Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

HESE

/ #997 VAARALLINEN TYÖ

17.03.2013 09:26

Talvivaaran kaivos on Suomen vaarallisin työpaikka. Ehkä siellä ei tapahdu sen enempää työtapaturmia, mutta uraanipöly hengitettynä aiheuttaa varman sairastumisen. On siis ihme, että vakuutusyhtiöt eivät ole Talvivaara Oy:n työtekijöiden kohdalla puuttuneet asiaan ja nostaneet vakuutusmaksuja tai kieltäytyneet antamasta vakuutusta tietäen, että tulossa on varma ja kallis vakuutuskorvausten suma useammalta työntekijältä ja heidän pitkäaikaisesta kalliista hoidosta. Minusta on väärin, että sairauksien kalliiden hoitojen alettua, meidän kaikkien vakuutus maksut kallistuvat vakuutusyhtiöiden virheen takia. Vakuutusyhtiöiden täytyisi ennakoida tämä varma tuleva sairaudenhoito korvaus suma. Kannattaa vakuutusta hakiessaan kysyä, että vakuuttaako tämä vakuutusyhtiö Talvivaara Oy:n työntekijöitä, jos näin on , niin ei kannata sieltä vakuutusta ostaa, koska vakuutusmaksut tulevat nousemaantai sinä et saa kunnollista korvausta vahingon sattuessa.