Maahanmuuttajien tuet

HESE

/ #682 JUSSIT JA LISSUT

02.03.2013 17:49

Ensin oli suo, kuokka ja Jussi. Maamme laulu oli vain "Oi maamme suo", koska enempää eikä muuta vielä ollut. No tämä Jussi oli tietenkin alkujussi, ei se mistään tänne tullut, vaikka jotkut tietämättömät toista väittävät, tupsahti siihen vain alkuaineista. No tämä alkujussi sitten halusi itselleen tänne suoalueelle talon ja viljelysmaata. Kaatoi alueelta puut ja teki niistä talon ja hakkuualueelle halusi sitten tietysti pellon, siksi se kuokki suota ja turvealuetta periksiantamattomasti ja rallatteli ajan kulukseen vain oi maamme suo, oi maamme suo. Ennen kun pelto alkoi tuottaa viljaa alkujussin täytyi metsästää riistaa ruuaksi. Kerran sitten metsästämässä ollessaan alkujussi tapasi kauniin neidon, mistälie tullut, joka esitteli itsensä Lissuksi, alkujussi tietysti hämmentyi, koska hänellä ei ollut nimeä, kunnes pälkähti päähän JUSSI. Jussi esitteli itsensä ja vei Lissun juuri valmistuneeseen uuteen taloonsa ja matkalla sinne esitteli myös peltonsa, näitä Lissu ihasteli ja ihmetteli kuinka sisukas Jussi oli. Lissu halusi jäädä Jussin luokse asumaan ja 9 kuukauden kuluttua syntyi kaksi poikaa ja yksi tyttö, jotka vartuttuaan n.20 vuotiaiksi keksivät maamme lauluun jatkoa, ensin suo sai jatkoa eli suomi ja koska olivat täällä suolla vielä syntyneet, niin lisäsivät vielä synnyinmaa "OI MAAMME SUOMI SYNNYINMAA" oli keksitty.
ELI, MITÄ HELEVETTIÄ NE KAIKKI MAAILMAN LAISKAT PUMMIT JA ROSVO TÄNNE ÄNKEEVÄT VALMIISEEN MAAHAN MEIDÄN MAKSAMILLA SOSIAALIRAHOILLA ELÄMÄÄN. RAKENTAISIVAT OMANMAANSA ASIAT KUNTOON JA ELÄISIVÄT SIELLÄ. EI NÄILLE PITÄISI MUUTA ANTAA KUIN RAJALLA POTKU PERSIISEEN JA VAUHTIA TAKAISIN SINNE MISTÄ OVAT TULLEETKIN.