Kotihoidontukea ei saa lyhentää
Ota yhteyttä adressin tekijään
PARAS HOITAJA
Koskaan ei tiedetty mitä vammoja tämä poika kantaa tänäkin päivanä ruumiissaan1
Snoivat että oli kunnan paras -hoitaja.
Hoidinkin ite sitten armeijaikään asti ja kaikki loputkin kolme enkä koskaa jätä lastani vieraalle se oli kova opetus. Äidit kootkaa rohkeutenne älkää tanssiko poliittisten päättäjien pillin mukaaN. Tehkää yhteistyötä verkostoitukaa ja pitäkää huolta toisistanne perustakaa omia päiväkoteja.
Hoidan kotona kahta alle kouluikäistä lasta, mistä kunnasta saa kotihoidon tuen hinnalla kahden lapsen hoitopaikan? Tällä hetkellä on päivähoitopaikoista suuri pula kasvukeskuksissa, minkälaista säästöä yhteiskunta saa siitä että päivähoitopaikkoja pitää nyt lisätä. Viime talvena olin töissä lastemme ollessa hoidossa, olin tammikuusta huhtikuun alkuun melkein joka viikko kotona lasten sairastellessa, tämä oli tietysti stressaavaa meille perheelle mutta myös raskasta koko minun ja mieheni työyhteisöille.
Tämän uudistuksen tarkoituksena on lähinnä lähettää moraalinen viesti meille keski-ja vähätuloisille perheille. Lisäksi tarkoituksena on saattaa kunnat niin ahtaalle että saadaan kunnat myönteisemmiksi uudelle kuntauudistukselle. Hallituksen politiikassa ei tällä hetkellä ole kyse säästötoimista vaan jostain muista intresseistä joita ei voida sanoa ääneen.
Re: Surullinen totuus
Kyllä se pyörii!! Kalliimmaksi tulee rakentaa uusia hoitopaikkoja ja maksaa palkat niiden henkilökunnille.Jos siis rahaa ajattelet.Lapsen kehityksestä ja turvallisuudentunteesta et tunnu ymmärtävän mitään!Sain omat lapseni aikana jolloin äitiysloma oli 3kk.Siinä kärsi koko perhe kun täytyi "luopua"lapsesta sen vasta saatuaan.Traumat ovat jäljellä vieläkin!
Re: Ei missään nimessä saa lyhentää tätä
#14: Äitix4 - Ei missään nimessä saa lyhentää tätä
Olen sama mieltä. Olen hoitanut meidän neljä lapset kotona kunnes heillä oli pakko mennä tai aloita koulu!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: oma tuli monesti
Re: on se kauheeta
#136: kannattiko porsia? - on se kauheeta
Missä kaapin alla oikein olet kasvanut! Ainakin yhteiskunnalliset asiat näyttävät olevan sinulle täysin vieraita.Kasva aikuiseksi ja ota asiosta selvää ennen kuin ryhdyt kirjoittelemaan sosiaaliseen mediaan.Kas kun osaat sentään sitä käyttää!Toivottavasti joudut vanhuutesi päivinä "nauttimaan"hoitajista jotka puhuvat ja ymmärtävät vain jotakin vähemmisökieltä jota et ole ennen kuullutkaan.Tuleekohan ikävä pullamössö-kersoja.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: oma tuli mmonesti
Käyttäkää järkeä!
Vaikka tiedän, että vasemmistopuolueille pelkkä sana "kotihoito" on ollut kirosana ja "subjektiivinen päivähoito-oikeus" on ollut toteutunut tavoite, en olisi uskonut, että tämäkin hallitus alkaa tehdä lapsille ja heidän vanhemmilleen karhunpalvelusta!
Sanoin jo 23v sitten, että ihminen menettää ajan saatossa kykynsä hoivata omia jälkeläisiän, ja olen siitä edelleen varma. Nyt tukenani on muutamat vuodet töissä päivähoidossa.
Yhä useammalta lapselta puuttuu kesälomat kokonaan, ja päivät sen kun pitenevät ja sisarukset tuodaan hoitoon vaikka vanhemmilla ei ole fyysisiä tai psyykkisiä esteitä hoitamiselle!
Nyt on Adressi hiipumassa?
Ammatinvaihto
Esimiehet puun ja kuoren välissä, myös hallinnolliset tehtävät vievät niin paljon aikaa, ettei aikaa/halua ole nähdä sitä todellista kiirettä, painetta, työn vaativuutta- ja sitä ettei siinä enää pärjätä. Yleensä liian pienistä, toimimattomista tiloista, henkilökunnan riittämättättömyydestä ja leikkipihojen surkeudesta puhumattakaan.
Vai osaisitko sinä hoitaa 7 lasta kerralla 8-10 tuntia päivässä. Ja sitten kun on kolme kasvatusvastuullista läntätään yhteen (eli tutkinnon omaavaa, palkattua hoitajaa) niin niitä lapsia (yli kolme vuotiaita) saakin olla jo 21. Alle kolmevuotiaiden ryhmissä lapsiluku kolmen hoitajan kanssa on 12. Aikamoinen paketti siinäkin.
Lähes jokainen työntekijä lastenhoidossa on voimakkaasti sen puolesta, että subjektiivinen päivähoito-oikeus nykymuodossaan lakkautettaisi, kun suunta on muutenkin ollut se, että äiti vauvan kanssa kotona ja vanhempi sisarus "virikehoidossa" päiväkodissa, vanhempi lapsi siinä sitten ihmettelee, että miksi minä en saa olla kotona äidin kanssa. Milloin lapset luovat sisarussuhteen, kun vanhempi on ensin päiväkodissa, sitten eskarissa ja sitten koulussa..
Mutta nykyäänhän työntekijätkin puhuvat "varhaiskasvatuksesta", vaikka hei ja haloo ihmiset se ihan totta on vain ihan tavallista päivähoitoa!! Hoitoa joka on alunperin tarkoitettu hoitopaikaksi sen ajaksi kun vanhempi on töissä. Sen ajaksi kun vanhempi on TÖISSÄ, tasan ja piste.
Kesäloma-ajat -ihan käytännön työtä tekevänä tiedän- ovat varsin ongelmallisia, kun työstä uupuneet lasten vanhemmat tunkevat lomansa ajaksi jälkikasvuaan päiväkoteihin (jotka siis periaatteessa pitäisi olla kesän kiinni ja työntekijät lomalla(!)) ettei vaan lapsi jää ilman virikkeitä ja sitä "kasvatusta" ja ettei oma loma mene pilalle kun lapset sotkee ja metelöi ja onhan se kesäsiivouskin joskus tehtävä.. Siis ihan oikeasti lapselle on varattu varapäiväkodista paikka, vaikka oma päiväkoti on kiinni, että saa siivota kotona.. Lapsiahan ei siis kannata ottaa mukaan siivoamiseen vai?
Mutta mikä teitä vaivaa päättäjät? Ettekö te tiedä, kuinka paljon tällainen päätös viestittäisi sitä, että kodin vastuu lasten kasvattamisesta ei ole kodeilla! Minun vastuunikin se loppuu jossain vaiheessa. En suostu yhtään enempää.
Säästöä vai?
Re: Ammatinvaihto
#246: Lohjan Kaupungin työntekijä - Ammatinvaihto
Hei vaan täältä Oulusta, meillä kaupungin pk.ryhmissä on pienillä lapsia 13-14 ryhmässä ja isoja ei koskaan 21 vaan 23-25 ainakin ! Ykstityisiä valvotaan tarkemmin ja niiden ryhmäkoot säilyvät säädösten mukaan.
| This discussion has been closed. |