti poistetaan Suomesta, niin mitä heille käy?
Lisäksi kun syö vähemmän lihaa, autat ilmastonmuutoksen estämistä. Metaani-kaasua syntyy vähemmän jne. Lisäksi tulee parempi mieli kun tietää, että pieni lehmä ei kitunut sinun vuoksi, että sinä saat ruokaa. Eläimiä, joita kasvatetaan syötäväksi, elävät ankean ja kamalan elämän ja lopuksi ne vielä päätyvät teurastattavaksi.. ja sitten lautasellesi.
Etkö ole miettinyt miltä niistä tuntuu.. Stressi ja pelko ennen tappamista?? Luuletko, että niillä ei ole tunteita ja että ne eivät aavista mitä niille tulee tapahtumaan? Niillä on myös haluja ja niiden aistit haluavat päästä ulos ja elää vapaasti. Juosta ulkona ja nähdä päivänvalo. Esim. monet kanat eivät ikinä näe päivänvaloa tai pääse levittämään siipiään, koska ne joutuvat seisoa A4 paperin kokoisessa tilassa koko elämänsä.

Mielestäni ne jotka haluavat syödä lihaa, niin syökööt, mutta ne jotka eivät halua, niin niillä on myös oikeus kieltäytyä lihan syönnistä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

26.09.2007 18:00


Esa Laakkonen
Nivala

#40

27.09.2007 15:18

Kasvis-syöjät ovat eläinrääkkääjiä pahimmasta päästä kun vievät ruuan pikku pupujen suusta :(
Jere Kuusela
Pori

#41 Voi hyvä isä

21.10.2007 13:27

Miten ihminen voi olla näin tyhmä. Kuvitteletteko oikeasti, että kasvissyönti voidaan kieltää nettiadressin avulla? ÄLY HOI IHMISET! Sitäpaitsi vegaaninen ruokavalio monipuolisesti nautittuna on terveellisempää kuin lihansyönti.
Sari Lindqvist
Lahti

#42 Niinpä niin.

13.11.2007 12:08

Entä jos kiellettäisiin ahdasmielisyys. Sellaista kieltoa oikeasti tarvittaisiin mutta millä sitäkin valvot?? Olen ollut kasvissyöjä jo 18 vuotta. Mieheni ja poikani syövät lihaa ja tyttäreni ryhtyi kasvissyöjäksi täytettyään 15. Oliko toi kasvissyönnin kieltäminen vitsi? Sun ehkä pitäis vielä hioa kirjoitustaitojasi, että huumori tulisi selkeämmin esiin...
Sari Lindqvist
Lahti

#43 Ahdasmielisyyttä

13.11.2007 12:31

..voisi vähentää molemmissa "leireissä". Kuten edellisessä viestissä kerroin, perheemme miehet ovat lihansyöjiä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kotona syömme kasvisruokaa ja miehet tarvittaessa ostavat lisukkeeksi leikkelettä/lihaa/makkaraa. Tekemäni kasvisruoka on hyvää, mutta silti valmistan usein vieraille lisäksi jotain lihasta (mieheni maistelee, että maut osuvat kohdilleen), koska minullekin varataan aina kylässä kasvisvaihtoehto. Kun itse ottaa huomioon muut, erilaisuudesta harvoin syntyy ongelmia. En harrasta paasausta siitä, miten minun valitsemani tie muka olisi parempi kuin muiden, eikä onneksi kukaan tuntemani ihminen ole yrittänyt myöskään käännyttää minua lihansyöntiin. Maailmaan mahtuu niin lihan kuin kasvissyöjiäkin. Ja ketä jaksaa kiinnostaa, mitä muut syövät???
pasi alakangas
helsinki

#44

13.11.2007 12:37

otitte sitten oikeesti tosissanne tän -_-

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

26.11.2007 22:45


Soili Huhtakallio
Kuopio

#47

03.12.2007 11:42

Ikävä todella huomata että joku viitsii kirjoittaa tällaista. Suomi on vapaa maa, eikä terveellisiä elämäntapoja ole ennenkään kielletty. Ja kuten tässä muutkin eksaktia faktatietoa omaavat henkilöt ovat todenneet, kaikki adressin argumentit ovat käytännössä vääriä, täyttä valhetta. Sääliksi käy niitä, jotka ryntäävät tällaiseen toimintaan.
Myös Raamattu-väite on sinällään väärä, sillä maailma on täynnä eri uskontokuntia (kristinuskon sisälläkin), jotka jokainen tulkitsevat Raamattua eri tavalla. Mutta se on historiallinen kirja, jossa kehoitetaan viljelemään ja varjelemaan maailmaa, ei hyväksikäyttämään. Ja riippumatta näkökulmasta, sillä näin siellä lukee.En tuomitse lihansyöntiä enkä monia muitakaan asioita, mutta tulevien sukupolvien elinmahdollisuuksien tärkeyden halveksimista en purematta niele. Niinkuin en tällaista väärän tiedon levittämistäkään.
Wooo Hooo
Jossain Helsingin ja Oulun välillä

#48 Hah

11.01.2008 18:30

Tarvitseeko teidän nyt ottaa niin tosissaan tämä adressi? Kirjoittahan on tehnyt tämän kokeilu (-ja huumori)mielessä. Jos nyt ihan oikein ymmärsin. Sitäpaitsi adressin kirjoittaja on Hikipedian ylläpitäjä (nettisivuston, joka on yritetty surkuhupaisalla adressilla kaataa) joten eiköhän hänkin osaa erottaa naurettavan adressin järkevästä. Olenko oikeassa, Hjassan?

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

31.01.2008 14:54


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

31.01.2008 15:18