Turha työvoimakoulutus lopetettava!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Turha työvoimakoulutus lopetettava!.

Ori Incitatus
Turku

#1 Vihdoinkin joku uskaltaa

02.01.2008 19:59

puuttua tähän pelleilyyn.Suuri lama 1990-luvun alusta alkaen aiheutti päättävälle eliitille paineita.He pelkäsivät, ehkä aiheestakin, että heille käy kuten tämän maailman Ceausescuille ja Miloseviceille-puhumattakaan Mafiaveljistä akselilla Jerusalem-New York-Moskova-Peking ym.ym.Kansalle piti keksiä tekemistä ettei se huomaisi miten koko kansallisomaisuus "yksityistetään".Tosiasiassahan Suomi tekee samaa kuin Venäjä-pienellä viiveellä tosin...
Venäjällä jaettiin vouchereita joita vastaan sai yksityistettävien valtionyritysten osakkeita.Köyhät tosin vaihtoivat ne leipään ihan heti ja keinottelijat kaappasivat kaiken itselleen.Suomessa ei edes jaettu mitään vouchereita-omaisuus vain otettiin kansalta ja annettiin kavereille jotka olivat verkostoituneet oikein...
Kaiken koulutuksen ja muun paperisodan tarkoituksena on pitää kansalaiset kiireisinä.Tällöin he taistellessaan toimeentulostaan eivät huomaa kun omaisuus rosvotaan.
Viimeksi "Suomen" hallitus hankki vapaat kädet myydä loputkin pois.
Myös Natoon mennään vaikka enemmistö vastustaa-kysykää vaikka toveri ulkoministeriltä.
mä mä

#2

04.01.2008 21:46

Asiassa on toinenkin puoli. Minua ei ole koskaan pakotettu muulle kuin työnhaku-kurssille. En suostunut menemään sinnne ja täti kiristi ja uhkasi, mutta menin sitte harjotteleen niin unohtu sekin kurssi. Muille kursseille olen halunnut mennä itse, koska toinen vaihtoehto on olla kotona. Mieluummmin lähden joka päivä oppimaan jotain kuin syljen kotona kattoon. Eihän niiltä työllisty ja opetuskin on ollut mitä sattuu, mutta olen antanut palautetta ja se on tuottanut tulosta. Kun osaa vaatia niin saakin jotain. Oma asenne ratkaisee. Valitettavasti eniten valittamista minulla on kurssikavereista, jotka mieluummin häiritsevät opetusta lapsellisella kitisemisellä ja lintsaamalla kuin yrittäisivät ottaa sen vähän opin vastaan. Jos koulutukset lakkaisivat, minut löytäisi hourulasta kun olen pimantanut kotiin. Mutta ymmärrän teitä jotka olette niihin kyllästyneet, turhautuminen tulee kaikilla vastaan jossain vaiheessa. Haluaisin töitä mutta kun en näytä niitä saavan.
ava-beata hellsten
helsinki

#3 samaa mieltä edellisen kanssa,mutta

17.01.2008 17:30

Koulutuksen tulisi olla joko ammattitutkintoon tai muuhun tutkintoon johtavaa. Ei ole mittään järkeä kurssittaa ihmisiä vain kurssittamisen ilon vuoksi. Esimerkiksi useimmat ohjaavat koulutukset ovat tällaisia. Myös kurssit, joissa työssäoppimista on lähes 70 % kurssin kestosta, kuuluisivat mielestäni oppispoimuskoulutuksen piiriin.

Työvoimapoliittinen koulutus on myös eriarvoistavaa ja erilaiset mahdollisuudet tuottavaa koulutusta verrattuna vakkarityössö oleviin.

Koulutuksen tulisi olla myös työtä vailla jääneen ammattia edistävä ja tukevaa sekä ylläpitävää täydennyskoulutusta.

Koomisin kohtaamani määräys työttömän velvollisuuksista on ollut juuri em juttu;"työttömäksi jääneen on ylläpidettävä osaamistaan kolutuksen keinoin". Heti tämän jälkeen on pitkä lista kielletyistä koulutuksista, jotka käytännössä sulkevat pois kaikki järkevät ammattitaidon ylläpitämiseksi tarvittavat koulutusmuodot.

Mielestäni ryövoimaPOLIITTINENkoulutus tulisi lopettaa koknaan ja korvata puhtaasti ammattiin tai tutkintoon johtavilla koulutuksilla.

Esimerkiksi oppilaitos voisi olla nimeltään: Aikuisammattioppilaitos, Aikuisten yliopisto, Aikuisten ammattikorkeakoulu jne...