Yksityisen hoidon tuen kuntalisän korotus Raisioon

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Yksityisen hoidon tuen kuntalisän korotus Raisioon.

Jari Suominen
Turku

#1 Turkulaisena

03.12.2007 04:23

en voi allekirjoittaa mutta olen sitä mieltä että kaikkia jälkeenjääneitä tulonsiirtoja pitäisi korottaa.
Mervi Österman
Adressin tekijä

#2 Myös muutkin kuin Raisiossa asuvat voivat osallistua

06.12.2007 09:33

Muokkasin adressin tekstiä niin, että myös muutkin kuin Raisiolaiset voivat allekirjoittaa. On ihan hyvä että sana leviää myös Raision ulkopuolelle. Ehkäpä päättäjiä kiinnostaa sekin, että tällainen ei ole kovin hyvää mainosta Raisiolle lapsiperheen asuinpaikkana, jos näin ilmiselvää epäkohtaa ei saada korjattua.
anna ekström
masku

#3 Maskun tuet

06.02.2008 18:45

Maskuakin mainostetaan lapsiperheiden kasvavana paratiisina, mutta päivähoito on sangen huonosti ja epälaadukkaasti järjestetty. Yksityistä hoitoa ei voi edes ajatella, koska mitään tukea ei saa kunnalta, vain Kelan perustuki 137e/kk tulisi kyseeseen. Kolmen lapsen päivähoito siis meidän perheellemme maksaa 420e, eikä minulla ole mahdollisuutta esim. palkata kotiimme hoitajaa, mikä olisi tietysti kaikkein kätevin vaihtoehto ja mahdollinen jos saisin kunnalta yksityisen hoidon tukea.
Tähän verrattuna toki Raision tilanne on parempi, mutta muihin kuntiin nähden toki heikko sekin.
Toivottavasti päättäjät näkevät nämä epäkohdat ja tekevät niille jotain!
Janne Laulumaa
Raisio

#4 Ehdottomast

20.10.2008 07:33

Mielenkiintoista nähdä millainen kanta tulee olemaan ryhmällä, kun asia otetaan käsittelyyn. Itse olen kirjoittanut adressin alle jo viime vuonna ja taisin asiasta jonkinlaisen kirjoituksenkin tehdä väen lehteen. Toivottavasti kuntalisä saataisiin naapurikuntien tasolle, tällä hetkellä Raisiolaisille vanhemmille tulee lastenhoito satoja euroja kalliimmaksi.
Liisa Murtola
Raisio

#5 Alle 3 v!?!

20.10.2008 21:10

Mikäli lapsi esim. sairastelee paljon, on hyvä vaihtoehto hoitaa lasta kotona tai pienryhmässä, vaikka yksityisessä hoidossa. Mutta katson kyllä että yli 3-vuotiaiden osalle tuen maksaminen on toissijainen vaihtoehto. Yli 3-vuotiaille pitää taata oikeus päiväkotipaikkaan, ainakin puolipäiväisesti, muiden ikäistensä joukossa, yhteisössä, jossa on selkeät yhteisö- ja kasvatukselliset tavoitteet ja koulutettu hoitohenkilöstö. Eli he eivät kyllä kuulu kotihoidontuen piiriin.
Mervi Österman
Adressin tekijä

#6 Tarkennus

26.10.2008 14:34

"...yhteisössä, jossa on selkeät yhteisö- ja kasvatukselliset tavoitteet ja koulutettu hoitohenkilöstö"

Turunseudun yksityiset päivähoitajat Ry:n hoitajat noudattavat yhteistyössä Raision kaupungin kanssa tehtyä varhaiskasvatussuunnitelmaa. Se että hoitajat ovat yksityisiä, ei sulje pois sitä että olisivat myös koulutettuja ja päteviä.

Jos mietitään sitä, että lapsi tarvitsee yli kolmevuotiaana isomman joukon jossa harjoitella ryhmätyöskentelyä ja sosiaalisien suhteiden solmimista, tulee muistaa että perhepäivähoito ei ole ainoa yksityinen hoitomuoto. Ainakin Kaarinassa on jopa yksityinen päiväkoti jossa käyvät lapset kuuluvat samalla tavalla käsittääkseni yksityisen hoidon kuntalisän piiriin. Mikäli Raision tuet olisivat paremmat, ehkä sellainenkin olisi mahdollista myös Raisiossa.