EI tuulivoimaloita Kaskisiin

Green national energy

/ #73 joopa joo

12.03.2013 15:45

Puhdas, turvallinen, kotimainen, Suomessa työllistävä, riittävästi, uusiutuva. Kaikki 6 tärkeitä kriteerejä valittaesssa tulevaisuuden puhdasta ja turvallista energia tuotantoa. Energian tuotanto täytyisi myös hajauttaa koko Suomenalueelle jo energian jakelun turvaamiseksi ja raaka-aineiden helpon saatavuuden vuoksi. Muutama suuri tuottaja on liian helppoja kohteita mahdollisen vihollisen (esim terrorismi) tuhottaviksi ja varsinkin tuhotut ydinvoimalat aiheuttaisivat peruuttamatonta tuhoa suurelle alueelle tuhansiksivuosiksi. Puhtaan energian raaka-aineiden saatavuus on Suomessa turvattu, koska täällä on vettä, tuulta, turvetta, puuta, koti-ja teollisuusjätettä yms. Kaiken kukkuraksi Suomessa on tarvittavaa kotimaista huippu teknologiaa puhtaan ja turvallisen energian tuottamiseen, jota voidaan täällä myös kehittää paremmaksi ja myydä myös ulkomaille. Kokonaistaloudellisesti kotimainen puhdas ja turvallinen energian tuotanto olisi erittäin järkevää, koska raha koko tuotantoketjusta jäisi Suomeen Suomalaisille ja tuotannon rutinoitumisen myötä siitä tulisi myös entistä taloudellisempaa ja kannattavampaa koko tuotantoketjulle.