Alkoholi laittomaksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Alkoholi laittomaksi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

15.06.2008 00:12


Markus Sjögren
Masku

#2

15.06.2008 00:37

Suomessa oli alkoholin kieltolaki 1919 - 1932. Silloin se sai aikaan ennen näkemättömän viinan salakuljetuksen aikakauden, lisäksi itse huolimattomasti valmistetut alkoholi tuotteet saattoivat sisältää metanolia joka pieninäkin määrinä voi aiheuttaa sokeuden ja jopa kuoleman.

Kieltolaki ei pidä ja kun tehdään jostain laitonta tehdään myös rikollisia.

Itse en näe kohtuu käytössä mitään väärää.


Markus Sjögren kiittää ja kuittaa

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

15.06.2008 14:10


Iiro Wasen
Turku

#4

16.06.2008 17:47

Olen samaa mieltä että tämä adressi ei mene ikinä läpi ja huomautan että aivosolut uusiutuvat maksimissaan kerran ihmisen elinaikana(n.50v.) ja silloinkin vain osa, joten sillä ei ole mitään väliä hidastaako se niiden uusiutumiskykyä.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.06.2008 20:42


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.06.2008 22:40


Joni Partanen
Sydney, Australia

#7

20.06.2008 02:00

Kaikki päihteet ovat tarkoitettu viisaille ihmisille, koska liikaa on aina liikaa, sitä eivät tyhmät ymmärrä. Aivan sama oli sitten aine alkoholi tai vaikkapa kokaiini, lasillinen lauantaisin tai muutama jointti/viiva vuodessa ei tee kenestäkään huonoa ihmistä. Kunhan kaikilla ihmisillä olisi sitä ”selkärankaa” niin kaikki huumeet (alkoholi mukaan lukien) voisivat olla laillisia. Itseäni ei juuri haittaisi vaikka alkoholi kiellettäisiin kokonaan, jos se olisi mahdollista siis. Nostetaan alkoholiveroa vaan muutamalla kymmenellä prosentilla vielä niin johan rupeaa tapahtumaan suomen päihdekulttuurissa. Kannabishan on jo halvempaa kuin viina, eli kun viina kallistuu entisestään kannabiksen kysyntä kasvaa, eteenkin nuorten keskuudessa. Tätä seikkaa meidän päättäjät eivät ollenkaan ota huomioon kun puhutaan alkoholiveron nostamisesta.
Jonne Räsänen
Siuntio

#8

20.06.2008 15:20

Tää nyt on vähä tätä taas.
Miks alkoholin pitäis olla laitonta?
Eikö se ole aika pitkälle oma päätös jos haluaa oman maksansa tuhota tai ei?
Vaikka eräät henkilöt eivät alkoholista pidä, miksi pitäisi pilata muiden ilo?
Jos inhoaa huumeita tai alkoholia se on niin simppeliä että ei osta tai käytä kumpaakaan. Turha siitä on sen isompaa juttua tehdä.

-Jonne
Tuomas Sihvonen
Karjaa

#9

21.06.2008 03:02

Mitäs kävi kun viimeksi alkoholi kiellettiin?

Alkoholin käyttö moninkertaistui...
Hintoja kyllä voitaisiin korottaa, mutta kieltämisessä ei olisi mitään järkeä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

05.07.2008 10:35


Henriikka Virtanen
Hämeenlinna

#11 Ei järkeä

09.08.2008 21:13

Jos alkoholi kiellettäisiin Suomessa, en usko että siitä olisi apua väärinkäyttäjien kohdalla. Alkoholia keitettäisiin itse tai sitä salakuljetettaisiin...aika utopinen idea.
Kari Suomalainen
Varkaus

#12

10.08.2008 10:18

Miksei tupakkaa kielletä, vaikka siinä ei ole mitään hyvää? Koska niin moni ihminen on koukussa siihen ja Jumala tietää mitä seurauksia kiellosta tulisi.

Alkoholi taasen ei ole pelkästään pahasta. Puhdistukseen tätä käytetään ja viini toimii myös ruokajuomana. Alkoholia ei tulla kieltämään, eikä kenenkään ole pakko juoda alkoholia.

Jorma Särki-Kampela
Vantaa

#14 "- aivojen vaurioituminen"

14.08.2008 12:14

Jätkä on kyl dokannu ilmeisesti aika paljon.
H H
J

#15 Vai että oikein kannabikseen!?!

14.08.2008 13:49

13: Vai että oikein kannabikseen!?! Minun mielestäni tupakan ja alkoholin voisi vaihtaa vaikkapa tuoreisiin hedelmiin ja vihanneksiin.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

03.05.2009 08:39


Antti Hakamies
Askola

#17 taas tätä samaa...

03.05.2009 21:12


-"Alkoholikäyttö moninkertaistui kieltolain purkamisen jälkeen, ei sen aikana."

..ja poliisilla oli loistava määrä resursseja käytössään ja muutenkin saatiin todella paljon hyvää aikaan. Joopa joo! Tiedoksi: kieltolaki kumottiin sen takia kun huomattiin että se ei toimi.

-"mutta millä helvetin ilveellä siitä saa 'viisasten' juoman, sitä en kyllä tajua."

Tarkoittaa että jos käyttäjä on viisas, hän osaa käyttää sitä kohtuudella...
Sitä ei kenenkään tarvitse juoda jos ei halua mutta älä kuvittele olevasi parempi ihminen kuin me muut joilla on "paheita"...
Michail Jaction
Jurmaa

#18

03.05.2009 22:18

Mitenhän tätä kieltoa mahdollisesti valvottaisiin? Tietääkseni poliisilla saattaisi olla parempaakin tekemistä kuin jahdata laitonta viinaa. Todennäköisesti virkavallan lahjonta yleistyisi. Nykyiset valtion monopolista saatavat rahat jäisivät saamatta haittamenojen pysyessä lähes ennallaan vielä useiden vuosikymmenten ajan. Salakuljetus rehottaisi, kotipoltto yleistyisi. Ihmiset alkaisivat matkustella enemmän ulkomaille pelkästään ryyppäämisen vuoksi(ajatteles niitä kasvihuonepäästöjä). Kymmenien vuosien viinanpolttoperinteet ja -taidot tuhoutuisivat. Alkoholin tuotannossa työskentelevät joutuisivat työttömiksi. Mahdolliset viinanvientitulot jäisivät saamatta. Oman autoni jäähdyttimessä on erästä alkoholia. Tämä adressi kieltäisi senkin. Deodorantissa on alkoholia. Biopolttoaineessa on alkoholia. Yskänlääkkeessä on alkoholia. Jne.

Alkoholi on siis lähes välttämätön aine. Sitä ei vain voi kieltää.
Ham Puusi
Hamppukaupunki

#19 Juup

04.05.2009 10:41

"mutta miks kannabis pitäs laillistaa? herää nyt, huumetta sekin on"

Kannabis pitäisi laillistaa samasta syystä, miksi alkoholi pitäisi pitää laillisena. KIELTOLAKI EI TOIMI!!!

Ja mistä ihmeestä revit tämän: "ja jos alkoholi tulis laittomaks, alkoholistit siirtyis kannabikseen täysin!"

Alkoholistit ovat sekavuushaluista porukkaa ja kovin sekaisin ei kannabiksesta pääse. Vai tuleeko päihteistä automaattisesti "porttihuumeita" kun ne joutuvat kieltolain alle???????

"alkoholia on silti olemassa vaikka se suomessa kiellettäisiinkin."

sama kannabiksen kohdalla. ainut ero se, että kannabis on jo kielletty.

Sori "pieni" offtopic
Liisa Lappalainen
Kiuruvesi

#20

28.07.2009 20:28

"#6
"alkoholi on viisaiden juoma, kun sitä käyttää oikein ja tyhmien juoma kun sitä käyttää väärin"

Ymmärrän vertauksen tyhmien juomaan, sehän laskee väliaikaisesti älykkyyttä, mutta millä helvetin ilveellä siitä saa 'viisasten' juoman, sitä en kyllä tajua.
pasi alakangas (helsinki, 19.6.2008 22:40) "

Alkoholin oikeinkäyttäminen vaatii sitä kuuluisaa viisautta. Näin.
Laila Lallukka
Vieras

#21 Viina

08.10.2010 12:46

Moi minä olen Laila Lellukka ja asun vähän siellä sun täällä.
Milestäni olen kaunis ja kannabis on maukasta! ;)

sexynainen
Vieras

#22 seksipommi

08.10.2010 12:54

Moi mä on olen villikissa ja haluan mies seuraa en käytä paljoo alkoholia mutta jos tarjoot niin sitten ja haluaisin että piiskaisit minut kunnolla ja mionä voin esittää että olet paha polliisi mies voisitko antaa mulle sun helvetin isoo munnaa? ;O ota yhteyttä:)

Vieras

#23

08.10.2010 12:55

Terse mullon muna!
Joulupukki
Vieras

#24 Moi sexynainen

08.10.2010 12:57

Moi mie oon joulupukki! mulla on iso munnaaa , hallluun et sie esittäät että olen paha poliisi mies :p ota yhteyttä )
turhautunut

#25 Alkoholi muuttaa persoonaa

25.06.2011 15:43

Ja saa ihmiset käyttäytymään kuin täysin aivottomat idiootit, vaarantaen pahimmassa tapauksessa ulkopuolisten hengen. Kuinka paljon TURVALLISEMPAA meillä olisikaan, jos alkoholia ei olisi? Ja vaikka sitten vaihdettaisiin sen cannabikseen, pienempi paha se olisi.