Terveellinen opiskeluympäristö Ahmoonkoulun oppilaille!

sepa

#1 Uusi koulu

06.12.2012 10:22

Uusi koulu olisi rakennettava nopeasti Tonttumäen kupeeseen vanhan urheilukentän laitamille . Asutuskin on sinne päin kasvanut vauhdilla .Vanhoihin rakennuksiin uppoaa turhaan rahaa ja terveysriskit ovat vakavia .
Ulkomaisten pakolaisten tuomat virus sairaudet,aitsi

#2 Terveellinen opiskeluympäristö

06.12.2012 11:38

Monissa uusissa kouluissakin on sisäilmaongelmia.Syynä väärin rakennettu koulurakennus,siis ei ole ollut tahtoa rakentaa niinkuin pitäisi tehdä.
Nykyisin alkaa olla myös ulkoilmassakin ongelmia,on pakokaasua ja muuta pölyä ja hometta.
Tupakkayskä on oppilailla tosipahaa ja viinakin saattaa huimata ja rapula tietenkin oksettaa ja päätä särkee ja pitkät valvotut illat nukuttaa,on väsyttävä olo.
Tietokoneen ääressä pelaaminenkin käy hermoille.Mikä pahinta,alituinen altistuminen vaarallisille säteilyille,joista pahin on kännykän tuoma.
HUUMEETKIN VOIVAT OLLA OSASYYLLISIÄ.
Henkka

06.12.2012 12:45

Ehdottomasti koululaiset ja koulun henkilökunnan siirto esim parakkeihin. Ja miettiä onko mahdollista siirtää muihin kouluihin. Kuluja tulee tietysti kaupungille lasten kuljettamisesta muihin kouluihin. Eikä niin että jatketaan normaalisti työskentelyä koulun tiloissa ja odotetaan että virkamiehet ovat tehneet päätöksensä ja sitten huomataan kun päätös on tullut, että liian monta on jo altistunut. Kuka silloin on korvausvastuussa?
Koulumaailmassa sisäilmaongelmista joutuvat vastuuseen opetusalalle koulutetut rehtorit, joiden varsinainen tehtävä on hoitaa opetus- ja kasvatustyötä. Rehtorin päätös esimiehenä on sulkea koulun tiloja tai olla sulkematta - apua tai ratkaisua ei löydy kiinteistöpuolelta tai sisäilmatutkimuksesta, vaikka olisi viimeinen hätä. Kun suositus sitten tulee paikkojen sulkemisesta, kyseessä on Ympäristöterveyden lausunto ja sitten ollaankin jo liian pitkällä, että asiat voitaisiin helposti korjata. Tsemppiä vaan Ahmoon koulun ihmisille!
Tässä vielä linkki aiheesta.

Sanna

09.12.2012 10:22

Kauhulla ajattelen, kun oman lapsen pitäisi mennä Ahmoon kouluun parin vuoden päästä...pitää miettiä sitten jotain muuta ratkaisua, jos asialle ei ole vielä silloinkaan tehty mitään.
marakatti

#5 5

10.12.2012 17:25

Jo on kaupunki ryhtynyt toimenpiteisiin ainakin lehtien mukaan.
Masa

11.12.2012 20:20

Niin lapset kuin henkilökuntakin ansaitsevat puhtaat työtilat, opetus parakkitiloihin ja korvausvaatimukset kaupungille!