Koskelan ala-astetta ei saa lakkauttaa/muuttaa sivukouluksi!

04.05.2012 13:21

Nyt loppuu toi säästäminen ja lapsilta pois ottaminen.
Lapset ja nuoret kärsii kun kokoajan vaan supistetaan kaikesta...nämä pienet on meidän tulevaisuuden työntekijöitä ja auttajia,joten satsataan heihin edes tämän nykyisen verran....tämäkin on naurettavan vähän.
OTTAKAA ja säästäkää isommilta ja "lihavammilta" joilla on palkkakin toista luokkaa kun keskivertoa alemmalla tasolla olivilla.....boonukset hemmettiin ja nuorisolle rahaa.
Pikku koulun on annettava olla pienenä ja erityisluokat ovat varmasti paikkansa ansainneet.

04.05.2012 20:02

Olen erityisopettaja ja saanut kuulla Koskelan alakoulun lapsille turvallisesta pienestä yhteisöstä. Syrjäytymistä ei valtakunnassa ehkäistä, jollei lapsiin panosteta nimenomaan silloin, kun he ovat pieniä ja opintiensä alussa. Markan suutari voi saada aikaan kolmen markan vahingon. Ei kai se voi olla kenenkään tavoite?

05.05.2012 06:10

05.05.2012 06:11

05.05.2012 06:12

10.05.2012 12:33

Lapseni ja lapsenlapseni ovat käyneet ja käyvät Koskelan viipalekoulua. Värikäs, lämminhenkinen ja turvallinen koulu. Paras paikka kansainvälisyyskasvatukselle. Koskelassa ollaan kavereita kaikkien ja kaikenväristen kanssa. Elämä opettaa parhaiten, paremmin kuin kalliit kampanjat.
Sormet irti Koskelasta!
Timo Harakka

#7 Älkää vaikeuttako maahanmuuttajien asemaa

10.05.2012 12:47

Koskelassa on paljon maahanmuuttajia, joiden kotouttamisen kannalta Herttuan päiväkodin ja samassa pihapiirissä sijaitsevan Koskelan koulun yhteispeli on ollut ensiarvoista. Pienissä yksiköissä on saatu hienoja tuloksia sekä kielitaidon että oppimistaitojen osalta, niin että 4. luokalta lähtevien tasoerot ovat supistuneet.
Päiväkodin ja koulun henkilökunta on harjaantunut monikulttuurisen opettamisen asiantuntijoiksi. Myös kantasuomalaiset oppilaat ovat sopeutunee pienestä pitäen monikulttuuriseen ympäristöön, mistä on valtavasti hyötyä myös jatkossa. Kaikkien maahanmuuttajiin liittyvien kauhutarinoiden rinnalla Koskelan koulu on voinut aidosti esittää hyviä tuloksia integraatiosta: oppimistulokset ja kouluviihtyvyys ovat erinomaisia.
Koskelan koulu on myös sosiaalis-ekonomiselta koostumukseltaan poikkeuksellisen monipuolinen. Kaupungin vuokratalojen ja vauraan omakotiyhteisön lapset viihtyvät samassa koulussa, eikä segregaatiota pääse tapahtumaan.
Koskelan koulun lakkauttaminen olisi vakava isku maahanmuuttajille, ja vaikeuttaisi merkittävästi kotouttamistyötä. En voi käsittää, miksi vuosien varrella suurella antaumuksella tehty työ ja hyvät saavutukset haluttaisiin ehdoin tahdoin romuttaa.