Kannabis lailliseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kannabis lailliseksi.

Lahti

#1226 Nonii fiksut ja filmaattiset!!!

19.05.2009 09:58

No joo....onhan sitä taas kaiken näköstä söpertäjää tännekin eksynyt!!!!

*KYLLA* *KYLLÄ* *KYLLÄ*....kannabis lailliseksi!!!!!!

Kun ruvetaan oikeasti ottamaan asiaa vakavasti pöydälle niin...Kaikki vastustajat HUOM!!!! Esittäkää n.50 lehtiartikkelia/uutista jossa kannabiksen käyttäjä olisi hakannut/ampunu/raiskannu tai ajanus autolla jonkun yli tötsyjen jälkeen!!

Ja sit ei niin haastava tehtävä!!! Löydä 50 uutista alkoholin vaikutuksen alaisena
tapahtuneista pahoinpitely/ampuminen/autolla ajo jonkun yli...(kuoleman tuottamus)

VIINA IHMISEN PAHIN VIHOLLINEN NYT JA TULEE OLEMAAN AINA!!!!!!!!!!!!!!!!

Te kuplamuovissa asuneet kriitikot...kun ette täyttä faktaa tiedä kasvista muuta kuin mitä olette kuulleet!! Kannabis kasvi!!! lääke kasvi...sinä joka luet tätä tulet varmasti jossain vaiheessa tarvitsemaan lääkkeitä kipuun...noh miksi et tuomitse niitä?? elimistö menee sekaisin kaikenmailman pillereistä ja muista keino/teollisuus lääkkeistä!! JOS.....ALKOHOLI olisi aikasemmin kielletty niin te ette hyväksyisi sitäkään....mutta se on laillista niin sehän onkin OK...MIETTIKÄÄ!

Kuinka paljon me vältyttäis kaikelta "PASKALTA" kun viinat sais vaan kortilla!!
Se on lääkekasvi!! kuka saa päättää ja miksi?? että kyseisiä kasveja ei saisi viljellä?? kuka omistaa oikeudet päätöksille mistä on ihmisille hyötyä ja oikeasti apua!!?? Se on luonnonkasvi samassa missä on: tupakka, voikukka, koivu tai ihan mikä tahansa kasvi luonnossa!!!!! Punainen kärpässieni!! se on tappava miksi sitä ei tuhota luonnosta??

Miksi ihmiset asettuu sanojensa taakse niin jyrkästi tietämättä asiasta mitään tai sen mitä on valistettu!!! Valistus kannabiksen käytöstä on puppua..se on ihan sinusta itsestäs kiinni mitä HALUAA käyttää ja mitä EI!! suurinta osaa kannabiksen käyttäjistä ei edes huomaa koska se ei aiheuta mitään överi sekoilua!!.. vaan rentouttavan ja oikeasti hyvän olon!! <---- Eli ei agressiivisuutta tai muutakaan!! henkilökohtaisesti voin sanoa suoraan sen auttaneen mm. minun aikasempaa ahdistukseen (joka oli paha..) mutta kannabiksen käyttö silloin hillitsi mielen ja kehon!! sen avulla pystyy miettimään OIKEASTI asiat niin kuin ne on!! Tällä hetkellä olen ihan selvinpäin EN riippuvainen...vaan onnellisempi kuin mitä edelliset 2.v olen ollut masennus lääkkeiden kanssa!! jätin lääkkeet ja kokeilin kannabis hoitoa ja AUTTO MINUA OIKEASTI!! lääkkeiden lopettamisen jälkee oli aivan hirveät oltavat..sivuvaikutukset noilla mielialalääkkeikkä on KOVAT..Tärinää, unettomuutta, sekavuutta, rauhattomuutta (HIRVEETÄ) älkää ottako lääkkeitä mitä kaikkee ne yrittääkään teille tuputtaa!!! Ihmiset pumpataan nykyään täytee kaikkea keinoteollista !!!!PASKAA!!!!! Vauvasta/ Vaariin.

Kun rupesin kannabista polttamaan... eron pillerin ja kannabiksen välillä huomasi heti. Kannabis autta masennukseen ja ahdistukseen!! FOR REALY!!!!! Ihmiset KAIKKI!!! Kannabis on lääkekasvi jota EI PIDÄ KIELTÄÄ!! Se tulee pelastamaan viellä monta ihmistä tän maanpäällä!! Kun ihmiset tajuaisivat tämän... mitä nopeammin tajuaisitte sen
sitä paremmat oltavat ihmisillä olisi!! Se että se laillistetaisiin EI tarkoita sitä että kadulla olisi pelkkiä käveleviä kuolleita!!!! EI NÄIN!! KANNABIS EI OLE HUUMETTA.. joka lamauttaa totaalisesti kaikki inhimilliset toiminnot...ei todellakaan..ja se että vaikka se lailistettais niin sehän olisi valvottua toimintaa.. olisi Coffee shoppeja joka merkitsee taas <------ Töitä!!! Olisi kasvattajia joka merkitsisi sitä että taas olis enemmän <------ Töitä!!! kasvatus kun olisi laillista kuten myös sen myynti niin se merkitsee taas <-----
Suomen valtiolle ja verottajalle RAHAA!!! Joka vaikuttaa jokaiseen suomalaiseen!! jos suomessa olisi enemmän rahan lähteitä niin meidän ei tarvitsisi rypeä taantumankourissa ja kärvistellä!! Tietääkö KIELTÄJÄT paljonko Suomen valtio tulisi saamaan rahaa vuodessa jos se olisi laillista!?? PALJON!!!

Minä kannatan henkeen ja vereen nykyään kannabista lailliseksi!! Ennen olin todellä jyrkkä EI ääni mutta nykyään titäen sen vaikutuksista ja sen antamast hyödystä niin *KYLLÄ* *KYLLÄ* *KYLLÄ*

Aivan!! minäkin olen ollut kielteisellä kannalla!! kunnes se minun kupla puhkesi ja nään oikeassa valossa asiat! se että käyttää kannabista EI tarkoita sitä että automaattisesti olisit narkomaani heroiinin käyttäjä!! Kannabiksen käyttö ei ole narkomaniaa....pienenä vinkkinä vaan!!! narkkarilla ja pössyttelijällä EI OLE MITÄÄN YHTEISTÄ!!! Narkomaanin tunnistaa kilometrinpäähän kun kannabiksen käyttäjää ei välttämättä huomaa vaikka katsot häntä silmiin!! =)

Tottakai ymmärrän asian joka on monen mietintä"myssyssä" että mitäs sit jos se laillistetaan mehän tuhotaan ja vaarannetaan lapsien tulevaisuus ja kaikkee pelttavaa!!! VALETTA!!!!!!VALETTA!!! Oikea huolenaihe teille on ALKOHOLI!!! lapset, nuoret, aikuiset ja vanhukset ovat hyvinkin pitkälti helpompia altistumaan viinaan jossa on haittapuolia enemmän kuin laki sallii!!
Nyt kun jokainen siellä tietokoneen ääressä käpertyy hetkeks transsiin ajattelemaan asiaa OIKEASSA valossa...vaihto etosia:

Alkoholi ja sen haittavaikutukset/vaikutukset:Käytön haitat

Etanoli on lievästi myrkyllinen aine, ja erityisesti juomisen jälkeinen toksikaation aiheuttama myrkytys eli krapula on terveydelle haitallinen. Kuten muillakin alkoholeilla, etanolin hapettuminen tuottaa aldehydiä (asetaldehydi), joka on myrkyllinen. Alkoholin käyttö alentaa immuniteettia ja haittaa hermosolujen toimintaa. Erityisesti humalatilan aikana reaktio- ja havainnointikyky heikkenee, mikä aiheuttaa onnettomuusriskin kasvamista.

Suuret alkoholiannokset ovat hengenvaarallisia. Tyypillisiä alkoholimyrkytyksen oireita ovat oksentelu, elimistön kuivuminen, hengitysvaikeudet, tajuttomuus sekä juoppohulluus. Raju kertakäyttö voi johtaa aivojen vahingoittumiseen tai aiheuttaa haimatulehduksen tai ohimeneviä dementiaoireita. Alkoholimyrkytys aiheuttaa Suomessa vuosittain yli 400 kuolemantapausta. Myös alkoholin nauttiminen yhdessä joidenkin lääkkeiden kanssa saattaa aiheuttaa hengenvaaran.[6] Yli viiden promillen humalatila on tappava lähes kaikille, mutta kokemattomalle juojalle jo alle kolme promillea voi aiheuttaa todellisen hengenvaaran.[7]

Vuodessa arvioidaan alkoholin vuoksi menetettävän Suomessa noin 5 miljoonaa työpäivää eli 2,5 työpäivää palkansaajaa kohden. Alkoholihaitat heikentävät työterveyttä, työkykyä, työturvallisuutta ja työn tuottavuutta. Juomakierteiden ja alkoholisairauksien aiheuttamat työstä poissaolot johtavat pitkittyessään ennenaikaiseen eläkkeelle siirtymiseen. Näin menetetään arvokasta osaamista ja kokemusta työelämän kaikilla tasoilla.[8]

Alkoholin suurkulutus kuormittaa merkittävästi terveydenhuoltoa. Vuonna 2005 alkoholisyyt nousivat Suomessa työikäisten miesten suurimmaksi kuolinsyyksi ja naisillakin alkoholisyyt ovat toiseksi yleisin kuolinsyy heti rintasyövän jälkeen. Lääketieteellisten ja sosiaalisten ongelmien lisäksi alkoholin suurkulutus on muodostunut kansantaloudelliseksi rasitteeksi. On arvioitu, että alkoholin käyttö aiheutti suomalaiselle yhteiskunnalle 640-850 miljoonan euron välittömät kustannukset vuonna 2005.[9]

Alkoholi voimistaa egoa, lisää aggressiivisuutta ja aiheuttaa uhkarohkeutta, josta seuraa kohonnut onnettomuusalttius. Seitsemän kymmenestä Suomessa tehdystä väkivaltarikoksista on tehty alkoholin vaikutuksen alaisena. Sosiologit ovat havainneet korrelaation käytetyn alkoholin määrän ja väkivaltatapausten kasvun välillä. Alkoholin väärinkäyttö myös tuhoaa monien lapsien lapsuuden epäsuorasti vanhempien alkoholismin kautta, ja aiheuttaa monia muita sosiaalisia ongelmia kuten ongelmia avioliitoissa ja muissa ihmissuhteissa. Suurimpia alkoholin aiheuttamia yksittäisiä ongelmia on rattijuopumus.

Alkoholismi on päihderiippuvuus, jossa alkoholisti ei pysty hallitsemaan alkoholinkäyttöään vaan juo suuria määriä alkoholia, erityisesti huolimatta työ-, tai muista velvollisuuksista. Hoitamattomina vieroitusoireet (kuten delirium tremens) ovat hengenvaarallisia. Alkoholismin haittavaikutuksiin kuuluu vakavia ajattelu- ja havaintotoimintojen häiriöitä, henkistä taantumista, psykooseja, ravitsemushäiriöitä, diabetes, kihti, sydän- ja verenkiertosairauksia, rasvamaksa, alkoholihepatiitti, maksakirroosi, epilepsiaa ja aivosairauksia ja -häiriöitä ja aivovaurioita kuten Korsakovin syndrooma (Wernicke-Korsakoff's syndrome, WKS). Erään tutkimuksen mukaan alkoholi nostaa psykoosin riskiä miehillä 800 % ja naisilla 300 % [1]. Muita erityisiä haittoja ovat ääreishermosto-, ja lihassairaudet, närästys ja ylävatsan, vatsalaukun ja suoliston sairaudet, kuten mahahaava, krooninen haimatulehdus, sydämen vajaatoiminta, rytmihäiriöt sekä sydänperäiset äkkikuolemat, kohonnut verenpaine, impotenssi, kivesten surkastuminen ja hedelmättömyys, osteoporoosi (luukato) molemmilla sukupuolilla ja anemia. Miehillä esiintyy rintarauhasten suurentumista ja naisilla munasarjojen toimintahäiriöitä, kuukautishäiriöitä ja hedelmättömyyttä. Alkoholisteissa esiintyy useammin vakavia tulehdussairauksia kuten verenmyrkytys, keuhkokuume ja tuberkuloosi.

Ps: Alkoholista on vaikea laittaa hyötyvaikutuksia KOSKA NIITÄ EI OLE!!!

Kannabis:HAITTA/ HYÖTY

Käytön haitat

Poltettaessa kannabiksen tärkeimpien terveyshaittojen on oletettu olevan samankaltaisia kuin tupakan. Kannabiksen säännöllinen käyttö saattaa vaurioittaa keuhkoja. Pitkäaikainen kannabiksenkäyttöä on yritetty yhdistää yskään, hengityksen vinkumiseen, rinnan ahtauteen ja keuhkojen ilmavirtauksen heikentymiseen, mutta joillekin edellä mainituista ongelmista kärsiville siitä on ollut jopa hyötyä. Suurimmalla osalla käyttäjistä kannabis laajentaa keuhkojen ilmatiehyeitä. Yhden kannabissavukkeen polttamisen on väitetty heikentävän väliaikaisesti keuhkojen ilmavirtausta jopa 2,5 – 5:n tavallisen savukkeen verran.[13] Tätä väitettä ei kuitenkaan tue kuin yksi kiistanalainen tutkimus jota ei ole vertaisarvioinnissa kyetty vahvistamaan. Kannabiksen ja keuhkosyövän yhteys on tiedeyhteisössä kiistanalainen kysymys. Tuoreen tutkimuksen mukaan yhden kannabissavukkeen polttaminen lisää keuhkosyöpäriskiä yhtä paljon kuin 5 tavallisen savukkeen polttaminen.[14] Kahdessa aikaisemmassa laajemmassa tutkimuksessa kannabiksen ja keuhkosyövän välillä ei ole havaittu tilastollista yhteyttä.[15][16] Kannabiksen höyrystäminen vaporisaattorilla polttamisen sijaan on tehokas tapa vähentää terveyshaittoja ja höyrystettäessä vältetään lähes kaikki väitetyt terveyshaitat jotka liittyvät sen polttamiseen.[17] Kannabiksen käytössä ruoassa tai juomassa ei savun hengittämisestä syntyviä haittavaikutuksia luonnollisestikaan ole. Äkillisiä yliherkkyysvasteita voi toisinaan esiintyä.

Riippuvuuspotentiaali

Säännöllisessä käytössä kannabiksen sietokyky eli toleranssi kasvaa. Kannabis aiheuttaa ensisijaisesti lievää psyykkistä riippuvuutta. Kannabis on hyvin sosiaalinen huume, joten sosiaalisen riippuvuuden osuus lienee myös suuri osa kannabisriippuvuudesta. Kannabiksen käytön lopettamisesta seuraa joskus lieviä vieroitusoireita, jotka ilmenevät muun muassa nukahtamisvaikeuksina, vatsavaivoina, hikoiluna, pintaverisuonien supistumisena sekä alakuloisuutena. Oireet ilmenevät yleensä muutaman seuraavan vuorokauden aikana käytön lopettamisesta.

Maailman terveysjärjestön WHO:n väitetään poliittisen painostuksen takia salanneen tutkimuksen, jossa kannabis todettiin laillisia päihteitä haitattomammaksi.[41][42] WHO kuitenkin kiistää tämän ja sanoo, että tutkimus jätettiin julkaisematta sen sisältämien ristiriitaisuuksien ja epätieteellisyyden vuoksi.[43] EU-raportti vuodelta 2008 kuitenkin tukee WHO:n aiempaa tutkimusta ja sen mukaan kannabis oli tutkituista päihteistä vaarattomin ja haitattomin.[44]

Kannabis lääkkeenä
Kannabista sisältävä lääkepullo vuodelta 1906

Kannabiksen lääketieteellinen käyttö on edelleen tiedeyhteisössä kiistanalainen kysymys.[1] Hamppupohjaisista lääkkeistä on yleensä poistettu päihdyttävä vaikutus.

Kannabiksella on tähän mennessä tieteellisesti todistettu olevan ainakin seuraavia lääkinnällisiä käyttötarkoituksia:

* Kivun lievitys
* Pahoinvoinnin ja oksentelun hillitseminen
* Ruokahalun kiihottaminen

Yleisjännityksen poistajana kannabis voi olla hyödyllinen esimerkiksi syöpäpotilaille, jotka vastaanottavat kemoterapiaa. Myös multippeliskleroosissa (MS-tauti) ilmenevän lihasjäykkyyden (spastisiteetti) ja kipujen lievittämisessä sekä glaukooman (silmänpainetauti) ja AIDS-potilaiden lääkinnässä kannabiksen käytöstä on saatu hyviä tuloksia. Kannabiksen lääketieteellistä käyttöä vastustavat tutkijat ovat todenneet, että se vahingoittaa ihmisten keskittymiskykyä ja koska kannabis sisältää yli 400 kemikaalia, voivat sen sivuvaikutukset olla ennalta-arvaamattomia. British Medical Association katsoo, että vain kannabinoideja, eikä koko kannabiskasvia tulisi käyttää lääketieteessä, koska kannabis sisältää myös monia myrkyllisiä yhdisteitä ja kehottaa uusien kannabikseen pohjautuvien ”täsmälääkkeiden” kehittämistä.[1]

Kuopion yliopiston tutkimuksessa kaksi ruokalusikallista (päihteetöntä) hamppuöljyä päivässä lievitti atooppista ihottumaa ja johti lääkityksen vähentämiseen.[37]

[muokkaa] Lääkekäyttö Suomessa

12. joulukuuta 2006 uutisoitiin, että Suomessa on myönnetty kannabista lääkkeeksi, ensi kertaa sen kriminalisoinnin jälkeen. Kyseessä oli Lääkelaitoksen edustajan mukaan yksittäispäätös, joka ei tarkoita, että kannabista alettaisiin määrätä lääkkeenä jatkossakin. Erityisluvan saanut mies kärsii onnettomuudesta johtuvista selän hermovaurioista. Kannabikseen päätettiin turvautua, koska opiaattijohdannaiset kipulääkkeet olivat aiheuttaneet sivuoireita. Lääkelaitos hylkäsi alun perin luvan, mutta hallinto-oikeus kumosi päätöksen.[38][39]

Hallinto-oikeuden päätöksen vuoksi sosiaali- ja terveysministeriö ilmoitti 17. joulukuuta 2007 kannabiksen lääkekäytön tarvitsevan selkeytetyn lainsäädännön. Uusi asetus tulee poistamaan kannabiksen lääkkeenä käytön kiellot ja sallii lääkelaitoksen myöntää erikoislupia kannabiksen käyttöön entistä helpommin. Asetuksen luvataan tulevan voimaan muutaman kuukauden päästä.[40]

Suomalainen lääketukku toi 2008 alkaen apteekkien saataville nabilonen (mm. Kanadassa kauppanimellä Cesamet), joka on synteettinen delta-9 THC. Poikkeuksellisen siitä tekee se, ettei se ole lainkaan huumausaine, jolloin jokainen suomalainen lääkäri voi sitä potilaalleen kirjoittaa ilman huumausainereseptiä. Riittävillä annoksilla se on todettu tehokkaaksi hoidoksi (aivan kuten kannabis) moneen spastiseen ja neuropaattiseen kiputilaan, mutta suurimpana erona on se, että se ei estä normaaleja toimintoja samassa määrin kuin huumausaineet. Kannabinoidien viihteellisen käyttömahdollisuuden puuttuessa sille ei myöskään ole syntynyt pimeitä markkinoita Kanadassa tai UK:ssa, missä se on käytössä kivun hoidossa. Tuotteelle on Englannissa haettu ns. orphant disease -statusta erään spastista kipua aiheuttavan sairauden hoitoon. Suomen lääkelaitos ei kuitenkaan ole myöntänyt sille vielä korvattavuutta.

Paremman ihmiskunnan ja KANNABIKSEN laillistamisen puolesta KYLLÄ!!!!!!!!!!!!!!
Lahti

#1227 Nonii fiksut ja filmaattiset!!!

19.05.2009 10:07

Kannabis lääkkeenä
Kannabista sisältävä lääkepullo vuodelta 1906

* Kivun lievitys
* Pahoinvoinnin ja oksentelun hillitseminen
* Ruokahalun kiihottaminen

[muokkaa] Lääkekäyttö Suomessa

Lahti

#1228 Nonii fiksut ja filmaattiset!!!

19.05.2009 10:07

Käytön haitat

#1229 KYLLÄ

19.05.2009 10:09

Paremman ihmiskunnan ja kannabiksen lailistamisen puolesta *KYLLÄ* *KYLLÄ* *KYLLÄ*
Lahti

#1230 HYVÄ SUOMI!! (vai onko sittenkään hyvä)

19.05.2009 10:45

Suomi on nyt pohjoismaiden suurin alkoholin kuluttaja

Suomalaiset juovat enemmän alkoholia kuin ketkään muut pohjoismaalaiset. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen katsauksen mukaan Suomi on ohittanut ensi kertaa alkoholinkulutuksessa Tanskan.

Tähän asti Tanska on ollut eniten alkoholia käyttävä Pohjoismaa.

Suomessa alkoholia kuluu yli kymmenen litraa vuodessa asukasta kohden. Muut Pohjoismaat jäävät kymmenen litran alle.

Vähiten alkoholia juodaan Norjassa ja Islannissa, joissa kulutus on runsaat kuusi litraa vuodessa.

Eurooppalaisittain vertailtuna alkoholin kokonaiskulutus on Suomessa ylempää keskitasoa.

Suomalaiset juovat suunnilleen saman verran alkoholia kuin ranskalaiset, kun taas Suomea enemmän alkoholia juodaan Tshekissä, Irlannissa ja Unkarissa.

Alkoholijuomien päivittäinen käyttö on Suomessa kuitenkin edelleen harvinaista, ja alkoholia käytetään viikonloppuisin.

Alkoholin kulutusta ovat lisänneet etenkin naiset ja eläkeläiset, kun taas nuorten alkoholinkäyttö on vähentynyt.

THL:n katsaus "Suomen alkoholiolot 2000-luvun alussa" julkaistiin iltapäivällä.
Timo Lemettinen
Espoo

#1231 Kannabis Lailliseksi ?

19.05.2009 11:34

Quote :* Myyntiä voitaisiin valvoa, alaikäisten olisi vaikeampi hankkia kannabista.

jos kannabis laillistettaisiin ja sitä myytäisiin alkon tyylisissä valtion monopoleissa vain tietyn ikäisille (esim 18v). Helpottaisi se alaikäisten kannabiksen saantia.
Esim tällä hetkellä nuorten ei ole kovinkaan hankalaa saada alkoholia käsiinsä.

Quote :* Suuri rahasampo siirtyisi salakuljettajilta sekä rikollisjärjestöiltä valtiolle.

Ehkä näinkin.

Katukaupassa lätkän ja budin hinta pyörii jossain 6-15€ välillä.

ja tälläkin hetkellä alkoholi on laillista ja joka tapauksessa joka kylältä ja kaupungista löytyy lestipullon heittäjiä.

Rikollisjärjestöillä on varaa tiputtaa hintoja varmasti ja valtiolla ei ole tähän mahdollisuuksia koska heidän pitää miettiä terveydellisiä haittoja.

Quote :* Yhtenä tärkeimmistä lääkekäyttöä puolustavista tekijöistä voi mainita vahvojen kipulääkkeiden käytön väheneminen.

Lääkekäyttö on lääkekäyttöä ja päihdekäyttö on päihdekäyttöä.. Kannabiksella on kiistämättömästi hyötyjä lääkekäytössä ja sitä käytetään suomessakin lääkkeenä.
Mutta yhäkin päihdekäyttöä kannabiksella ei tulisi sallia.

#1232 Kannabis lailliseksi!!

20.05.2009 08:40

Vähemmän kannabis aiheuttaa vuosittaisia kuolemia kuten tupakka ja alkoholi. Ja jos se tulisi lailliseksi suomeen niin tottakai sinulla on oikeus sitä kasvattaa myös kotona mutta vain tietyn määrän kasveja...Suomenvaltion pitäis oikeasti avata silmät ja tutkia että onko kannabis niin pahaa kuin siitä on puhuttu!? Todisteet osoittavat tällähetkellä että se on vaarattomampaa kuin tupakka! Suomessa oli kielto laki alkoholista...TOIMIKO SE???? Tottakai jokainen äiti ja isä kotona on paniikissa että mitä jos se laillistettaisiin!!!??? Todennäkösesti monen reaktio on että minähän en lapsiani ulos enää päästä kun huumehörhöt kulkee vapaana...HUOM: Kannabiksen käyttö ei ole narkomaniaa tai jos on niin samalla tasolla kuin tupakka jos niinkään pahasti..kannabista vetävä ei ole huume hörhö, en tiedä yhtään kuka olisi käyttäytynyt agressiivisesti polteltuaan pudia.. mutta kymmeniä kymmeniä sekopäitä kun otetaan kuppia!! IHMISET HUOM!!!!!!!!!!!!

Mailma ON ja tulee aina olemaan samanlainen....Kannabista on ollut aina ja tulee olemaan!!!! Aivan kuten tupakkaa, alkoholia!!!! Se ei tuo oikeastaan yhtään sen enempää terveys ongelmia kuin mitä nyt on!!! Oli kannabis laillista tai ei niin sitä tullaan aina käyttämään koska ihmiset on huomannu kasvin monipuolisuuden!!! Jokaisessa asiassa joka on maanpäällä on HYVÄT ja HUONOT puolet. KANNABIS = ISO lisätulo suomelle ja uusia työpaikkoja!! Sekä nimenomaan sen lääketieteellinen vaikutus... MINUN mielestäni se on asia jota ollaan liikaa mustamaalattu OIKEASTI. KANNABIS ON ROHDOSKASVI EI HUUMETTA!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!ÄÄNESTKÄÄ KANNABIKSEN PUOLESTA!!!!!!!!!!!!!

****KYLLÄ****
Pekka Randelin
Kuopio

#1233 ns. Huumepolitiikkaa

21.05.2009 13:41

Noniin nyt ois taas tietoa jaettavana mikä on ns. huumepolitiikan linja mailmalla tänäpäivänä. Eli käykääpä kurkkaamassa //nwohavaintoja.blogspot.com
susanna malinen
Ylöjärvi

22.05.2009 15:50

JEEJEE KYLLÄ SE LAILLISEKS PITÄS SAADA. Kyllä ne alkoholistiperheen nuoret toivoisivat varmasti vanhempiensa mielummin polttavan hatsia ja chillailevan ku juovan ittensä hengiltä ja hakkaavan vaimonsa. Niin se vaan on. Alkoholi rikkoo perhesuhteet.
Ihmisille on vaan annettu se tietty mielikuva siitä että jokin tietty asia on ns. laitonta. Tuttu ja turvallinen kun ei itse tarvitse miettiä asiaa kun joku toinen on sen jo miettinyt valmiiksi. Ihmiset ei uskalla/osaa itse miettiä asiaa pidemmälle. Yhtä suuri haloo olisi tupakasta jos se ei olisi laillista. Se nyt vaan sattuu olemaan. Tupakka olisi myös varmasti luokiteltu huumeeksi.
Henkilöt joilla on kokemusta kyseisen paljonpuhutun ``huumeen`` kätöstä, osaavat rehellisesti ja varmoin sanoin kertoa millaista käyttö oikeasti on. Tottakai ihmiset jotka vetävät vaan viinaa ja polttavat röökiä, asettavat kannabikselle hirveät ennakkoluulot ja pitävät sitä hirveänä huumeena. Kokeilkaa niin tiedätte. varmasti mieli muuttuu.
susanna malinen
Ylöjärvi

22.05.2009 15:58

Perään viellä lisättäköön :

NATURE CAN NOT BE ILLEGAL!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

22.05.2009 22:50

Teemu Koivisto
Kiukainen

#1237 Niin aina...

28.05.2009 18:15

''Käytön haitat

Kannabiksen vaikutuksista sikiöön raskauden aikana ei ole tarkkaa tietoa, mutta oletettavasti poltettu kannabis aiheuttaa sikiölle samanlaisia vaurioita kuin tupakka. Kannabiksen käytöstä ei seuraa akuuttia myrkytys- tai kuolemanvaaraa.[10] Pekka Saarnion tekemässä katsausartikkelissa on vertailtu alkoholin ja kannabiksen käytön haittoja. Alkoholi todettiin selvästi haitallisemmaksi päihteeksi.[18] EU-raportti vuodelta 2008 kertoo kannabiksen olevan tutkituista päihteistä vaarattomin ja haitattomin.[19]''

Yhdestäkään noita jutuista ei ollut todisteita vaan ne on oletettua asiaa.. Järki käteen kun luetaan näitä juttuja.
Teemu Koivisto
Kiukainen

28.05.2009 18:28

''Mutta jos en ole väärässä tällä hetkellä lääkekannabis esim maksaa 15e grammalta ja terveydellisten haittojen estämiseksi valtion pitäisi verottaa kannnabista paljon joten sen myynti hintapyörisi jossain 15-20€ tienoilla..
Katukaupassa lätkän ja budin hinta pyörii jossain 6-15€ välillä.
Kuka silloin ostaisi sitä kannabista enää sieltä valtion liikkeestä kun naapurin jaska myy sitä halvempaan hintaa vaikka se onkin laitonta.''

Jos lääkekannabiksesta tulee yleistä, se tarkoittaa että Kela alkaa antamaan korvausta siitä ja se tarkoittaa että lääkkeen hinta laskee. Jos kannabis gramma maksaa 20e ja kela maksaa minimissään 42% siitä, tulee gramman hinnaksi 11,6 euroa. Maksatko 12 euroa lääkeyhtiön kasvattamasta kannabiksesta jonka laatua ja tehoa on valvottu vai 10 euroa Jaskan katulätkää, joka sisältää jatkeaineita, kuten muovia, pihkaa, vahaa, yms. ? Fakta on että alle 15 euron ei saa budia tai hassista joka oikeati saattaa olla hyvää. Muutamia poikkeuksia silti sattuu. Jos väität vastaan, niin mietippä mitä eroa on Amsterdamin coffeeshopista tai kadulta ostettavan budin laadussa.
Miikka Tuominen
Nurmijärvi

#1239 asd

05.06.2009 01:06

Ensinäkin. Kannabis ei ole huume jos te vastustatte sitä niin ehkä ette tiedä kaikkea? toki kannabiksesta voi siirtyä piriin koksuun naksuun amppiin hepoon? okei niin voi mistä vain muustakin terveydelliset haitat vittuun?! koska niitä kukaan muutenkaan noudata? ns PILVIVEIKKOIJA vastustavat äijät itsekkin juo bisseä ja syövät makkaraa joten eisekään kriteerien mukaan ole terveellistä .. niistä ei edes kannata puhua toki kyseisellä kannabiksella on haittavaikutuksensa mutta se että ihmiset joutuu velkoihin tuosta paskasta ja muutenkin sen tuottaminen esim himassa ei ole niin kallista yhdesta kasvista saa jopa 400g kukkaa joten sillä luulisi pärjäävän katukauppa ja velat ja kuumotus lakkaisivat siihen esim. myös muilta lainaaminen ja muille tuominen ja välistä vetäminen lähtisivät. kannabis on mukava aina kun haluaa rentoutua mutta jos bailaamaan lähtee niin suosittelen sitten alkoholia.. Kukka on ihan eri asia kun alkoholi. kummatkin alkavat lopuksi kyllä väsyttää. Ja pilvestä ei todellakaan tule yhdestä spliffistä mitään psykoosia ja jos tulee niiin tyyppi joka sen on vetänyt on jo todennäköisesti skitsofreenikko .. mutta jos polttaa sitä vaikkapa kun jamaikalaiset niin ei ihmekkään jos alkaa aivot ehkä vähän hidastua se on sama asia kun vetäisi joka päivä viinaa kyllä siitäkin alkaa aivot hidastua. joten älkää katsoko niin avarattomasti asiaa! Se on vain Perinne että PILVIVEIKOT SITÄ JA TÄTÄ .. Sentakia ne NISTIT PÖLLII KOSKA NE ON VELOISSA NIMEN OMAA KYSEISESTÄ PASKASTA?! ne voi olla veloissa monesta muustakin mutta onhan se jo sika hintasta jos ostat Yhden pienen gramman 20e? Se ei edes ole paljoa se on saatanan kallista ?! ja täällä koskaa muutenkaa tiedä että mitä saA? joten kannataisi miettiä että mikä se on se juttu? eikä todellakaan kaikkien ole pakko sitä Pilveä poltttaa/syödä/juoda käyttää jos se on laillista ? ei kaikkien tarvi myöskään syödä lihaa vaikka sitä on tarjolla enemmän ku laki sallii eikä kaikkien tartte polttaa röökiä vaikka kaupan tiskit on täynnä sitä eikä kaikkien tarvi juoda viinaa vaikka alkot ja viron laivat notkuu sitä ?! eikä kaikki ole dokuja vaikka viinaa myydään? mutta joo kiitos
Noora Kaivola
Oulu

10.06.2009 14:14

Joo, kyllä minäkin ennemmin katselisin vanhempia, jotka ovat tötsyt vetäneet kuin pullollisen viinaa. Olen sitä mieltä, että kannabis ei todellakaan ople vaarallisempaa kuin alkoholi ja tupakka tahi kahvi, päinvastoin. Jos todellakin hyvä asia saadaan läpi, ihmiset jotka pössyttelevät saisivat laillista ja puhdasta tavaraa, eikä tarvitse miettiä, mitäköhän tässä tällä kertaa on.

Kotikasvatuksesta ei ole mitään haittaa, jos sitä tosiaan kasvattelee omaan käyttöön. Ajatelkaas pontikankeittelijöitä, moniko epäonnistuu prosessissa ja sokeuttaa tahi jopa tappaa muita myrkyllään?

Jokaisella on järkeä sen verran päässään, että tietää, milloin ja miten mitäkin päihdettä käyttää, ja miten käyttäminen vaikuttaa kaikkeen tekemiseen. Tuskin järkevä ihminen hyppää auton rattiin humalassa, miksi sitten siis pilvessäkään?

Itse en silti pössyttelisi, jos olisi pieniä lapsia. Päihteiden käyttöä ei tarvitse opettaa pienestä saakka lapsille, miten onkaan tupakan kanssa käynyt? Tupakoivien lapset aloittavat polttamisen herkemmin kuin tupakoimattomien. Tässäkin silti oma järki käyttöön. Valistusta myös perheen sisällä, ei vain kouluissa!

Tuskin Suomessa kannabiksen käyttö lisääntyisi, vaikka se laillistettaisiinkin. Tai sitten lisääntyisi, mutta kovempien aineiden käyttö vähenisi. Toki kannabiksen ostoikäraja saisi olla sama kuin alkoholilla ja tupakallakin, tai hieman alhaisempi. Mutta ei ihan joka nappulan tarpeisiin. Lääkekäyttöön kannabis tulisi laillistaa välittömästi!

Mahdoin tässä vain toistaa kaiken, mitä muutkin täällä ovat kirjoittaneet, mutta en voinut ja malttanut olla ilmaisematta mielipidettäni!

Hyvällä asialla olet adressin kirjoittaja, toivottavasti asia saadaan joskus vielä läpi! =)

11.06.2009 14:59

Miksi oikeasti edes käyttää synteettisiä kun luonnosta saa? Miten kukaan voi kieltää toista käyttämästä sellaista mistä ei ole haittaa kenellekkään muulle paitsi valtion rahasampolle.

11.06.2009 15:07

Nääh vitun sama oikeesti, jaksa enään taistella tästä asiasta. Niin kauan ku on douppii ni kyllä sitä doupataan. Mitä laittomampaa se on, sitä enemmän rahaa pyörii tuolla väärissä käsissä. Karhunpalvelus suomenkielellä.

11.06.2009 15:18

Ja millä vitun tavalla se teidän elämää liikuttaa onko kannabis laillista vai ei? Jos haluutte vittu oikeesti parantaa tätä vitun maailmaa niin eiköhän ensiaskel olis paukkii vittuun siitä vitun tietokoneelta ja lähtee vaikka vapaaehtoistyöhön punaiselle ristille? Maailmassa on vittu oikeesti niitä vitun ongelmia ja ne ei ole huumeet. Rupee pikkuhiljaa vituttaa tää vitun tuulipukukansa täällä. Vitun idiootit.

11.06.2009 23:31

Ja vaikka olisikin suurin ongelma niin se johtuu yksinomaan kieltolaista.
Miia Hytönen
Suolahti

#1245 hmm.

12.06.2009 14:45

"Ja millä tavalla se teidän elämää liikuttaa onko kannabis laillista vai ei? Jos haluutte oikeesti parantaa tätä maailmaa niin eiköhän ensiaskel olis paukkii siitä tietokoneelta ja lähtee vaikka vapaaehtoistyöhön punaiselle ristille? Maailmassa on oikeesti niitä ongelmia ja ne ei ole huumeet. Rupee pikkuhiljaa vituttaa tää tuulipukukansa täällä."

Muokkasin vähän tekstiäsi että se kuulostaisi järkevämmältä.

Mut anyway, mietippä kuinka monta vuotta punainen risti on ollut olemassa. Aika vähän on sekin saanut ainakin minusta aikaan.

Minkä tahansa asian voi käsittää ongelmaksi, ja se, että unohdetaan tämä asia taka-alalle ei auta yhtään. Ne, jotka haluaa hoitaa tämän asian ensiks kuntoon niin tehköön niin, sitten kun ollaan saatu kannabis siihen asemaan mihin se kuuluu, niin sitten voidaan ruveta auttamaan muuten.

Mene toki itse punaiselle ristille vapaaehtoiseksi jos haluat, mutta minä en vielä mene.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

12.06.2009 19:51

12.06.2009 23:32

Tässä on näet taas tapahtunut pieni väärinkäsitys. Tuomas heinonen ei tuolla tekstillään suinkaan tarkoittanut että puoltajien pitäisi painua punaiselle ristille kerjäämään vaan puolestaan tietämättömien mutu-vastustajien. Teksti on kyllä tunteellisesti kirjoitettu ja sitä mukaa hieman hämäävä, mutta siinä on henkilö joka ei jaksa enää "taistella" kannabiksen laillistamisen puolesta. Näin meille joillekin käy, niinkuin valitettavasti minullekin.(Nykyään toimin väärinkäsitysten korjaajana :) ) Eli on huomattu ettei Paksukalloisiin suomalaisiin uppoa millään päähän se, että kieltolaki ei toimi ja se, että kannabis aiheuttaa vähemmän haittaa laillisena päihteenä/lääkkeenä. Nyt istutaan ja odotellaan millon kieltolain alku ja juuri eli Jenkit hoitaa asian taas vanhalle paremmalle mallille.

12.06.2009 23:33

Anteeksi siis markus heinonen. voela!
zig zag J
FG street

#1249 Mieluummin hamppua kuin mielialalääkettä!

17.06.2009 00:33

Ottaisin mieluummin hamppua,joka on luontoäidin tuottamaa herkkua, kuin jotain pahamaisen ihmisen tekemää kemikaalia.pahalla päällä voi ottaa yliannostuksen mielialalääkettä ja se vasta vaarallista onkin ! hamppua taas pitää vetää noin 20 kg että pääset yliannostukseen johon kuolet ja tuo määrä on mahdoton saavuttaa...
zig zag J
FG street

#1250 Take the dope and fuck the pope !

17.06.2009 00:35

Relax!This is great experience !