......................................

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista .......................................

Jari Suominen
Turku

#1 Kuntien talous

19.10.2007 10:38

toimii, kunhan valtionosuuksia on riittävästi.On järjetöntä että vieläkin vaaditaan tyytymään pelkkään reikään.Leipää on saatava jokaisen.
K V
OULU

#2 Sairaanhoitajien vaatimus on oikeutettu

19.10.2007 13:24

Jos jonkun kunnan talous romuttuu tästä, kunta on jo entuudestaan ns. kriisikunta.

Kunnat ovat säästäneet valtavia summia pitämällä sairaanhoitajia palkkakuopassa ainakin 10 vuotta.

Aina näihin vuosiin saakka kuntatyönantaja on ollut todella julkea. Lyhyillä määräyskirjoilla on pompotettu hoitajia. Monien työtaakka ja tilanne on ollut täysin kohtuuton.

Nyt sitten kuntatyönantaja ja valtio ovat olevinaan reiluja... " hoitajat on ahneita."

- Ei muuta kuin tsemppiä hoitajille !

PS: Edelleenkään ei kannata työpaikkana kirjastoa ( tms.) ja sairaalaa rinnastaa toisiinsa... vastuu ja kuormitus ovat ihan eri luokassa. Eli hoidetaan nyt tämä kaikkein syvin kuoppa kuntoon !
Lätti Leevi

#3 Entäpä ihmispolo?

04.11.2007 13:48

Tuntuu pelottavalta tarkastella asiasta saatuja palautteita, joita on vain kaksi. Ja kummakin huolena on kunnan talouden pelastaminen - ei huoli ihmis-henkien menetyksestä. Nyt kun tämä ensimmäisellä (ja toisellakin) silmäyksellä varsin hyvinvoivan näköinen joukko marssii liput liehuen suljettujen teho-osastojen, lastensaíraaloiden, synnytysosastojen ja tavallisten veronmaksajien lasarettien yli kuin Sturmtruppen, niin valitan, Schwesters, myötätuntoa ei tipu. Kun koko ala on sitoutunut 12% korotuksiin, muillakin rintamilla tuntuu sopu löytyvän suht. huokeasti osapuolien välillä, niin tekö nyt olette ne Hyksin Hopliitit, joille riittää vain kaikki tai ei mitään???
turvaa lapsille
vihti

04.11.2007 22:44

Jokainen sairaanhoitaja on tajunnut hakiessaan alalle, mikä on alan palkkaus.

Jokainen sairaanhoitaja on itse allekirjoittanut työsopimuksensa.

Irtisanoutuminen on laillinen. Sairaanhoitajat ovat työttömiä 20. päivä alkaen.

Työmarkkinoiden työrauhavelvoite ei koske työttömiä enää. Irtisanoutumiset on jo tehty. Nyt työnantajat voivat järkiperäistää kalliin sairaanhoidon ja palkata kenet haluaa töihin.

Lain mukaan sairaanhoitajan tointa tai virkaa voidaan hakea, jos se on julkisessa haussa. Työmarkkinoiden pelisääntö! Irtisanoutuneet ovat käytännössä työttömiä. Irtisanoutumista ei voida perua ay-markkinoiden keskeisellä sopimuksella.

Kuolonuhreja tapahtuu. Tehyllä on asiassa suuri vastuu. Ellei se ota vastuuta, miten sen sairaanhoitajatkaan ottaisivat? Siinä tuo ammattietiikka!

Laura H

10.11.2007 21:27

Jännä juttu. Valtion mielestä sairaanhoitajan ammatti ei ole niin tärkeä, että siitä sopisi maksaa lisää palkkaa. Kuitenkin se on niin tärkeä, että täytyy säätää pakkolaki. Aika ristiriitaista.

Pidemmällä tähtäimellä ajateltuna, voisi miettiä sitä, että joka tapauksessa potilaille käy huonosti, jos ei palkkatilanne ala parantua. Palkkojen maksamatta jättäminen siirtäisi asiaa vain myöhemmäksi. Sairaanhoitaja-pula on jo kova, eivätkä tämän sukupolven nuoret enää tee töitä "kutsumuksesta". Vasta valmistuneet menevät ulkomaille töihin paremman palkan perässä (kuinka ihmeessä muuten esim. Ruotsilla on varaa maksaa parempaa palkkaa hoitajille kuin Suomella?) tai jatkavat opiskelua muihin ammatteihin.Kun panostamme nyt hoitajien palkkoihin se on panostamista koko yhteiskunnan hyvinvointiin: nyt ja varsinkin tulevaisuudessa.

Mitä tulee kommenttiin siitä, että muutkin naisvaltaiset alat ovat yhtälailla palkkakuopassa, totean, että jonkun täytyy olla edelläkävijä ja näyttää mallia. Rohkeuspisteet Tehylle siis. Täytyy sanoa, että tämän luulisi vaikuttavan paljon enemmän "naisten euro on 80 senttiä" -ongelmaan (positiivisesti siis!) kuin se, että asialle ei tehdä mitään!
jeppe jeppe
tre

#6 Jotain rajaa

13.11.2007 21:19

Jotain rajaa pitäisi saada Tehyn touhuihin. Ei tällä aikataululla tuollaisia vaatimuksia kateta. Voisivatko tehyläiset opetella hieman talouden alkeita? Itselle kaivavat kuoppaa.