Eläinpoliisi Suomeen!

Heikki

/ #16 Kannatan ehdottomasti

06.03.2013 21:58

Olin aikoinaan nuohoojana ja kiertelin talosta taloon ja näin tietenkin kaikenlaisia "Suomi koteja", joissa ei aina eläimistä paljonkaan välitetty ja niitä oli alueellani onneksi vain joitakin, mutta kuitenkin kaikki on liikaa. Kävin myös navetoissa ja karjakeittiöissä, joissa näin lehmien oloja myös laidasta laitaan. Onneksi huomattavasti suurin osa ihmisistä huolehti eläimistään erittäin mallikkaasti, mutta nämä muutamat poikkeukset pilasivat joskus päiväni. Mielestäni Suomessa täytyisi olla rekisteri, jossa olisi luettelo eläinten omistajista ja kaikista eläimistä sekä osoitteista mistä nämä löytyisi. Tämä eläinpoliisi voisi olla hyvä idea, jonka tehtävänä olisi käydä tekemässä näissä osoitteissa tarkastuksia silloin tällöin tai tarvittaessa sekä sille voisi tehdä ilmiantoja eläin rääkkäyksistä. Tämmöinen eläin poliisi olisi erittäin tarpeellinen, joka voisi toimia oman kuntansa alueella erityisluvalla ja tarvittavin oikeuksin. Normaalin poliisin saanti paikalle alkaa olla jo vaikeata muissakin asioissa, joten tarvetta kyllä olisi, koska eläimet eivät itse osaa pyytää apua.