Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea.

omena64

#1

27.03.2014 10:44

Työttömät ja monet eläkeläiset,elävät kaurapuurolla,leivällä,varaa ei ole enää ruokaan,koska vuokra ja monella vielä lääkkeet,joihin tulossa omavastuuosuus,vievät kaiken rahan.
Pidän kaikkein törkeimpänä,meidän sosiaalivirasto,maksaa esim somalien joka vuotiset kesälomat koko perheelle somaliaan. Me monet köyhät,ei päästä koskaan mihinkään,en ole kateellinen,suomen kesä ja luonto on ilmaista ja kaikein parasta.Meille otetaan koko ajan lisää maahanmuuttajia,muka töihin,suurin osa heistä tulee vain ilmaisen rahan perässä,eivät tee koskaan töitä. Maleksivat hgin keskustassa,tekemällä varkaukksia ja raiskauksia. Näistä ei puhuta.Meiltä suomalaisilta salataan kaikenlainen tieto.Katsokaapa cnn tai bbc uutisia,vähän toisenlaista uutista kuin meidän yle1 tai mtv3 näyttää. Hävettää olla suomalainen,elää hyvinvointi valtiossa,jossa vanhukset on hylätty,lapsia tapetaan,perheriidat ovat kärjessä,monet näkee nälkää,mukaan lukien monet lapset,vanhemmat juovat ja lapset kärsivät ja tilanne pahenee,päättäjiemme takia,heidän joiden pitäisi tehdä päätöksiä että jokaisella meistä olisi inhimillinen elämä ja perustarpeet kunnossa. En enää keksi muuta kuin kannatan LAKKOA

Vieras

#2

27.03.2014 11:08

työttömiä ei saa kohdella näin ei missään nimessä ne ovat ihmisiä niin kuin muutkin ihmiset ja vanhukset pitää myös pitää ottaa huomioon nuo eduskunnan väki kulkee ilman taksilla ne pitää lopettaa kortit pois niiltä ja rikkailta kaikki pois.terveisin jaana

Vieras

#3

27.03.2014 11:28

mä saan 522,35 eise riittä mihinkään hallitus pitäisi ottaa omista palkoista pois

Vieras

#4 Re:

27.03.2014 11:28


Vieras

#5

27.03.2014 14:35

Kaikki alle tuhat euroa maksettavat palkat kulisi vapauttaa verosta ja kaikista sosiaaliturvamaksuista,työnantaja maksaisi puhtana käteen kaikki.
Masentunut

#6

27.03.2014 22:52

Itsekkin elän nyt alle 600 eurolla kuussa, olen vakavasti masentunut. Minulla on 3 ammattia joista ei ole mitään hyötyä työmarkkinoilla, ikärasismi puree tehokkaasti. Olen niin järkyttynyt näistä päätöksistä joita suomessa on nyt tehty, etten tahdo henkeä saada ahdistukseltani.pitäisi päättäjien tajuta sentään jotain... kaikkein pienimpiin tuloihin ei saa koskea.

Vieras

#7

27.03.2014 23:11

Köyhät kituu ja rikkaat rikastuu. Mieluummin syyetään rahhaa ulkomaille, ku annetaan oman maan köyhille. Oksettavaa!

Vieras

#8

28.03.2014 06:05

Tästä on pidettävä kiinni ei tässä yhteiskunnassa pärjää alle 1000€tuloila
työttömien puolesta

#9 Työttömien puolesta

28.03.2014 06:08

Ei tosiaankaan Suomessa tule tule toimeen alle 1000€tuloilla . Tästä täytyy saada kansanliike tätä vastustamaan ei politikot tästä muuten herää
Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#10 Re: Alle 1000 euron työttömyyskorvauksiin ei saa koskea

28.03.2014 09:45

#1: omena64 -

Olet oikeassa. Meidän pitäisi ja varmaan erityisesti työväestön alkaa taas lakkoilla ja järjestää jokin protesti yms. Nythän on niin, että työväestö on jo menettänyt kaiken, minkä edelliset sukupolvet ovat kannanotoillaan saavuttaneet. Kyllä on työväestökin (liitot ym.) hyvin hoitaneet asioita, kun kaikki on saatu menetettyä. Voisin sanoa, että pitää ihan hattua nostaa niille. Kummallisinta tässä työttömyydessä on sekin, että kukaan ei enää tunnu välittävän työttömistä, että heidät on kerta kaikkiaan haudattu piiloon.

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#11 Re: Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea

28.03.2014 09:46

#2: -

Kannatan ehdottomasti!

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#12 Re: Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea

28.03.2014 09:48

#3: -

Joo.. sikamaista, alettu taas elää feodaaliyhteiskunnassa, mutta sehän kuuluukin oikeistopolitiikkaan. Oikeistolaisten lapsetkaan eivät saa kotoaan mitään, mutta kysymys kuuluukin, onko tuo oikea tapa elää?

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#13 Re: Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea

28.03.2014 09:49

#5: -

Ehdottomasti kannatan!

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#14 Re: Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea

28.03.2014 09:54

#6: Masentunut -

Hei!

Älä kuitenkaan ole masentunut. Tiedän itse, miten vaikeaa on, mutta koeta keksiä jotain kivaa tekemistä, se on tärkeää ja muista, ettet ole yksin. Kyllä minäkin vietän usein unettomia öitäkin, mutta sitten keksi napin päähäni, josta katkaistaan ajatukset. Et ole yksin, muista se. Ja.. vielä tulee päivä, joilloin sinullekin aurinko paistaa. Ihan varmasti. Elämä kulkee nimittäin niin, että siinä pitää olla kärsimystä, jos jaksaa kärsimyksen yli, tulee aurinkoinen päivä. Unohdetaan koko helvetillinen rahajärjestelmä. Minä nimittäin uskon, että rahankin loppu on lähellä. Mietipä, kun kenelläkään ei kohta ole rahaa, niin eihän sitä enää tarvitakaan. Yhteiskunnan on pakko muuttua. Silloin meilläkin on mahdollisuus. Elämä ei ole yhtä kuin raha!

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#15 Re: Työttömien puolesta

28.03.2014 09:59

#9: työttömien puolesta - Työttömien puolesta

Niin minäkin uskon, ongelma on se, että koulutus on purrut noihin nuoriin niin hyvin, että heitä ei varmaan saa mukaan protestiin ja se olisi ensiarvoisen tärkeää. Nyt pitäisi taas palata niihin vasemmistoaikoihin, jolloin työläisetkin saivat jotain. Vaikka en kyllä enää lähtisi jakamaan aioita jyrkästi eri puolueidenkin välillä. Uskon, että tilanne on silkkaa pahuutta ihmisiltä. Suomessa on niin kauhea kateus, että se todella vie kalatkin vedestä. Mutta kyllä tätä yhteiskuntaa pitäisi kehittää, ollaa ihan kuin ne alkuihmiset sieltä jostain metsästä.. Tuntuu, ettei ole mitään kehitystä tullut ja nyt mennään aimo hyppäys taaksepäin. Nyt on vaan helvetillinen homma, kun pitäisi taistella myös EU:ta vastaan.

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#16 Re: Alle 1000 euron työttömyyskorvauksiin ei saa koskea

28.03.2014 10:06

#7: -

Sinä sait jujun keskeisimmästä pointista kiinni, josta kukaan ei enää edes mainitse Suomessa. Miksi meillä pitäisi lapsilta vähentää lapsilisistä, vanhukset jättää ilman hoitoa ja työttömät ilman työttömyystukia, kun meillä oli varaa antaa niin suuret rahat Kreikkaankin. Nythän pitäisi pyytää Kreikan tai EU:n apua, kun kerran meillä ei rahat riitä. Kreikkaan annetut rahat menivät Kreikan laivanvarustajille ja yksikään tavallinen kreikkalainen ei niistä hyötynyt. Oksettaa on oikea sana!

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#17 Re: Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea

28.03.2014 10:07

#8: -

Hyvä. Kiitos kannatuksestasi!

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#18 Re: Alle 1000 euron työttömyyskorvauksiin ei saa koskea

28.03.2014 10:12


Vieras

#19

28.03.2014 16:47

Minäkin olen tällä hetkellä työtön. Olen menossa pian työelämävalmennukseen. Saan n. 650 euroa kuussa työmarkkinatukea, josta menee veroa 130 euroa. Käteen jää hieman päälle 500 euroa. Tästä jos pienenee, on pakko harkita autosta luopumista ja sitten ei ainakaan töihin pääse. Työmarkkinatuet, eläkkeet ym. etuudet ei pysy perässä, kun jatkuvasti korotetaan jotain veroa. Kohtuutonta. Jos joku telkkarissa mainitsee sanan hyvinvointivaltio, se on oikein huono vitsi.
ttt

#20 Tuulimyllyjä vastaan...

28.03.2014 18:43

Adressin kirjoittaja on oikeilla jäljillä.

Hauskana (tragikoomisena) huomautuksena voisin mainita seuraavaan. Jutta Urpiainen, myöhemmin JU muotoili, jos joku vielä muistaa, vaalimainoksensa työsopimuksen muotoon; "enemmän työpaikkoja, allekirjoitukset JU ja sinä äänestäjä". Myöhemmin vaalikauden aikana JU on antanut muun muassa MTV3 lähettämissä haastatteluissa seuraavat lausunnot: "Hallitus ei ole vastuussa suomen raha-asioista", ja "Hallituksen tehtävänä ei ole tehdä suomeen uusia työpaikkoja".

Näin omana kommenttina sanoisin että aika pöyristyttävää. Haluaisinkin JU:lle esittää kysymyksen mistä hänen mukaansa hallitus on vastuussa? Onko heidän funktio muutakin kuin verojen kiristäminen, joka näyttäisi sujuvan hienosti. Tulen muuttamaan tästä maasta lähiaikoina muualle eurooppaan ja suosittelen sitä muillekkin.
Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#21 Re: Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea

29.03.2014 08:58

#19: -

Kiitos viestistä. Sitä minäkin pelkään, että joutuu luopumaan autosta. Hallitushan vaatii, että pitää ajaa 100 km:n ja ylikin työmatkoja. Minulla oli viimeksi työmatkaa 312 km päivässä. Mietin tosiaan koko ajan samaa, että miten minä sitten menen kauemmas töihin, kun auto on myytävä ja ei se enää kaukana ole, että se pitää myydä.

Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#22 Re: Tuulimyllyjä vastaan...

29.03.2014 09:07

#20: ttt - Tuulimyllyjä vastaan...

Oikein. Kiitos kommentista. Minä olen ihan samaa mieltä. Minulla on vaan tuo 78-vuotias äiti vielä täällä, joten en pysty heti lähtemään. Tosin olen jo vakavasti harkinnut työpaikkaa vaikka Virosta. Kyllä jotain täytyy kehittää, koska Suomen valtiosta on taas kerran tullut tällainen p...ka. Muistelin eilen, kun ihmiset aikanaan lähtivät täältä Amerikkaan. Minunkin tutuissani oli ihmisiä, jotka menivät Amerikkaan. Eräskin täti ei enää ikinä tullut takaisin Suomeen (siis edes käymään), vaikka hänen miehensä tuli veljeään tänne Suomeen tapaamaan. Täti oli sanonut, ettei tule enää ikinä Suomeen takaisin, edes käymään. Olen sitä mieltä että, jos pystyy lähtemään, kannattaa lähteä, ei elämä muuallakaan ainakaan huonompaa ole.


Vieras

#23

29.03.2014 13:26

Adressi tarpeellinen!
Eduskunta vain nyhtää itselleen lisää etuuksia ja rahaa, mutta lapsilta, eläkeläisiltä ja työttömiltä viedään viimeisetkin rahat ja mahdollisuus elää edes jotenkuten!!

Vieras

#24

29.03.2014 16:56

Tiedän miltä tuntuu kun käteen jää vain noin 250€/kk ja edes sosiaalihuolto ei auta.
juuri itseltä loppui hamamstahna, wc-paperi jne. Ainoa jota minulle toivotetaan että mene kouluun, kun ei ole töitä. Mutta koulissa on lisäkuluja ... joten etsin edelleen töitä.
Marja-Leena Koivikko
Adressin tekijä

#25 Re: Alle 1000 euron työttömyysetuuksiin ei saa koskea

30.03.2014 21:49

#23: -

Niinpä ja työttömiä syyllistetään heidän työttömyydestään, vaikka Suomessa ihan ajamalla ajetaan esimerkiksi teollisuustyöpaikat alas. Valtio maksaa ensin työllistämistukia ja sitten työpaikat ajetaan alas. Eikä tämä enää koske teollisuutta, nyt siinä ovat jo mukana kaikki muutkin alat. Kun työntekijä irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä, alkaa työnvälityksessä syyllistämisprosessi. Katsotaan jotekin kieroon ja sanotaan, että tarvitset työvalmennusta. Ihmeellistä, että esimerkiksi 45 vuotta samassa työpaikassa työskennellyt tarvitsee yhtäkkiä työvalmennusta. On ollut työnantajallakin pitkä pinna, kun on katsellut työntekijää 45 vuotta ja sitten huomataankin, että ihminen tarvitsee työvalmennusta.